Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

[ironi]

Klarer dere ikke se det? Caliber har jo bare montert vannkjøling og gjort små modifiseringer!

[/ironi]

Dette er helt bak mål og et sånt kunstverk burde vært førsteprioritering på forsiden kontra de flere hundre artiklene om Vista SP1. "Vista SP1 er klar i 2008". "Vista SP1 er ikke klar i 2008 alikevel". "Vista SP1 er i rute alikevel". "Talsmann fra Microsoft hevder at Vista SP1 ikke vil komme før 2009". "Vista SP1 er rett rundt hjørnet". "Vista SP1 alpha 0.001 er klar for lukkede betatestere". "Vista SP1 beta 0.1 er ikke klar alikevel". "Vista SP1 er rett rundt hjørnet alikevel". "Vista SP1 realease dato er gjort klar"

 

og jeg kan fortsette helen kvelden.

 

Det burde skamme for å nedprioritere toppeliten av det norske casemoddingsamfunn.

 

Go Haakon!

Dude!

Er ganske så einig med deg her =) kommer masse bullshit =) trenger ikkje bli spamma av unyttig info... kan jo vente til noke er fast slått =)

 

Men over til poenget! ALUminous skal komme seg på forsida ein eller anna gong.. dette er jo rein KUNST!

 

Mvh

Oddbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer Haakon!

 

Dette står det respekt av, og endelig kom det vann i lednigene også.

 

Venter spent på temperaturer og klokk. Stå på. Gleder meg til nytt prosjekt ...

 

Stilrent som vanlig, synd at ikke hardware.no verdsetter stil, nøyaktihet, kreativitet og ingeniørkunst (løsninger) mer enn de gjør ... men ikke gi deg ... vi ser deg! :cool:

Lenke til kommentar
Gratulerer Haakon!

 

Dette står det respekt av, og endelig kom det vann i lednigene også.

 

Venter spent på temperaturer og klokk. Stå på. Gleder meg til nytt prosjekt ...

 

Stilrent som vanlig, synd at ikke hardware.no verdsetter stil, nøyaktihet, kreativitet og ingeniørkunst (løsninger) mer enn de gjør ... men ikke gi deg ... vi ser deg! :cool:

 

Takk skal du ha Rolf, endelig ble det vann ja :)

Lenke til kommentar
Er vel på tide at jeg slenger inn en kommentar her. Har fulgt godt med og jeg har alltid gledet meg til den neste updaten. Jeg vil gratulere deg med et utrolig flott resultat og venter spent på den neste workloggen din!

 

Takk skal du ha, det betyr mye for meg å høre at folk har gledet seg til oppdateringene mine altså. Neste kasse kommer det worklog på så snart et knippe eksamener er ferdige ;)

Lenke til kommentar

Meget bra arbeid, Haakon! Jeg kan ikke akkurat slå meg på brystet og si at jeg har fulgt på under hele prosessen, men har sett på noen random bilder, og det ser veldig bra ut. Jeg har et spørsmål though. Hva er den dingsebomsen foran som du satt inn en diode i? Er det en slags foss som spruter blått vann(farget av dioden)?

 

Uansett er det et unektelig fett kabinett! Keep up the good work!=)

Lenke til kommentar
Meget bra arbeid, Haakon! Jeg kan ikke akkurat slå meg på brystet og si at jeg har fulgt på under hele prosessen, men har sett på noen random bilder, og det ser veldig bra ut. Jeg har et spørsmål though. Hva er den dingsebomsen foran som du satt inn en diode i? Er det en slags foss som spruter blått vann(farget av dioden)?

 

Uansett er det et unektelig fett kabinett! Keep up the good work!=)

 

Takk skal du ha! Selve led'en er montert i tanken, men tanken har også en spyler installert som spyler retur-vannet mot plexi'en på tanken. Dette gir en stilig effekt, samt fjerner dugg ;)

 

@ Drbo: Ja, har lyst på den der altså... *sikle*

Lenke til kommentar

Hei Caliber

 

Jeg må si at jeg har blitt rimelig godt inspirert av deg og at du har gjort en fantastisk bra jobb. Etter at du så du fikk en sånn poengsum så vet du at det du har gjort har fått dine gode resultater.

 

gleder meg til neste update/nye prosjekter evt...

 

Sinnsykt bra gjennomført prosjekt

 

be proud!

Lenke til kommentar

Nice Haakon! :thumbup:

 

Jeg har dog noen tips til deg:

Først tar vi fatt på cpu'en. Fra første stund hadde jeg et inntrykk at dette var en god chip. Jeg kjørte lenge stabilt på 3.6ghz på standard vcore med boxed kjøler før jeg fikk montert opp vannkjølingen, noe som lover godt. Dere bør dog merke dere at E8400 har en tendens til å kreve mye vcore-økning i forhold til klokk, for å nå 4 ghz STABILT. Dette oppnådde jeg ved 1.36vcore, hvor chippen som nevnt tidligere er stabil gjennom ymse tester i 12 timer minimum. Hver individuelle kjerne oppnår da en maks temperatur på 64C, noe jeg personlig er fornøyd med. På lav last (les:idle) ligger kjernene å koser seg rundt 40-tallet. I denne sammenheng er det verdt å merke seg at alt av resultater er oppnådd i en romtemp. på ca. 25C, en viktig tilleggsverdi som må taes med i beregningen.

På vCoresiden vil det hjelpe deg å skru av Loadline Calibration. Dette har en tendens til å gjøre 45nm ustabile.

Med det av skal du klare 4GHz på 1,3-1,33v

På tempsiden kan du trekke fra 10 grader på alle temps på CPUen ;)

Lenke til kommentar

@ Scarface02: Takk skal du ha, å inspirere andre er mitt fremste mål med å poste loggen min offentlig her på forumet. Takk for flotte ord!

 

@ WheelMan: Skal prøve å slå av loadline calibration ja. Hittil har jeg bare rørt vcore og slått av intels fiffie saker som speedstepm C1E (?) etc.

 

@ LockBreaker: Neida, så trist er det ikke, prøv heller å gled deg over hvor bra det ble :) Snart nytt prosjekt ja, dont worry!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...