Gå til innhold

Hvilken bærbar er best?


xern

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg en bærbar nå i slutten av måneden, valget står stort sett mellom Hp DV4073 og Amitech 5200, begge til salgs på siba for 12'000.

 

HP-maskinen har:

 

-Intel Centrino prosessor PM 740 1,7 GHz 533

-Internminne: 1 GB DDR (2x512 MB)

-Harddisk: 100 GB/4200 rpm

-DVD RW ALL

-Intel Graphics Media Accelerator 900 (128 MB)

-15,4" TFT WXGA BrightView

-Windows XP Home, Works

-802.11B/G (trådløst nettverk med 54 Mbps hastighet)

-Bluetooth

 

...og Amitech:

 

-Intel Pentium Mobile prosessor 1,7 GHz

-Internminne: 1 GB (2x512 MB)

-Trådløst nettverk (802.11G)

-DVD-brenner (+, kanskje -)

-HD: 100GB 4200rpm

-Intel Extreme Graphics II (ganske bra, testet)

-14 tommer TFT WXGA

-Windows XP Home

-BullGuard antivirus 6 mnd.

-Power DVD 5.0

-Sonic RecordNow 6.0

 

Hvem er best?

Endret av xern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Amitechen er mye mindre enn HP, halvparten så tykk og ca 3 cm kortere på hver side... Ikke så mye på papiret, men det er "stor" forskjell i virkeligheten... Amitech har også lenger batterikapasitet, og bil-adapter koster 400,- ... Men HP er bedre på spill... Er ikke helt sikker enda :hmm:

 

 

EDIT: Det er såpass forskjell, ja... Vel, vi får se, skal til Siba og teste begge maskinene på GTA:VC og se hvem som er best... :whistle: Skriver resultater her etterpå (idag / imorra)

Endret av xern
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært oppe på liertoppen og testet begge, og her er resultatene:

 

Amitech var tydelig MYE mindre, men HP-maskinen var finere (veldig stilig utseende). Amitech-PCen ser også ganske fin ut, men det stilige designet til HP slår dette...

 

HP har LightScribe DVD-brenner og Bluetooth, og skulle ha 18,5V 3,5A (for de som er interresert i å vite det...) og har veldig god skjerm som er veldig god i dagslys.

 

Amitech har en enkel DVD-brenner uten LightScribe, er enda ukjent om den brenner -. Den har ikke bluetooth, og skjermen er ikke like bra i dagslys. Den skulle ha 19 V 3,5 A (igjen, for de som er interresert...)

 

Jeg installerte og testet GTA:VC på begge, og Amitech vant. HP droppet et frame en gang i blant, men det var helt brukbart. Amitech gikk helt glatt, ikke hakking en eneste gang :w00t: (begge kjørte forresten på full hastighet hele tiden).

 

Jeg stilte inn GTA for å kjøre på 1280x768x16, full "drawing distance", og HUD-mode på.

 

Ikke en helt vitenskapelig test, men jeg fikk absolutt intrykk av at Amitech 5200 er best. Noen som er uenige, si ifra! :thumbup:

Endret av xern
Lenke til kommentar

...det gikk ikke perfekt på DMA900 heller, det gikk perfekt på Intel Extreme Graphics II. DMAen lagga.

 

Og et spørsmål: Har SA kommet til PC? :dribble:

 

EDIT: Nei, de står fremme i butikkene. Enkelt og greit.

Endret av xern
Lenke til kommentar

Kjøpte min første bærbare forrige uke, og valget falt på HP'n (11995.- på Siba)

Er fornøyd så langt, den er nok ingen racer på 3D-spill, men jeg spiller stort sett bare Football Manager og Civ, og da er ikke kravene til grafikk spesielt store.

 

PS: Den første jeg fikk hadde problem med overheting (tror kjøleribba var løs), men fikk byttet den i butikken dagen etter uten spørsmål, og nå fungerer alt som det skal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...