Gå til innhold

Har mistet gleden av spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tror, hvis gameing verdenen, og produsentene går tilbake til suksessformelen. Så kan de lykkes med å lokke noen ut av hulene sine, foreksempel, et nytt mario spill, i 2D. Men tenkt mario med en blanding av 2D & 3D.

Hehe, det hadde vært artig, men det er vanskelig å stoppe den grafiske utviklingen som antageligvis har mye av skylden for at andre deler av spillene ikke er like gode lenger. Hvis små spillutviklere kunne samarbeide om programmer som genererer god grafikk, ville de igjen ha fått en sjanse. Jeg mener at for eksempel furubark er definert ut fra visse kriterier, og så kjører man et program som lager en detaljert tekstur og struktur. Da kunne mange utviklere bruke det samme programmet uten at furuene ser unaturlige ut på samme måte, for nå snakker jeg om generert grafikk som ser ekte ut. Det er kanskje ønsketenkning. :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror, hvis gameing verdenen, og produsentene går tilbake til suksessformelen. Så kan de lykkes med å lokke noen ut av hulene sine, foreksempel, et nytt mario spill, i 2D. Men tenkt mario med en blanding av 2D & 3D.

Nytt Mario Bros spill kommer på Nintendo DS i høst. Det er 2D scrolling med 3D objekter.

Her er siste filme fra det:

DS-Norge - Mario Bros film

Skrevet (endret)

Har faktisk blitt lei av spille jeg også. Har ikke spilt skikkelig på mange mnd. Jeg setter som oftes på et spill og 5 min etter på, så orker jeg ikke mer. Har ikke orket å spille igjennom GT4 eller Killzone enda. Begge spillene er ganske gode, men jeg er rett og slett lei av å spille :(:dontgetit:

Edit: Eller nå koser jeg meg med Lego Star Wars :D

Endret av Zemeckis
Skrevet

Jeg blir også lei av alle spill jeg egentlig kjøper. Vet ikke why, men plutselig sitter jeg og spiller CS selvom jeg vet at det nye GT4 ligger i PS2'n og HL2 er installert. :shrug:

Virker som om jeg egentlig bare liker cs. Siden jeg oppdaget cs har jeg kjøpt mye mindre spill. Hvorfor det egentlig...?

Skrevet

Jeg ble en gang lei av å spille. Amigaen døde ut, og den eneste erstatningen var PC spill(Tross alt, jeg drev på med DATAspill, ikke teite barnslige videospill). Men dessverre var PC-markedet fullt av stygge ekle 3D spill med null gameplay og sjarm.

Så sakte men sikkert begynte jeg å teste ut noen av disse spillene, og måtte innrømme at ting som Arena, Daggerfall, System Shock, Ultima Underworld, Quake, og Deathtrap Dungeon var ganske morsomme. Så kom Half-Life, og jeg var total hektet igjen.

Jeg begynte å spille masse FPS, og oppgraderte PC'en og fikk Dreamcast etterhvert, og hadde det kjempegøyt. Men etterhvert så mistet jeg gleden over å spille igjen.

Men så kome Gamecuben, og jeg fikk meg Super Monket Ball. Gleden var rett tilbake.

Og nå har jeg lært nok til å vite at hvis du mister gleden av å spille, så er det bare fordi du spiller for mange like spill.

Det er sinnsykt mange artige spill der ute, på PC, på konsoll, håndholdt, internett, mobiltelfon, arcade, PDA, osv, osv. Finnes ingen unnskyldning for å stoppe å ha gode spille opplevelser. Bare ikke vær dum nok til å tro at et spill ikke kan være bra bare fordi det ikke ser ut som det forrige bra spillet du spillte.

Skrevet

Spiller svært lite selv. Når jeg spiller går det mest i Pro Evolution Soccer 4 og Trackmania Sunrise. Sistnevnte er for meg nesten det perfekte spill. All fokus på gameplay, mindre fokus på grafikk og dilldall.

Skrevet
Jeg har i det siste, etter vidergående mistet interessen for å spille helt. :dontgetit:

Jeg klarer ikke spille et spill lenge og går lei, også av spill som jeg spillte før hele veien. Merker det bra når jeg får nye spill nå som jeg gleder meg til, så føler jeg plutselig ingen glede når jeg spiller det, og blir så lei av det fort.

Hva er galt med meg? :hm:

:roll: hehe husker den tiden da jeg kjøpte spill nesten hver måned og det var for 2 år siden og nå jeg gidder ikke å spille ei spill 2 ganger på rad...triste greier :hrm: noen ganger er jeg bare lei av spill og det er litt for ofte at jeg blir lei av spill... :no: nå kjøper jeg bare de største titlene som GTA,MGS,NFSU.....fordi at de har en veldig god underholdning,historier og det som er viktigste i denne spillet som jeg kjøper den må vare artig å spille..........og nå er jeg bare 15 år men hva ser med meg om 2 år? jeg vet ikke.....men jeg får håppe at PS3 skal gjøre sinn arbeid....som den gjøre for 3 år siden da jeg kjøpte PS2

Skrevet
Skaff deg bedre PC så får du nok gleden tilbake :)

AMD 3500, Radeon X800XT, OCZ 2x512 dual platinum PC3700.

Og nå skal jeg bruke mer peng? i think not :yes:

Skrevet
Foreslår at du får tak i enten en DS eller en PSP, og tar en pause fra PC'en. Skift beite rett og slett, lover deg at du ikke blir skuffet :)

Mhm!

Jeg fant frem Zelda:Seasons (elns) på GBC for en stund siden og ble helt hekta!

Zelda på gameboy var jo rett og slett rått! Husker ikke hvor langt jeg kolm før jeg tok en pause... Tror jeg klarte Minibossen på "lvl7" og er på vei mot "hovedbossen". Moro er det. :D

Skrevet

Ta deg en lang pause, gjerne ett års tid. Hadde en periode selv hvor jeg ble lei av alle spill og spilte ikke noe særlig i ca. 1 års tid. Etter slik lang tid hadde det kommet endel gode nye titler, og det hadde vært fremgang på spillfronten. Fikk da et nytt friskt syn på sakene og interessen kom tilbake. Men uansett, om du har mistet interessen totalt åpner det jo bare for muligheter til å gjøre andre ting. :)

Ellers tror jeg heller ikke at "spill var bedre før" slik noen nevner. Mitt livs største skuffelse var da jeg dro frem Amigaen for noen år siden for å spille det jeg husket som "fantastisk gode spill". Makan til dritt! Kunne ikke forstå at jeg engang i tiden orket å dille med de sakene der. Ble rett og slett lei meg og nærmest vantro over at jeg i mange år hadde levd i den tro og husk at "alt var så mye bedre før".

Skrevet
Foreslår at du får tak i enten en DS eller en PSP, og tar en pause fra PC'en. Skift beite rett og slett, lover deg at du ikke blir skuffet :)

Nåh'vel, prøvde meg på en GBA i sin tid, men jeg kan love deg at dersom det var en ting jeg virkelig ble, så var det skuffet (samt en tusenlapp fattigere). Riktignok er DS og PSP mer avanserte saker, men alt som fantes av spill til GBA var rett og slett bare bæsj.

Skrevet

Nåh'vel, prøvde meg på en GBA i sin tid, men jeg kan love deg at dersom det var en ting jeg virkelig ble, så var det skuffet (samt en tusenlapp fattigere). Riktignok er DS og PSP mer avanserte saker, men alt som fantes av spill til GBA var rett og slett bare bæsj.

Det der er holdningen som gjør at du har gått lei av spill. Du dømmer spillene ut i fra hva du har spillt før, og når de ikke ligner nok, gidder du ikke å prøve de. Det er sinnsykt mange ekstremt gode GBA spill, originale spill i alle sjangere, og du feier dem vekk som bare bæsj, fordi du har en god PC.

Prøv f.eks Wario Ware Twisted på GBA. Eller Advance Wars. Eller Boktai. Eller få deg en DS med Wario Ware Touched.

Eller et av de andre utallige gøye spillene på GBA, DS, eller PSP. Og nå snakker jeg ikke om Doom eller Generisk FPS Nr 15, men om spill som faktisk utnytter det faktum at du spiller på en håndholdt konsoll.

Plus, det finnes mange originae spill til PC'en og konsollene også. Det er ikke bare resirkulert dritt der ute.

Skrevet (endret)

Det der er holdningen som gjør at du har gått lei av spill. Du dømmer spillene ut i fra hva du har spillt før, og når de ikke ligner nok, gidder du ikke å prøve de. Det er sinnsykt mange ekstremt gode GBA spill, originale spill i alle sjangere, og du feier dem vekk som bare bæsj, fordi du har en god PC.

Nei det har ikke noe med holdning å gjøre da! Holdningen var jo på topp, ellers hadde jeg aldri giddet å anskaffe meg noe slikt. Utsagnet er basert på en god del spilling og undersøkelser. Imidlertid skal jeg inrømme at jeg ikke har kikket på sakene som har kommet ut de 2 siste årene. Men det er jo ytterst tvilsomt om kvalitets nivået har steget betraketlig i løpet av denne tiden. Dog skal jeg moderere utsagnet litt og ikke påstå at alt er dårlig. Det har vel kommet ut nærmere 1500(tror jeg) spill og siden jeg absolutt ikke har prøvd alle har jeg bare grunnlag til å uttale meg utifra et utvalg.

Endret av Vice
Skrevet

Nei det har ikke noe med holdning å gjøre da! Holdningen var jo på topp, ellers hadde jeg aldri giddet å anskaffe meg noe slikt. Utsagnet er basert på en god del spilling og undersøkelser. Imidlertid skal jeg inrømme at jeg ikke har kikket på sakene som har kommet ut de 2 siste årene. Men det er jo ytterst tvilsomt om kvalitets nivået har steget betraketlig i løpet av denne tiden. Dog skal jeg moderere utsagnet litt og ikke påstå at alt er dårlig. Det har vel kommet ut nærmere 1500(tror jeg) spill og siden jeg absolutt ikke har prøvd alle har jeg bare grunnlag til å uttale meg utifra et utvalg.

Selvfølgelig har det med holdning å gjøre. Ærlig talt, det å si at GBA spill er bare bæsj, er like teit som å si at alle PC spill er bare bæsj, eller at alle PS2 spill er det. Bare tull og tøys og dårlig holding. Kan garantere deg at du finner spill du kommer til å digge på alle platformer tilgjengelige i dag, hvis du bare gidder å lete og åpner deg litt mer opp for hva som kan være gøyt.

Skrevet
Selvfølgelig har det med holdning å gjøre. Ærlig talt, det å si at

*snip*

Les igjen: Utgangspunktet var åpenhet og positiv holdning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...