Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble fra et wlan til et annet wlan med xp pro


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å koble seg fra et wlan til et annet med en xp pro maskin i mellom. Skal prøve å forklare hva jeg mener. Jeg har en adsl linje som kommer inn i en annen etasje i huset mitt. I steden for å trekke kabel, så har jeg satt opp en wlan router. I etasjen under har jeg en stasjonær pc med xp pro og wlan kort med ekstern antenne. Denne får inn signalene greit,og jeg kommer på nett med denne. Men jeg har også en laptop som jeg ikke kommer på nett med pga svake signaler. Men jeg har flere wlan routere liggende, så jeg lurer på om jeg kan koble på en slik en til den stasjonære maskinen min og "dele" eller "videre koble" adsl linja? Se tegning for beskrivelse

post-61-1118356100_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng, men utstyret jeg har støtter ikke repeater funksjon. (Husker ikke hva dette heter). Dessuten har jeg lyst til å bruke utstyr jeg har fra før. Har masse wlan routere og pcèr liggende. Noen som vet om dette er mulig. Evt. andre oppsett med eksisterende utstyr.

Lenke til kommentar

Det burde fungere hvis du:

1. Konfigurerer ICS på den stasjonære

2. Kobler den stasjonære inn på en av LAN-portene på router 2

3. Slår av DHCP-serveren på router 2

4. Bruker en annen kanal på router 2 enn den som står ved ADSL-inntaket (1, 6 eller 11)

5. Gir router 2 IP-adresse i adresseområdet som deles ut av ICS, slik at du senere kan administrere den

 

Router 2 er den som skal stå mellom stasjonær og bærbar.

 

Vær forberedt på å kun ha tilgang på enklere tjenester (web, epost o.l.) i ett slikt oppsett, da administrasjon av porter gjennom ICS vil være en utfordring.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...