Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan egentlig ikke fatte hva du skal med dette kameraet når D70 med 18-70 fortsatt finnes i butikkhyllene til 8000,-?

Dersom du kjøper dette utdatrete panserkamerat til 3000,- og f.eks. et 18-70 objektiv til 3300,- ender du opp på nærmere 7000,-. For en xtra tusenlapp får du da mye bedre bildekvalitet og moderne teknologi.

Det du får med D1 som D70 ikke har er et hus du kan slenge veggimellom, vertikalutløser, elendig batterikapasitet, 1/16000 lukker som du aldri har bruk for, 2.74mpx og en bildekvalitet det ikke er for mye å skryte av lenger. Eneste fordel jeg klarer å se er metallhuset (dersom du har stort behov for det).

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar
Kan egentlig ikke fatte hva du skal med dette kameraet når D70 med 18-70 fortsatt finnes i butikkhyllene til 8000,-?

Dersom du kjøper dette utdatrete panserkamerat til 3000,- og f.eks. et 18-70 objektiv til 3300,- ender du opp på nærmere 7000,-. For en xtra tusenlapp får du da mye bedre bildekvalitet og moderne teknologi.

Det du får med D1 som D70 ikke har er et hus du kan slenge veggimellom, vertikalutløser, elendig batterikapasitet, 1/16000 lukker som du aldri har bruk for, 2.74mpx og en bildekvalitet det ikke er for mye å skryte av lenger. Eneste fordel jeg klarer å se er metallhuset (dersom du har stort behov for det).

har ikke 7000, og tenkte meg et billig speilrefleks. Har et par nikon objektiver som jeg kan bruke. og jeg tenkte at jeg kanskje skulle høre med han som solgte det om jeg kunne få det billigre en 3000. :roll:

Lenke til kommentar
Kan egentlig ikke fatte hva du skal med dette kameraet når D70 med 18-70 fortsatt finnes i butikkhyllene til 8000,-?

Dersom du kjøper dette utdatrete panserkamerat til 3000,- og f.eks. et 18-70 objektiv til 3300,- ender du opp på nærmere 7000,-. For en xtra tusenlapp får du da mye bedre bildekvalitet og moderne teknologi.

Det du får med D1 som D70 ikke har er et hus du kan slenge veggimellom, vertikalutløser, elendig batterikapasitet, 1/16000 lukker som du aldri har bruk for, 2.74mpx og en bildekvalitet det ikke er for mye å skryte av lenger. Eneste fordel jeg klarer å se er metallhuset (dersom du har stort behov for det).

og for det andre. kommer aldri til skrive ut svære utskrifter likevel. :roll:

Lenke til kommentar

Nei,

jeg synes ikke du burde kjøpe det. Selv om du ikke lager "store utskrifter" så er det sannsynlig at du vil gjøre utsnitt av bilder. Du får mye større frihet til å gjøre utsnitt av bildene dine med D70 enn med D1x.

Min ærlige mening er at siden du overhode stiller spørsmålet (om du burde kjøpe D1x) så gjør du et tryggere valg i å kjøpe deg en D70, kanskje det er mulig å få tak i brukte D70 nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...