Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL - Har du fått oppgradert linja?


Anbefalte innlegg

eh, dette er vel første seriøse oppgraderingen av linjen Telenor har hatt siden de begynte å levere ADSL, og det er vel 4-5 år siden? Snakk om å følge med på utviklingen, Telenor... (ble litt off-topic det der  :blush: )

Det er nok du som ikke har fulgt utviklingen...

 

For ganske nøyaktig 2 år siden fikk jeg endelig muligheten til å få ADSL, og valget falt på Telenor. Jeg tok den største pakken som den gangen var 1024/256, og jeg kunne med dette laste ned opptil 30Gb i måneden. Prisen var 549,- i måneden.

 

I løpet av disse to årene har jeg fått oppjustert hastigheten betraktelig to ganger, og begrensningen på nedlasting er blitt fjernet. Jeg sitter derfor i dag med 4000/400 og kan laste ned alt jeg orker, og prisen....? Den er fortsatt 549,- i måneden.

 

Dette er en formidabel produktforbedring på kort tid uten prisøkning som svært få andre aktører i næringslivet generelt kan vise til.

Du må være ansatt i telenor. 30gb nedlastings begrensning, hmm kan ikke huske att Tele2, Bluecom, NGT, Chello, Lyse, Combitel, Samnett, start.no, BKK, Catch, Tiscali eller noen av de andre leverandørene har hatt en slik begrensning?

Det var vel først da telenor begynte å miste kunder pga. den latterlige begrensnigen at de fjerna den. At produktforbedringen har vært formidabel sier vel heller mer om utgangspuktet, trege ADSL linjer som kom alt for sent.

Det er nok presset mot Telenor som gjør at vi har den situasjonen vi har idag, og jo flere kunder som velger bort Telenor og velger en konkurent (som helst ikke leverer gjennom telenor sentraler)jo bedre vil ADSL produktet bli. For meg er det en gåte at Telenor forsatt har kunder, markedets høyeste priser og dårligeste produkt. Hmm. Prolemet for svært mangen var vel at de ble lokket i fella av agresive telefon selgere som prakka på kundene 12mnd`ers bindingstid.

Hvet iallefall om 20 personer som angrer bittert idag.(bare 12 av de har fått hastighets økningen også)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var bare telenor som hadde samme 30 gb grense, og han skrev da heller ikke at andre hadde det samme?

 

 

 

i pressemeldingen står det :

 

Eksisterende kunder flyttes automatisk og gradvis over på de nye produktene, og alle vil ha nye hastigheter i løpet av året

 

 

 

 

så vist noen ringer til dem og får manuelt oppgradert noen uker senere, så er dem bare veldig heldige!

 

 

vist du ikke har fått den linjen du skal ha 1.1.06 DA kan du klage

Lenke til kommentar
jobber du for telenor eller, froebe?

 

Du må være ansatt i telenor.

 

Nei, jeg jobber ikke for Telenor. Jeg er avdelingssjef i et av landets fylker i en landsomfattende virksomhet med ca. 4 500 ansatte, og vet litt om konkurranse i næringslivet, samt leveranse av produkter og tjenester.

 

Jeg er i tillegg en svært tilfreds Telenor-kunde pr. dato, og har vært det siden jeg fikk ADSL. Før den tid hadde jeg nok tidvis mine frustrerende opplevelser med Telenor, men dette har endret seg klart i positivt retning.

Lenke til kommentar

Linja mi fungerer greit ved vanlig webbrowsing og nettspill, men straks jeg kjører igang nedlasting fra ftp (som krever full kapasitet), så låser alt seg etter noen 100mb. Må restarte både router og modem før jeg får kontakt igjen. Får top speed frem til alt låser seg, så farten er ikke noe å si på.

 

Det har vært slik etter at jeg fikk brevet om at linja kunne komme til å bli ustabil pga. oppdateringen. Opplevde aldri dette før.. noen flere som har opplevd noe lignende?

 

-Frode Kiil

Lenke til kommentar

Er hjemme i sommer, her har de hatt Tiscali, som altså har blitt kjøpt opp. De har hatt 704/128-linje

 

Skiftet til Telenor skjedde i dag, og hastigheten ble samtidig satt opp.

 

Nå får jeg 2020 på Itavisens test i nedlasting, og opplasting går unna i 400 kb/s. Har ikke sjekket modemet for å se hvilken hastighet det rapporterer.

 

På online.no står det at vi nå har 1000/200-abonnement, men hastigheten er altså mye høyere.

 

Fornøyd, kan man si.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Er hjemme i sommer, her har de hatt Tiscali, som altså har blitt kjøpt opp. De har hatt 704/128-linje

 

Skiftet til Telenor skjedde i dag, og hastigheten ble samtidig satt opp.

 

Nå får jeg 2020 på Itavisens test i nedlasting, og opplasting går unna i 400 kb/s. Har ikke sjekket modemet for å se hvilken hastighet det rapporterer.

 

På online.no står det at vi nå har 1000/200-abonnement, men hastigheten er altså mye høyere.

 

Fornøyd, kan man si.

 

MVH Audun

 

Kan du ikke bare gni litt mer salt i såret mitt, Det svidde ikke nok :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...