Gå til innhold

Angående addons, ulovlig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser at det hele tiden er folk som lurer på om addons er lovlige eller ikke. Dette er selfølgelig et viktig tema for de fleste. Jeg har selv sett meg rundt etter svar på det, og har funnet ut en del om hva som er ulovlig og lovlig med addons. Skal nå prøve å utdype meg så klart som mulig.

1) Addons er som de fleste vet, Lua og XML filer som kjøres når WoW starter. De hjelper deg med diverse ting og tang som er ganske nyttige, og som du egentlig bør være en idiot (unskyld uttrykket) for ikke å bruke. Den hjelp som er tilgjengelig bør brukes, by all means.

2) Når det kommer til lovlig/ulovlige addons, så er det noen ting du bør se etter.

a) Når du installerer den så skal den ikke trenge en .exe fil til å starte. Bare Lua og XML filer som legges i Interface/addons er som regel lovlige. Det er untak her. Cosmos som noen bruker, kjører en .exe fil for å oppdatere seg ++. Dene .exe filen gjør ingenting med WoW i seg selv, den kjøres ikke i bakgrunnen når du spiller WoW.

b) Det at det er noe som kjører i bakgrunnen når du spiller WoW, altså som ikke kjøres med WoW. Eksempler på dette er MSN, som kjøres "bak" WoW. Viss addons kjører i bakgrunnen, da er det grunn til bekymring.

To be continued

PS: bare spør om hva dere lurer på, så skal jeg prøve å svare :thumbup:

Endret av Antatra
Videoannonse
Annonse
Skrevet
De hjelper deg med diverse ting og tang som er ganske nyttige, og som du egentlig bør være en idiot (unskyld uttrykket) for ikke å bruke. Den hjelp som er tilgjengelig bør brukes, by all means.

En liten ting her:

Etter patch 1.3.0 (?) ble interfacet i WoW sterkt forbedret, og det ble ikke lenger nødvendig å bruke addons for å få flere bars, buff timers, weapon buff timers etc.

Mange klarer seg HELT fint med det originale UIet sånn som det ble etter den patchen, og trenger ikke å være "idioter" av den grunn.

Jeg for min del hadde inne Cosmos (aldri mer, ALDRI MER cosmos for min del) før den patchen for å få flere skillbars o.l.

Nå kan jeg klare meg lett uten noen addons i det hele tatt (men jeg bruker noen, som f.eks. Lootlink for å sjekke priser på drops etc.).

Ellers en bra post som sier litt om hva en bør holde seg unna av addons. :thumbup:

Skrevet
Kan du kanskje forklare hva addonene gjør(de som er lovlige) og hvor de kan skaffes?

www.curse-gaming.com har mange.

Skrevet (endret)

Cosmos har noen greie interface-ting, men så ufattelig mange andre små addons innebygd man ALDRI trenger. Og prøver man å slå av en eller flere av disse (lista er laaaaang i "Addons" etter Cosmos er installert) popper det opp ørten meldinger ingame om diverse dependencies. 90% av tingene som blir installert er bare unødig tull som bugger ned spillet. Et eller annet gjorde at Reputation-sida bare kom opp med en feilmelding. SkyChat roter det til med chatkanaler innimellom, og begynner å nagge om at du er logga inn på General flere ganger. Eller rett og slett forsvinner teksten du skriver fra skjermen din, selv om resten av General ser det.

Liker ikke Cosmos mere, som en kompis sa jeg bare MÅÅÅÅÅ ha.

Funker like greit uten. Er warlock, så jeg bruker Necrosis, som gir deg funksjoner som å hele tida se hvor mange soul shards man har, kaste soul/health/fire/spellstone ved å trykke på et lite ikon, eller kaste pets direkte. Kan også kaste soulstone på personen man har klikka på. Det kommer også opp en timer på hvor lenge til neste gang du kan SS'e. Det er en sirkel med ikoner rundt som ikke tar store plassen på skjermen. Uvurderlig.

Endret av Bitex
Skrevet

For Warlocks kan også ShardTracker anbefales. Jeg elsket den innebygde autoinstruksen som dukket opp i party-chat under summoning, da jeg testet den nye versjonen. Ellers er funksjonene mye de samme som Necrosis, som beskrevet over. Auto-sorting av shards er f.eks. genialt, og da slipper du samtidig tull med Shadowburn.

Skrevet
Kan du kanskje forklare hva addonene gjør(de som er lovlige) og hvor de kan skaffes?

Ok, før jeg går videre i en lang rekke med diverse infi om addons, her kommer en liten liste over hvor du får tak i dem. Alle som kommer på lista er lovlige, men når de oppdateres kan jeg ikke garantere noe (det vil si når nye addons blir lagt til siden).

http://ui.worldofwar.net/

http://www.curse-gaming.com/

http://www.cosmosui.com/ (ja, jeg vet det er cosmos :p )

http://www.wowinterface.com/

http://gypsymod.the-mad.net/

(ser at noen av disse er nevnt, men lager bare en komplett liste her. Oppdateres etter behov)

Dette er noen av de som legger ut en bred variasjon med addons, som sagt, inegn er ulovlige :thumbup:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Så til hva addons gjør. Dette er også noe jeg kan skrive om i evigheter, men skal prøve å ta "basicen", så får folk sprø om de lurer på noe.

En addon kan egentlig gjøre veldig mye. Det er en utvidet macro egentlig. For å ta et enkelt eksempel: det finnes en del addons som gir deg kordinater på kartet ditt. Dette er fint fori du da kan gi eksakte posisjoner til noen som trenger dem. Det denne addonen gjør er å dele opp hvert punkt i kartet til et rutenett. Hvert punkt får en egen verdi som eksempel: 45.87 . Dette er x.y aksene i kartet.

Andre addons kan gi deg flere barer som du kan flytte og dele og forstørre, ja nesten hva som helst nå til dags. Noen gjør at du automatisk drikker porien eller bruker bandage når du har et gitt antall % igjen av HP/Mana. ANdre igjen gjør at du automatisk skifter fra gun/bow til melee combat når mobben/playeren kommer så nær deg at du ikke kan skyte lengre.

Hovedpoenget med en addon er egentlig at den skal gjøre det enklere for deg å spille, slik at du skal kunne, ja, spise, se på TV eller diverse andre ting, mens du spiller. HEhe, neida, så mange addons klarer du ikke presse inn. Du kan kanskje spise litt innimellom, men det skal tross alt være en utfordring å spille WoW. Du skal bruke noen av dine egne skill, ikke bare addons. Det er her de ulovlige kommer inn. Det er balnt annet en addon som står å fisker for deg hele dagen. Du starter WoW, den starter i bakgrunnen, så går du til vannet, og den sarter å fiske. Så går du på skole/jobb og når du kommer hjem så har du fisket mer en kvota til alle nordlendingen i Norge og skillet deg opp maks i forhold til det vannet du fisker i. Denne addonen ble banna fordi det ikke skal være så enkelt. Du skal bruke tid på å bli "pro ûber fisherman" slik er det, og for min del så gjør ikke det noe.

Nå vil jeg spille lit selv så nå slutter jeg av her :p , som sagt, spør, så får du svar.

Skrevet
Men hvilken av disse add-onnene er best?

Ok, det vanskeligste sprøsmålet EVER :p , men vi prøver.

For det først må jeg vite hvilken klasse du er, dette er viktig fordi det er mange class specified addons.

For det andre så er det slik at du ikke får EN addon som er best. Det finnes selfølgelig en addon som er en såkalt collection eller pack. Her får du en hel del diverse addons som generelt hjelper alle classes. Innenfor disse packene så får du også class specified.

Det jeg har opplevd er at mange addons krasjer litt med hverandre, viss du har en del addons og velger å skaffe en slik pack, da er sjansen stor for at noe blir

"&%#@". Ikke alle addons støtter hverandre like godt (dette emnet er et uendelig langt et, så jeg vil ikke gå spesielt mye inn på det. Viss dette skjer med deg, slett den addonen som &%#@er og fin en ny).

Jeg er hunter, noe som vil si at jeg vil ha hunter specified addons. Et eksempel er den fine lille ICU addonen som jeg har spurt om (her på forumet) er ulovlig. Denne gjør at en hunter kan se lvl, class, % av health og faction når en tracker. Den tøyer grenser, jeg vet, og det er sikkert mange som synes dette er litt juks, men slik er livet. ICU er da ikke ulovlig, men den kan bli det en gang.

For å avslutte dette litt fort, fortell meg din klasse og jeg gir deg de addons du trenger :thumbup:

Skrevet
Men hvilken av disse add-onnene er best?

Som sagt så er det umulig å svare på akkurat det spørsmålet.

Det blir det samme som å spørre "Hva er best? Bukse eller genser?". Kanskje litt dårlig sammenligning, men du skjønner sikkert.

Anbefaler deg først og fremst å spørre deg selv: "TRENGER jeg egentlig noen addons, eller er det noen funksjoner med WoW sitt user interface jeg savner?"

Deretter går du inn på for eksempel http://www.curse-gaming.com/, og begynner å søke etter det du kom frem til at du trenger.

Min mening er ihvertfall at det lønner seg ikke å stappe WoW'en din full av addons du overhodet ikke trenger, men som du la inn fordi "de er kule". Addons kan inneholde bugs som gjør at spillet oppfører seg.. rart, samt at de ofte er mer i veien enn til hjelp.

Skrevet

Jeg har en dwarf - paladin - Ashrath

Hvilken add-on vil passe da?

Føler at designet på tollbarsene er litt fucka så d vil jeg gjerne endre.

Hvilken vil da passe meg

(fixe design, % på mana/health osv )

Skrevet
Jeg har en dwarf - paladin - Ashrath

Hvilken add-on vil passe da?

Føler at designet på tollbarsene er litt fucka så d vil jeg gjerne endre.

Hvilken vil da passe meg

(fixe design, % på mana/health osv )

Lover å komme tilbake i morgen, må bare få litt søvn :p Må også drive litt research i og med at jeg ikke er pala. BRB

Skrevet

Ditt problem med bars etc. kan lett løses. Det er en del enkle addons der du kan adde barer og organisere interfacen din som du selv vil. Disse er:

http://www.ctmod.net/downloads.ct Her må du laste ned CTmod core for å bruke de andre ekstra moddene. Det er lett å bruke, med en fin meny som du får et ikon til på minimapet.

Så kan du ta http://gypsymod.the-mad.net/?id=download og laste ned Gypsy full mod. Da får du blant annet en % på mana og health + en exp bar under.

For å designe interfacen din kan du også laste ned

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=712 Da trykker du bare på esc og så finner du en ny knapp der. Enkelt å bruke, viss du er missfornøyd med noe tar du bare "reset" ved siden av panelet du får opp.

Bare for å være sikker, du legger alle addons i /wow/interface/addons

kommer tilbake med noen pala addons, må bare finne noen fine noen :thumbup:

Skrevet

En ny addon som er ulovlig nå etter patchen er:

We like to keep everyone up to date with Blizzard's policy on mods and the latest mod to be deemed unsuitable is EnemyDetector which we have now removed from the ui.worldfowar.net system.

If you're running this mod please remove it from your addons folder so you don't get into any trouble with Blizzard. Thanks to EnemyDetector author Lantios for alerting everyone to Blizzard's policy on this particular mod here on the site where he addded:

Since blizzard poster said that EnemyDetector is not an acceptable mod, it is no longer avaliable. Sorry, guys.

Blizzard have also stated the following regarding the mod:

We know about this, this is NOT an acceptable mod, and steps are being taken.

This particular mod is deemed unacceptable because it grants a class ability to everyone, thus giving others an unfair advantage and making the game work in a way that was not at all intended by the design team.

I am not going to go into the specifics of the steps we take when a mod is deemed unacceptable as defined by the Terms of Use, as doing such would also enlighten the wrong people as to our process and make it more difficult to take action against such things.

Skrevet (endret)
Har du forslag til gode addons/mods for mage?

Mages er en av de klassene som har få class specified addons. Det enseste jeg kan anbefale er CTmod, cosmos, gypsy ++. Disse er da bare til interface, ikke noe spesielt til mages. Det eneste er Ctmods "Self Cast", det som skjer er at viss du skal kaste frost armor på deg selv så trenger du bare trykke på iconet på actionbaren din.

Har funnet en del macroes som jeg egentlig også regner som addons. her kommer en liste:

Sheep macro:

/script SpellStopCasting();

/script smsg="Polymorphing %T; watch your AoE."; if ( GetNumRaidMembers() > 0 ) then SendChatMessage(smsg,"RAID") elseif (GetNumPartyMembers() > 0 ) then SendChatMessage(smsg,"PARTY") end

/cast Polymorph(Rank X)

Denne stopper det du eventuelt caster og starter å caste sheep. Den roper også ut til folk i party/raid hvem du sheeper.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Curse macro

/target [your characters name]

/cast Remove Lesser Curse

/script TargetLastEnemy();

Tar bort 1 curse fra deg

Totem killer

/target Earthbind Totem

/target Searing Totem

/target Magma Totem

/target Mana Spring Totem

/target Grounding Totem

/target Healing Stream Totem

/cast Shoot

/script TargetLastEnemy();

Skyter en av totemene listet over (som er innenfor range) deretter går på fienden.

Intellect buff caster

/script r=Spell_Rank;l={1,14,28,42,56};if not UnitIsFriend("player","target")then TargetUnit("player");end;t=UnitLevel("target");for i=r,1,-1 do if (t>=l-10) then CastSpellByName("Arcane Intellect(Rank "..i..")");break;end;end

Denne finner den høyeste lvl intellect buff som ditt target kan bruke (siden det er lvl req på gode int buffs)

Instant counterspell

/script SpellStopCasting();

/cast Counterspell

Stopper det du eventuelt caster og caster counterspell på target.

Det er disse jeg har funnet til nå, men jeg oppdaterer viss jeg skulle finne noe nytt :thumbup:

Fant en :p

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=643

Endret av Antatra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...