Gå til innhold

P4 1.8 + BD7 med 48 C idle?


Porky

Anbefalte innlegg

Altså noe som sikkert aldri har vært spurt om før. Lurte likevel på om noen kunne komme med erfaringer.

 

Kjører med boxed vifte + Artic silver2, 3 kabinett vifter. Maskinen er ikke ustabil, men synes 48 C er litt mye da processor ikke er overclocket.

 

Når den er overclocket til 2.3, er temp 55C idle og litt 60C på full load.

 

Håper noen kan komme med relevente tips!

 

_____________________________________

 

Gilde smaker best!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke unormalt for dette setup-et.

Kjører selv med nesten samme config. men har vannkjøling. 32c idle , 39c load.

Har lest mange steder at cpu sensoren her viser litt høy temp.

Dette skal du ikke bekymre deg over.

Men må jo si at vannkjøling er supre greier, lav temp og ingen støyende vifter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 20:34, Porky skrev:

Altså noe som sikkert aldri har vært spurt om før. Lurte likevel på om noen kunne komme med erfaringer.


Kjører med boxed vifte + Artic silver2, 3 kabinett vifter. Maskinen er ikke ustabil, men synes 48 C er litt mye da processor ikke er overclocket.


Når den er overclocket til 2.3, er temp 55C idle og litt 60C på full load.


Håper noen kan komme med relevente tips!


 

Jeg har samme CPU og HK som deg og ligger også på 48c idle, ligger rundt 53-55c load. Har god kjøling i kabinettet (29-33c) men alikevel så er cpu temp litt høyt syns jeg. Har til og med en Alpha kjøler med Papst vifte og tempen ligger likevel på det samme som med boxed vifta så jeg trur ikke den temp målern på hovedkortet er helt til å stole på.

 

Kjører forresten på 1,8@2,0GHz 1,5 Vcore.. Hadde på 2,1GHz en periode men opplevde noen merkelige frys hvor jeg måtte ty til reset knappen,altså omstart.

Mulig 1,5V ble litt lite for 2,1GHz men jeg kommer til å prøve med høyere Vcore etterhvert.

 

En annen ting.. Hvor høy er systemtempen din? Min ligger på 37C idle, og kan faktis komme opp i 50c load.

 

_________________

 

kung_fu.gif

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-20 18:40 ]

Lenke til kommentar

jeg satte sammen et p4 1.8 med bd7 (abit sant?) idag...vel, jeg og to kompiser...første INTEL cpu byggesett vi hadde prøvd.

 

da vi bootet opp med 18x100 multiplier fikk vi en idle temp på 69 grader c.... ouch tenkte jeg!

 

så jeg sa vi skulle slå av maskinen asap.. :smile:

 

takk gud for det. Det viste seg at CPU kjøler festet, det som lissom er klipset til hovedkortet ikke var helt stabilt...kjøleren hang lissom bare og dinglet... heldigvis oppdaget vi dette og fikk satt på alt korrekt...nede i 40-45 idle nå... :smile:

 

kunne ha brent en ny 1.8 NW på det (som attpåtil ikke var vår, vi satte den sammen for en kompis som ikke stolte helt på sine egne ferdigheter :smile: )

Lenke til kommentar

Ojoj, hot! Riktignok har jeg en 1.6ghz men det skal ikke være mye forskjell..! Kjører den på Ausu P4S533 og load temp ved 142mhz fsb(2271mhz) er 28 og full load er 48..full load ved 145mhz fsb er 52grader..har ikke no goop på boxed kjøleren og bare en kabinett vifte.(den som er i sida på chieftec dragon)

 

REDIGERT: Romtempen er 18-20 grader

 

_________________

Asus P4S533

Intel P4 NW 1600mhz @2271mhz (142fsb)

CPU, Full Load: 48

Samsung 512MB PC2700 333Mhz

Chieftec Dragon Midi tower (sølv)

Seagate Barracuda IV 80GB

Lite-On 40x12x48x

 

[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-07-22 00:23 ]

Lenke til kommentar

Jeg har lest en del om dette, og Northwood 1.8 skal ligge på ca. 30 grader idle og 37-40 grader load, ikke noe mer. Dette er med boxed kjøleren. Hvis du har en temperatur høyere enn dette kan det være forde :

 

- Kabinett tempen er for høy (over 35 grader er ikke bra)

- Sensoren viser feil temp.

- Kjøleribba har dårlig kontakt med CPU

 

Heatspreaderen som er på P4 prosessoren er ikke helt flat har jeg lest. Har man f.eks en Alpha ribbe og AS3 som goop, så kan det lønne seg å planslipe prosessoren før man setter på ribba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...