Gå til innhold

4 nye deler til en pris rundt 8000 kr.


Anbefalte innlegg

En celeron på 2,8 GHz blir knust av en PII på 450 MHz.

Efikkan, uansett hvordan du vrir og vender på det, er en PII 450Mhz tregere enn en Intel Celeron 2,8Ghz i alle slags mulige tilfeller. Kan du komme med besvis på at Celeronprosessoren blir knust av en PII 450Mhz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter:

 

Det er sagt mange ganger her, men:

Spar pengene dine. Ja, du vil sikkert få bedre ytelse med å bytte ut noen komponenter, men maskina du har er jo helt topp. Du skriver at Brothers In Arms lagger og da tror jeg du kjører temmelig aggressive innstillinger på grafikken. Selv har jeg 9800 pro som er dårligere enn ditt 6600GT og jeg kjørte i high 1280x1024 uten at det lagget.

 

Spar pengene, om 4-5 år trenger du dem og kommer til å være glad at du sparte dem. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke dette, men hvis du har så bra hardware og brothers in arms lagger, kan det være noe annet. Sjekk harddisken din etter feil, defragmenter, fjern spyware, kill alle prosesser du ikke trenger før du starter å spille - spesielt antivirus.

 

Spar pengene dine eller bruk dem på damer. Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Jeg har testet over 30 pcer med celeron-prosessorer klokket på 2,8 GHz, og en haug med andre pcer med celeron- og PII-prosessorer. (Jeg har faktisk flere her i huset) Og ja, pcer med PII 450 MHz er bedre enn pcer med celeron 2,8 GHz. (Jeg har ikke testet Celeron D, så den modellen vil jeg ikke uttale meg om) Poenget var at ytelse måles ikke i MHz/GHz. Dette er noe jeg stadig må forklare folk, at det ikke er klokkefrekvensen på prosessoren som er viktigst, men arkitektur og båndbredde.

så det du sier er at til moderne bruk så vil en p2 på 450 yte bedre enn en celeron på 2,8ghz?

og JAAADA jeg vet at mhz og ghz laaangt fra er alt!

 

Musa

Lenke til kommentar

la gutten kjøpe seg nye pc deler...... har man for mye penger så har man det :D pc er jo en hobby litt av poenget er jo mekking og modding og forandring av deler. men tror jeg ville venta til skolestart uansett så hadde du fått ett av de nye skjermkorta.

 

men hvis ikke.

 

msi k8n neo4-f eller platinium

kingston hyperX

venice 3200+

HIS X850XT iceQII

Lenke til kommentar
la gutten kjøpe seg nye pc deler...... har man for mye penger så har man det :D pc er jo en hobby litt av poenget er jo mekking og modding og forandring av deler. men tror jeg ville venta til skolestart uansett så hadde du fått ett av de nye skjermkorta.

 

men hvis ikke.

 

msi k8n neo4-f eller platinium

kingston hyperX

venice 3200+

HIS X850XT iceQII

er forsåvidt enig med deg, bortsett fra valg av komponenter.

 

MSI K8N neo 4 kortene har ofte problemer med stabilitet sammen med kingston ram (se forum.msi.com.tw) og det ville vært bedre å kjøpe et SLI kort i dag, f.eks. K8N Neo 4 Platinum SLI og OCZ eller Mushkin eller Crucial evt. A-Data ram. Corsair går an, men klokker relativt dårlig på neo 4 kortene.

 

Ellers så det bra ut:)

 

til trådstarter: bruk pengene dine du:) det er alltid gøy med nye pc-deler, dessuten kan du jo få igjen "litt" av pengene du bruker på å selge det gamle utstyret på bruktmarkedet eller qxl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...