Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hattehylle og kjøp fra megabillig


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Nå har annlegget kommet på plass og det låter utrolig bra, men hvem som helst kan se rett inn, og dette kan ikke akkurat være spesielt tyveriprevantivt.

Jeg tenker altså på å skaffe meg en hattehylle til min Corolla 86 GL, noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Lokale høggere har det ikke.

 

Men vill dette ødelegge lyden veldig? Vil jo ha så mye som mulig bass inn i bilen og å montere elementet rett i hattehylla og bruke bagasjerommet som "kasse" er vel ingen god løsning? eller? Har en Peerless Resolution 10".

Denne er anbefalt i lukket kasse, og det passer meg fint da jeg gjerne vil ha litt bagasjeromsplass. Så da utgår løsningen med å porte den opp gjennom hattehylla.

Noen forslag?

 

Er megabillig noe å sattse på? Jeg gir dem jo at det er sinnsykt billig. og jeg har ikke hastverk med å få varene.

Står mellom denne http://www.megabillig.com/index.php?page=p...cat2=19&id=1255

og denne

http://www.megabillig.com/index.php?page=p...&cat2=19&id=458

Heller mot den første.

Dette vil funke bra med en DynaBel bf0408, Peerless Resolution og et soundstream EGC.4 sett?

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil råde deg å holde deg unna Megabillig. Grunnen er enkelt og greit at ting er ikke slik dem tilsynelatende ser ut med dette "firmaet". Megabillig vil selvsagt bestride dette, men flere undersøkelser gjort av norske firmaer, har vist at dette ikke er et stort firma som det gis intrykk av, men et lite enmannsforetak.

 

Det er ogeå flere tilfeller hvor folk har kjøpt varer fra Megabillig, hvor varen har hatt feil, og det ikke ytes noe som helst hjelp fra firmaet. Du har ingen som helst garrantier bortsett fra lovnader fra firmaets eier. Dette er noe jeg ærligtalt ikke ville tillagt mye verdi, da han hoder til et godt stykke unna deg.

 

Kjøp spilleren hos en norsk autoristert Pioneer forhandler. Det er mitt råd.

 

mvh

 

Glenn

Lenke til kommentar

Rart, har fått høre det stikk motsatte, og mange venner har kjøpt derifra med stort hell.

Jeg er fortsatt bare litt skeptisk til å gi penger til ukjente men på andre siden av jorda.

Og litt med hensyn til garanti osv, jeg har vel så og si ingen garanti på produktene derifra..

 

Noen som vet hvor jeg bør lete hvis jeg skal ha meg en hattehylle og hvordan jeg skal få bassen inn i kupèen fra en lukket kasse?

Lenke til kommentar
Hmmm, det ville jo blitt finere...

Hvordan får man basslyden inn i kupèen gjennom en slik hattehylle?

Enkelt du tar bare å lager an hatt hylle og feller inn subben i den, lag da en kasse under som festes i hatt hylla. Du trenger ikke voldsome volum når det kommer til kasse, til min RF 12" ST2 så holdt det med 26L og det er lite

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje på å lage en masse store hull i hylla og trekke dem med det stoffet man har forran gamle stereo høytalerer som står i stua.

Helt sort stoff som høytalerene spiller lett igjennom men umulig å se igjennom, vet bare ikke hvor jeg får tak i dette.

Ellers anbefaler produsenten 14l lukket kasse til subben jeg har planer om å bruke, så plass har jeg nok av.

Noen idè om hvordan jeg kan lage festene til hattehylla til selve de fire plastikk u ene som ligger på hver side. Huff, det var dårlig forklart.

Lenke til kommentar

Høttalerstoff selges mange plasser. Hvis du ser på linken nedenfor så finner du det der :)

Eltek

 

du kan også sjekke her! Holder på med et lignenes prosjekt selv. skal bygge ny hattehylle i mdf som elementene monteres i. Så skal det gså lages kasse under for å få best mulig lyd. Hattehylla skal ha ei ramme med høyttalerstoff for å sjule elementene.

 

Bilde nedenfor viser hvordan jeg skal ha det

 

kasse.JPG

 

Litt vanskeligt å veta koss du ska festa hattehylla uten å veta heilt koss festene ser ut. Men hvis det er muligt så e vell kansje det beste å skru ann godt fast + kansje lima langs kanten og? Nei vet ikke heilt bare tenke litt høgt her. Ska snart begynna å se på det sjøl og koss eg ska festa det. Har en liten fordel me hatthyllo mi. Det at kassane ska stå onna så då ligge hattehyllo oppo den å det blir ikkje så mye belastning på plastikk festene så holde hattehyllo oppe

Endret av Poolish
Lenke til kommentar
Jeg vil råde deg å holde deg unna Megabillig. Grunnen er enkelt og greit at ting er ikke slik dem tilsynelatende ser ut med dette "firmaet". Megabillig vil selvsagt bestride dette, men flere undersøkelser gjort av norske firmaer, har vist at dette ikke er et stort firma som det gis intrykk av, men et lite enmannsforetak.

 

Det er ogeå flere tilfeller hvor folk har kjøpt varer fra Megabillig, hvor varen har hatt feil, og det ikke ytes noe som helst hjelp fra firmaet. Du har ingen som helst garrantier bortsett fra lovnader fra firmaets eier. Dette er noe jeg ærligtalt ikke ville tillagt mye verdi, da han hoder til et godt stykke unna deg.

 

Kjøp spilleren hos en norsk autoristert Pioneer forhandler. Det er mitt råd.

 

mvh

 

Glenn

Glenn,

 

Hvor har du det ifra at Worldwide Shopping er et enmannsforetak? Dette her blir bare latterlig. Hvor langt er du villig å synke Glenn?

 

Du er også klar over at falske rykter er forbudt? Kutter dere ikke ut bløffene deres

vil vi kjøre igang rettsvesenet. Så får folk i Norge se hva du og andre som driver med løgn egentlig er for noe, en gjeng med falske bløffmakere som slenger ut falske rykter for egen vinning.

 

HVEM har kjøpt varer fra oss med feil og ikke fått hjelp? Gi meg navnene på dem

hvis du har. Vi har mer reperasjoner gående i Norge enn det du noen gang vil få, hvem vil handle fra bløffmakere som deg som lurer folk til å handle fra deg fordi alle andre er useriøse? Det er jo du som er kjeltringen her.

 

Jeg er inne her da vi fikk et tips om falske rykte spredere, jeg hadde aldri trodd at dette kom fra selveste Glenn. At du er en taper hadde jeg aldri trodd faktisk.

 

Dere garasje selgere i Norge har mye å se frem til fremover, megabillig starter snart opp med volumsalg. Hvis du synes prisene våre er for billige idag og må ty til falske løgner for at folk skal handle fra deg, vent og se når det nye prosjektet vårt starter. Jeg skal kjøre dere skikkelig pga all driten dere sprer rundt om seriøse firma.

 

Med hilsen megabillig.com

Lenke til kommentar
Rart, har fått høre det stikk motsatte, og mange venner har kjøpt derifra med stort hell.

Jeg er fortsatt bare litt skeptisk til å gi penger til ukjente men på andre siden av jorda.

Og litt med hensyn til garanti osv, jeg har vel så og si ingen garanti på produktene derifra..

Dere som er skeptiske kan betale med Visa eller annet kort. Garantert ingenting å

tape hvis produktene ikke kommer. Snakk med banken din så vil de forklare deg

hvordan det fungerer. Jeg kan også forklare hvordan det fungerer men ring

banken så vet du at jeg ikke sitter her å bløffer slik garasje selgerne i Norge gjør.

 

Vi har også ganske mange referanser online for de som har orka å fylle ut det skjemaet.

 

De som betaler til bank konti i utlandet kan være uheldige, her vil og kan ikke bankene hjelpe dere i det hele tatt. Vi driver ikke da noe gangsterfirma.

 

Full garanti på alle våre produkter. Reperasjonene utføres i Norge.

 

Nå har selgerne og import firma i Norge prøvd å ødelegge for megabillig.com i over ett år, de skader kun seg selv. Bruker flere forum på å slenge med leppa men folk informerer oss. De folka som tror på propagandaen demmes betaler for det i form av mye mer kroner for varene.

 

Når har megabillig spredd falske rykter om andre firma pga egen vinning? Det har faktisk aldri skjedd. Men nå er det snart slutt på bløffeleken demmes. Det må visst store advokater til for å fikse opp i dette idiotiet de holder på meg, jeg håper de har penger nok å følge opp hvis vi blir forbanna nok til å sette igang. Våre advokater er dyre men bløffmakerne betaler regninga!

 

Med hilsen megabillig

Lenke til kommentar

:!:

 

Vel, hvis Megabillig er like seriøse som de har vært i denne tråden ville jeg heller anbefale trådstarter å kjøpe det i Norge. Forresten så gjelder den norske forbrukerkjøpsloven da også, denne loven gir deg som oftest bedre vilkår enn produsentenes garanti.

Lenke til kommentar
:!:

 

Vel, hvis Megabillig er like seriøse som de har vært i denne tråden ville jeg heller anbefale trådstarter å kjøpe det i Norge. Forresten så gjelder den norske forbrukerkjøpsloven da også, denne loven gir deg som oftest bedre vilkår enn produsentenes garanti.

Helt enig der. Forstår grunnen til at Megabillig klager, MEN skriv det på en litt mer seriøs måte! Innleggene stiller bare Megabillig i et dorligt lys. Får det til å virke veldigt useriøst.

 

selv hadde jeg tenkt å handle fra Megabillig, men er velidigt usikker nå.

 

Endel av innholde i innleggene er greit, men måten det er skrevet på er veldig useriøs. Det rettes kritikk mot selgere i norge, personlig kritikk av Glenn osv. Jeg syns ikke firma skal gjøre det på denne måten. de bør forholde seg profisjonelt ovenfor saken.

 

Denne kritikken er også rettet mot Glenn. Ikke vet jeg om det er noe sant i det du sier, men når du er importør/forhandler selv å gå ut å kritisere konkurenter. det blir alt for dumt. selv syns jeg det er noe av det mest useriøse en forhandler kan gjøre.

 

Tror de fleste folk tar det veldigt useriøst at konkurerene forhandlere kritiserer hverandre. Hvorfor skulle folk tro på dere liksom? Det er stor sjangs for at dere bare gjør det for egen vinning. Men hva vinnere dere på det? INGENTING! Dere taprer kunder og folk ser på dere som useriøse.

 

Det me å gå te rettsvesenet og. Skal dere kjøre sak så gjør det, men ikke bruk det som en trussel. Gå direkte til dem forhandlerene det gjelder. Ikke legg det ut på nette sånn alle kan se det.

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

Bodd for lenge i USA kanskje? Truer med advokat for den minste ting :roll:

Velvel...

 

Til trådstarter:

Du får lyden inn i kupeen ved å lage et hull som er like stort som membranarealet til suben og vinkler suben opp mot dette. Selve hattehylla trekker du med filt, og gjerne tynnere stoff over selve hullet.

 

Poolish:

Har du kasse til 6*9" erne dine? Ellers synse jeg synd på membranene som må tåle juling fra subene. Har forøvrig min egen formening om nytten av høyttalere bak, men lar det være med dette, hehe :D

Lenke til kommentar
:!:

 

Vel, hvis Megabillig er like seriøse som de har vært i denne tråden ville jeg heller anbefale trådstarter å kjøpe det i Norge. Forresten så gjelder den norske forbrukerkjøpsloven da også, denne loven gir deg som oftest bedre vilkår enn produsentenes garanti.

Helt enig der. Forstår grunnen til at Megabillig klager, MEN skriv det på en litt mer seriøs måte! Innleggene stiller bare Megabillig i et dorligt lys. Får det til å virke veldigt useriøst.

 

selv hadde jeg tenkt å handle fra Megabillig, men er velidigt usikker nå.

 

Endel av innholde i innleggene er greit, men måten det er skrevet på er veldig useriøs. Det rettes kritikk mot selgere i norge, personlig kritikk av Glenn osv. Jeg syns ikke firma skal gjøre det på denne måten. de bør forholde seg profisjonelt ovenfor saken.

 

Denne kritikken er også rettet mot Glenn. Ikke vet jeg om det er noe sant i det du sier, men når du er importør/forhandler selv å gå ut å kritisere konkurenter. det blir alt for dumt. selv syns jeg det er noe av det mest useriøse en forhandler kan gjøre.

 

Tror de fleste folk tar det veldigt useriøst at konkurerene forhandlere kritiserer hverandre. Hvorfor skulle folk tro på dere liksom? Det er stor sjangs for at dere bare gjør det for egen vinning. Men hva vinnere dere på det? INGENTING! Dere taprer kunder og folk ser på dere som useriøse.

 

Det me å gå te rettsvesenet og. Skal dere kjøre sak så gjør det, men ikke bruk det som en trussel. Gå direkte til dem forhandlerene det gjelder. Ikke legg det ut på nette sånn alle kan se det.

Poenget med min harde kritikk er å ta bløffmakerne offentlig, det er dem som kjører propaganda for egen vinning. Den som taper på all skiten som blir slengt ut er dem selv ikke oss. At de vinner noen få kunder som velger å tro på dem er helt iorden for meg. Du snakker om konkurrerende forhandlere, hvem er det som løper etter folka på forumene for å selge varer? Ikke vi, det har ikke vi tid til, kundene kommer til oss først og reklamen står møkkasprederne for. Vi har bestillinger døgnet rundt på megabillig fra blant annet Norske kunder, jeg vil ikke si at vi er på det tapende laget for det er umulig, vi har en mektig svær kundedatabase. Folk kan handle varer hvor de vil, vi springer ikke etter noen. Selgere som konstant slenger dritt om andre viser bare hvor håpløst desperate de er. Og når de angriper megabillig uten at vi kan få forsvare oss blir jeg forbannet, enkelt og greit. Vi har kunder som er overalt på de fleste forum og informerer oss når slike møkkaspredere setter igang, da kommer jeg etter dem offentlig.

 

Mange kunder sender oss også meldinger slike selgere sender folk i privat mail. Vi vet hva som foregår og har kopier av slike mailer i mengdevis. De kundene handla også fra megabillig.

 

Det er alt jeg har å si, kutt ut propagandaen så holder vi oss mer eller mindre borte fra forumene.

 

Med hilsen megabillig

Lenke til kommentar
Bodd for lenge i USA kanskje? Truer med advokat for den minste ting :roll:

Velvel...

Hadde jeg vært fullblods amerikaner hadde rettsaker vært igang for lenge siden. Ingen trussel jeg kom med. Jeg har flere tollere på Gardemoen som har fått telefoner fra forhandlere og importører i Norge som er villig å stille opp. De kasta bort flere måneder på å sjekke oss på noe som aldri førte frem. Samt ganske mange kunder. Beviser er det nok av så de må bare fortsette så smeller det skikkelig for dem en vakker dag. Vi har ingenting å tape.

 

Jeg har selv ringt en del forhandlere og spurt om priser. Hvorfor er dere så mye dyrere enn megabillig spurte jeg. Også kom det den ene bløffhistorien etter den andre. Den beste var fra et firma i Oslo. Han hadde kjøpt en forsterker han aldri hadde mottatt, tapte alle pengene sine. Hvis du driver firma hvorfor kjøpe fra megabillig? Jo han ville bare ha bekreftet at det han hadde hørt var sant. Utrolig hva disse seriøse forhandlerne er villige til å bløffe om ser du. Jeg sa videre at dette er faktisk Per fra megabillig i USA. Ble rolig en stund også la han stilt og rolig på røret.

 

Har også ringt andre butikker som synes det er greit at folk handler i utlandet men de så helst at folk handla hos dem. Jeg ga herren ros for den kommentaren.

 

Ser meg nå ferdig med denne saken hvis ikke noe annet dukker opp.

 

Støtter deg ellers med 6*9 og subber, jeg skjønner heller ikke vitsen.

Samme med 2 subber når det egentlig holder med 1 subb.

 

Skikkelig frontsett i fremdørene og ett i bakdørene, fin kraftig subb

i bagasjerommet og forsterkere til å drive det. Ganske enkelt men dette

skal jeg ikke lære deg noe om, det ser ut for at du har kontrollen. :love:

 

 

Med hilsen megabillig

Lenke til kommentar
Jeg vil råde deg å holde deg unna Megabillig. Grunnen er enkelt og greit at ting er ikke slik dem tilsynelatende ser ut med dette "firmaet". Megabillig vil selvsagt bestride dette, men flere undersøkelser gjort av norske firmaer, har vist at dette ikke er et stort firma som det gis intrykk av, men et lite enmannsforetak.

 

Det er ogeå flere tilfeller hvor folk har kjøpt varer fra Megabillig, hvor varen har hatt feil, og det ikke ytes noe som helst hjelp fra firmaet. Du har ingen som helst garrantier bortsett fra lovnader fra firmaets eier. Dette er noe jeg ærligtalt ikke ville tillagt mye verdi, da han hoder til et godt stykke unna deg.

 

Kjøp spilleren hos en norsk autoristert Pioneer forhandler. Det er mitt råd.

 

mvh

 

Glenn

Glenn,

 

Hvor har du det ifra at Worldwide Shopping er et enmannsforetak? Dette her blir bare latterlig. Hvor langt er du villig å synke Glenn?

 

Du er også klar over at falske rykter er forbudt? Kutter dere ikke ut bløffene deres

vil vi kjøre igang rettsvesenet. Så får folk i Norge se hva du og andre som driver med løgn egentlig er for noe, en gjeng med falske bløffmakere som slenger ut falske rykter for egen vinning.

 

HVEM har kjøpt varer fra oss med feil og ikke fått hjelp? Gi meg navnene på dem

hvis du har. Vi har mer reperasjoner gående i Norge enn det du noen gang vil få, hvem vil handle fra bløffmakere som deg som lurer folk til å handle fra deg fordi alle andre er useriøse? Det er jo du som er kjeltringen her.

 

Jeg er inne her da vi fikk et tips om falske rykte spredere, jeg hadde aldri trodd at dette kom fra selveste Glenn. At du er en taper hadde jeg aldri trodd faktisk.

 

Dere garasje selgere i Norge har mye å se frem til fremover, megabillig starter snart opp med volumsalg. Hvis du synes prisene våre er for billige idag og må ty til falske løgner for at folk skal handle fra deg, vent og se når det nye prosjektet vårt starter. Jeg skal kjøre dere skikkelig pga all driten dere sprer rundt om seriøse firma.

 

Med hilsen megabillig.com

Minner om en personlig feide dette her. Slikt trenger vi ikke her på forumet.

 

Personangrep vil straffe seg.

 

EOD.

Lenke til kommentar
Poolish:

Har du kasse til 6*9" erne dine? Ellers synse jeg synd på membranene som må tåle juling fra subene. Har forøvrig min egen formening om nytten av høyttalere bak, men lar det være med dette, hehe :D

hehe heilt ke eg ska gjør me 6x9 ene mine vet eg ikkje enno. de trenge vell ikkje alverdens kasse. Bygga en liten kasse under hattehylla sånn så det ska gjørs me subane? det burde vell funka?

 

Nytten av 6x9 e ikkje så store nei. te den bruken eg ska ha konne det funka lika bra me et par diskanta. sånt koste penga. Å de 6x9 eg har e dt liten sjangs for å få igjen nogen penga for pga. at far glapp skruegjerne å kjørte det tvers gjennom membranen. så det e stor skade på den eine. har satt en teipbit under. i begynnelsen va ikkje lyden så bra. Membranen blei veldigt stive der skaden va. Np har teipen mykna opp å bevege seg fint sammen me resten av membranen. På lyden høre du ingenting te det nå, men tvile på at nogen vil betala så mye for en skada høyttaler.

 

Har egentligt lite lyt til å lage hull i hattehylla til 6x9 ene. kansje like greit uten høyttalere bak. Må se litt når alt er montert hva jeg gjør då. Teste det først uten 6x9 ene. så hvis det funker bra så blir det ingen 6x9 ;) Diskantene i frontsette skal stå vinkla bakover på dashborde så det vil vell ikke mangle diskant bak heller. Har ikkje tenkt å sitta bak sjøl heller. Så det e jo ikkje mitt problem om diskanten ikkje e lika bra bak :p

 

Har en mercedes C 180 og. den skal det settes inn nytt annlegg i. trur 6x9 ene hadde funka bra der. eneste probleme e at det e lagt te 4 orginalhull i hattehyllo te 5" trur eg det må vær. de e plasert rett på sio av kverandre (2 hull på kver sia) så det går liksom ikkje å bare skjæra ut hull te 6x9 ene. Nogen tips om koss eg konne fått nedfelt 6x9 ene der? Dette e far å damo sin bil så det trengs ikkje sånn veldigt annlegg. ska ha høyttalere bak å i dørene framme. spilleren så ska brukast blir sikkert en pioneer te rundt 3.000

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...