Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hattehylle og kjøp fra megabillig


Anbefalte innlegg

Bodd for lenge i USA kanskje? Truer med advokat for den minste ting  :roll:

Velvel...

Støtter deg ellers med 6*9 og subber, jeg skjønner heller ikke vitsen.

Samme med 2 subber når det egentlig holder med 1 subb.

 

Skikkelig frontsett i fremdørene og ett i bakdørene, fin kraftig subb

i bagasjerommet og forsterkere til å drive det. Ganske enkelt men dette

skal jeg ikke lære deg noe om, det ser ut for at du har kontrollen. :love:

 

 

Med hilsen megabillig

Hadde vært fint med et komponentsett i bakdørene også ja. Får se litt med tiden hva det blir til. De 2 siste utgangene på forsterkeren som vil stå ubrukt hvis jeg ikke skal ha 6x9 ene. de skal vær like krafftige som de andre 4 er når de er brokoblet til 2. Men vil det være noe problem med at denne forsterker delen som jeg har til overs er beregnet på sub?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan skjønne de norske forhandlerene,de vil jo kjene mest mulig penger.

men de norske prisene er jo helt bak mål.

jeg kunne aldri kjøpt rf t20001bd i norge,det kunne jeg ikke ha tatt meg råd til(har andre ting som er viktigere)

kjøpte den av megabillig for 1:3 av prisen jeg måtte ha gitt i norge,men det finnes selvsagt untak i norge også,spesielt de som bare selger på hobby basis,det er rart,men det virker som om dem er billigst.

skal selv kjøpe nye subbere hos megabillig senere i år.

det blir enten,Cerwin Vega 15",MTX Thunder 9500 Dual 4 Ohm eller JL AUDIO 13W7 - 13".

hadde jeg hatt råd til å bruke 10k på nye subbere,så hadde jeg nok kjøpt i norge.

men det har jeg ikke,så da blir det megabillig,som jeg er fornøyd med.

men skjønner at megabillig er lei all den baksnakkinga som har verdt.

har blitt mye av det på bilforumet før.

alle påstår at man ikke får igjen på garanti,og ikke får reparert varene,men ingen har kommet med noen beviser på at megabillig ikke ordner opp for seg.

 

så stå på megabillig,får håpe at norske forhandlere føler presset og setter ned prisene sine snart.

Lenke til kommentar
alle påstår at man ikke får igjen på garanti,og ikke får reparert varene,men ingen har kommet med noen beviser på at megabillig ikke ordner opp for seg.

 

så stå på megabillig,får håpe at norske forhandlere føler presset og setter ned prisene sine snart.

Det me garanti trur eg de fleste ikkje ser på så så veldigt viktigt nå de handle fra utlandet. Mange plasse får du ingen garanti. Men du får varen te kansje halv pris av det du betale i norge. Selv så har eg ingenting imot at det ikkje e garanti nå du spare så mye. Men har de garanti og så e det bare et + :)

 

Blir det ødelagt så blir det ødelagt. Om det ikkje sko vær garanti så tar du den kostnaden me å fiksa det. sånn hvis det sko skje npge. Men kor offte blir ting du kjøpe ødelagt? det e ikkje så ofte. så eg syns ikkje det e så store sjangs å ta liksom. Nå du ska kjøpa det i norge så har du kansje ikkje rå te å kjøpa den samme tingen.

 

Det me at norske forhandlere ska setta ner prisane det trur eg neppe at skjer. Det e mye dyrere å driva i norge. det fins skatta å avgifta på alt her. det e ingenting så e gratis i Norge nei. Det e dyrt å driva butikk i norge. Greit nokk at de tjene sikkert endel og, men ikkje alle gjør det. De størrste butikkane så selge mest tjene nokk ganske mye ja, men de så ikkje har så mye salg. de må ha høye priser for å overleve i markede

Endret av Poolish
Lenke til kommentar
så stå på megabillig,får håpe at norske forhandlere føler presset og setter ned prisene sine snart.

Forhandlerene kan ikke sette ned prisene før importørene gjør det.

Og prisforskjellen er ikke sååå stor som folk skal ha det til, vel og merke er den stor om du sammenligner MB og Bilradiospesialisten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+987123
Hei igjen.

 

Nå har annlegget kommet på plass og det låter utrolig bra, men hvem som helst kan se rett inn, og dette kan ikke akkurat være spesielt tyveriprevantivt.

Jeg tenker altså på å skaffe meg en hattehylle til min Corolla 86 GL, noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Lokale høggere har det ikke.

 

Men vill dette ødelegge lyden veldig? Vil jo ha så mye som mulig bass inn i bilen og å montere elementet rett i hattehylla og bruke bagasjerommet som "kasse" er vel ingen god løsning? eller? Har en Peerless Resolution 10".

Denne er anbefalt i lukket kasse, og det passer meg fint da jeg gjerne vil ha litt bagasjeromsplass. Så da utgår løsningen med å porte den opp gjennom hattehylla.

Noen forslag?

 

Er megabillig noe å sattse på? Jeg gir dem jo at det er sinnsykt billig. og jeg har ikke hastverk med å få varene.

Står mellom denne http://www.megabillig.com/index.php?page=p...cat2=19&id=1255

og denne

http://www.megabillig.com/index.php?page=p...&cat2=19&id=458

Heller mot den første.

Dette vil funke bra med en DynaBel bf0408, Peerless Resolution og et soundstream EGC.4 sett?

 

Takk for all hjelp

Hvis det har seg slik at jeg vil kjøpe denne pakken, Er det noe mere jeg tregner da?

Kabler og denslags?

Er ikke heeelt inn i dette her..

: D

Lenke til kommentar

Har handlet endel på MB etterhvert og det som er med garanti som så mange snakker om her....er at MB tar reperasjonen selv innenfor garanti tiden.

 

Det er produkter som kommer rett fra fabrikk så det er "usa garanti" fra fabrikk.

 

eks. du kan ikke gå til bilradiospesialisten og få det reparert der på garanti. Men det er også eneste forskjell.

 

Det som kan skje og er negativt er toll........Verdien på varen fra MB er vesentlig lavere enn hva den egentli er.

 

eks. Kjøper du RF til 3500,- kr på MB ville dette blitt $522........verdien på pakken er kansje oppgitt til $25.

 

Dette blir litt "juks" i forhold til import og sånn. Men det er en måte og slippe og tolle for den i norge. Pakken er allerede betalt toll for i usa. (ca 13%) så her skal det trekkes fra og legges til for og gjøre alt riktig.

 

Men uansett.............MB er billi.

 

eks RF801X .........Norge = 10500,- .......MB = 3200,- (1 år siden)

 

 

Anbefaler MB :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Megabillig er sikkert god knall det, men jeg vil anbefale alle sammen å gå til lokale selgere å spørre de om de har kampanje produkter.

 

Fikk kjøpt en RF T10001BD til 4000,- spiller ny, uåpnet forpakning.

Fra Megabillig kommer det seg på ca. 5200 inkl. frakt

på Bilradiospesialisten koster den vel nærmere 8800-8900,-

 

Megabillig er billig i forhold til BRS, men hør med lokale forhandlere/selgere først, de kan ha noen syke tilbud.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

MDF står for "Medium Density Fiberboard" og er laget på samme måte som sponplater men mye mindre spon el egentlig veldig fin sagflis, samtitidig som også trykket under produksjonen er høyere. Et veldig lettvint, dødt og bra materiale og jobbe med.

 

Bassfrekvenser under 100Hz er ikke retningsbestemt og trenger igjennom det meste. Et digert hull i hattehylla er egentlig ikke nødvendig så sant bagasjerommet ditt ikke er hermetisk lukket. Bassen hører du godt allikevel.

Hadde to Vifa 10" i bagasjerommet på en -95 Civic sedan uten noe extra lufting inn i kupeèn og det fungerte meget bra.

 

6*9`erne hadde jeg ihvertfall delt av aktivt mot subbene med en delefrekvens

på rundt 80Hz. Bør stå i kasse. Størrelse ikke viktig da de ikke skal gjenngi bass.

 

Resolution 10" trives nok best i ei lita trykkammer-kasse, samtidig som de låter bedre og tåler mer effekt da.

Lenke til kommentar
Bassfrekvenser under 100Hz er ikke retningsbestemt og trenger igjennom det meste.

 

Hmmmm, her tror jeg du formulerte deg en smule feil.

Om det trenger gjennom det meste er det ikke synonymt med at lygjengivelsen er like troverdig når lydbølgene passerer gjennom materiale av ulik tetthet.

 

Her er det mange fysiske parametre som innvirker. Lyd er tross alt bølgebevegelser og alle fysiske hindringer, selv gjennomtrengbare, vil ha innvirkning på resultatet og blikk og stål er ikke akkurat regnet for å være gjennomtrengelige for gasser. At lyden høres skyldes sekundære vibrasjoner indusert av den initielle luftmassens påtrykk på omgivelsene.

-Eller during og skrangling pga tett baggasjerom på godt norsk.

 

Vinklingen av elementet og fritt spillerom inn i kupèen er viktig for riktig gjengivelse. Skal en ha fri flyt av lufttrykket elementet produserer bør lufting inn til kupèen være lik membranarealet på elementet.

 

Det er nå min mening om dette.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig en fordel med litt lufting. Men vinkling av basselement har ingen hensikt mener jeg da lave bassfrekvenser ikke er mulig å retningsbestemme, særlig ikke i en bilkupè. Hvis man plasserer høytt. på forskjellige steder i bagasjerommet tror jeg heller på at bilens akustikk bestmmer lyden mer enn hvilken vei elementet står. Man må da plassere det slik man synes det spiller best.

Det er da min mening.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...