OC-Freak Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 ikke bry dere om å prøve å fikse brennerene bare få sendt de til der dere bestillte dem.... de orker ikke å se om det er feil en gang! de sender ny tvert :!: Kommer nok mye ann på butikk De fleste tester nok returnerte varer.
sofTest Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg ser på lagerstatusen til mpx at de ikke har på lager, hvor lang tid er akseptabel å vente ? Tror ikke jeg kan vere så lenge uten noen form for cd spiller i pcn Fra forbrukerkjøpsloven §30: Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Hvis dette ikke er mulig, så har du etter §32 rett til å heve kjøpet, og få pengene tilbake. Du kan da kjøpe en ny ett annet sted. Edit: Husk du må regne inn forsendelsestid i tillegg til den nevnte uken. Endret 6. juni 2005 av sofTest
Espen K Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Det er godt å høre. Har prøvd med en anne cdrom jeg har lånt og den funker fint som pokkern. Sender den tilbake til mpx i morgen Så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får noe i retur
OC-Freak Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 (endret) Det er godt å høre.Har prøvd med en anne cdrom jeg har lånt og den funker fint som pokkern. Sender den tilbake til mpx i morgen Så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får noe i retur På en slik sak vil jeg si 1 uke + postgang er maks - relativt grei sak å feilsøke en DVD-Brenner og konstantere at det er feil på den. Ser at MPX ikke har dem på lager - mulig det er derfor noen har opplevd lang ventetid på å få ny. Edit: DW1620 går ut av produksjon til fordel for DW1640 som er en ny og mye forbedret modell. Endret 7. juni 2005 av OC-Freak
Espen K Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 En oppdatering for dere som lurer på hvordan dette har gått. Jeg sendte inn brenneren den 08.06, det gikk ca en uke før jeg fikk bekreftelse på at det var fabrikkfeil på den og at den ville bli erstattet. Så jeg ventet og ventet.. Den 29.06 kom det lapp i postkassen om det var kommet en pakke til, jeg løpe ned på postkontoret Og tror du jammen ikke jeg fikk en 1640 retail i retur Selv om jeg returnerte en 1620 bulk, som det da tydeligvis var en feil med. Så nå er jeg fornøyd, selv om det var litt lang ventetid på den nye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå