Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 929 Coupe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Mazda 929 Coupe for 1500 kroner og har egentlig planer om å få den i registrerbar stand i ikke alt for fjern fremtid. Men, det var en som sa til meg at det kunne nok være vanskelig, for akkurat denne 929-utgaven var visstnok ganske sjelden i Norge, og det var bortimot umulig å få tak i deler, bortsett fra til motoren. Er det noen som vet mer om dette? Det hadde vært kjempegøy å få den på veien, for det er jo egentlig en ganske kul bil. Selve bilen har gått 214.500 kilometer, motoren og girkassen har gått ca. 150.000. Det er endel rust i hjulbuene, men resten av bilen er ganske grei. Er det noe å satse på?

post-150-1117821377_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men, det var en som sa til meg at det kunne nok være vanskelig, for akkurat denne 929-utgaven var visstnok ganske sjelden i Norge, og det var bortimot umulig å få tak i deler, bortsett fra til motoren. Er det noen som vet mer om dette?

Det var da endel av disse selv om det nok er en skjelden bil i dag, rust lar seg da fikse og hør med mazda om deletilgangen til disse spesielle 929.

Skrevet

En kompis av meg hadde samme bilen, nesten alt under(bremser og understell) er likt som på vanlig 929. Motor og gear likeså. Noen av karosseridelene kan kkanskje være vanskelige, men det ser jo ikke ut som du trenger så mye av det.

Skrevet

Artig å få mange positive tilbakemeldinger. Utenom rusten så er det starteren (brent?) og bremsene (antagelig lekkasje i hovedsylinder) som er problemet, men disse delene burde det vel gå greit å få tak i hos den lokale "høgger´n".

Skrevet (endret)

En i klassen min hadde en sånn.. 2.8L. Den gikk skal jeg si deg!!! :D Jeg satt på i vinter.. Fy så gøy det var! :D

Endret av Rs125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...