genstian Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 hei kan litt qt, men ønsker og bruke et OpenSource bibliotek. kom da fram til gtk+,vil da vite om er det bra. eventuelt andre som er bedre.
Dead_Rabbit Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Har ikke vært borti GTK+ selv, men jeg er ihvertfall ganske fornøyd med FLTK. Det er veldig enkelt, og ser helt bra ut! http://www.fltk.org
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg bruker selv GTK (PyGTK), og jeg er veldig formoyd med det. God dokumentasjon, og lett og komme i gang med.
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Programmerer selv i PyGTK og PyGLADE og det fungerer helt utmerket. GTKs bindinger for andre språk er veldig gode, og hvis du programmerer i C er den "originale" GTK ganske logisk oppbygget.
genstian Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Programmerer selv i PyGTK og PyGLADE og det fungerer helt utmerket. GTKs bindinger for andre språk er veldig gode, og hvis du programmerer i C er den "originale" GTK ganske logisk oppbygget. fungerer den orginale GTK i C++?
zeitgeist Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg bruker WxWidgets fordi det ser bra ut, er greit å bruke og cross-platform. Men jeg vurderer å hoppe over på QT nå som Trolltech mildner lisensbetingelsene på Windows-qt.
genstian Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Jeg bruker WxWidgets fordi det ser bra ut, er greit å bruke og cross-platform. Men jeg vurderer å hoppe over på QT nå som Trolltech mildner lisensbetingelsene på Windows-qt. jeg bryr meg egentlig ikke om qt til windows, men qt har en helt elendi lisens
genstian Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Skrevet 4. juni 2005 Qt er GPL, er det elendig? er QT GPL? leste på nettet et sted at det var noe annet og så lenket de til en elendi lisens. hvis QT er GPL så må jeg bare beklage.
MailMan13 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Det var et problem, men ikke nå lenger... http://www.kde.org/whatiskde/qt.php Det er vel og merke bare qt for X som er GPL, Windass brukere må forholde seg til komersielle lisenser, men det er vel slik de helst vil ha det...
zeitgeist Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Dette er ikke riktig lenger. QT er GPL for Windows hvis programmet det brukes i er Open Source http://www.trolltech.com/newsroom/announce...s/00000192.html Qt for Windows will be available under both a commercial license and the open source GPL license starting with the next major production release of Qt, version 4.0, which is expected in the second quarter of 2005. With the GPL availability of Qt for Windows, Trolltech will offer dual licensing of Qt on all supported platforms.
A_N_K Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 (endret) Først Qt 4 som er GPL for Windows vel. Men det er litt komisk at folk omtaler GTK+ som "friere" enn Qt (tenker nå på X11-utgaven). Hva enn Trolltech gjør virker det som det er galt. Endret 4. juni 2005 av A_N_K
☀ ❄ Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 fungerer den orginale GTK i C++? Det har da aldri vært noe problem å bruke C-kode i et C++-prosjekt. For øvrig har du GTKmm, om du heller vil ha et C++-grensesnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå