Gå til innhold

Kopiere ghost CD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget et image av en maskin som skal brukes til å sette opp mange som er helt like. Derfor kjørte jeg sysprep på maskinen og brukte en norton ghost 2003 diskett for å brenne image til en CD.

Dette fungerer fint, men problemet kommer når jeg skal kopiere den (går litt fortere å sette opp 20 maskiner om en har mer enn 1 CD). Den kopierte CD'n vil ikke boote i det hele tatt. Jeg måtte da lage flere på samme måte som jeg lagt den første, men det er jo fryktelig tungvindt å måtte sette opp en maskin manuelt for å få en ny CD.

Å lage en bootable cd fra ghost disketten og legge image fila over gikk heller ikke bra. Den bootet i ghost, men syter om at "this disc was not created with norton ghost".

Er det en slags kopi sperre som legges inn av ghost? Og er det noen måte å komme rundt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvordan du har kopiert CD'en?

Det er jo 2 måter man kan kopiere en CD. Noen kopierer bare alle filene, men da vil den jo ikke kunne boote. En CD må klones, det er egen "disk copy" funksjon i de fleste brenneprogram. Eller man kopierer via et image.

Ghost har visse mekanismer for kontroll, muligens fordi de har forandret format med nyere versjoner. Ghost vil initialisere disker, det ser du første gang du bruker en ny disk med Ghost. Det skrives noe data til en "skjult" sektor på første track.

Skrevet

Det er både cd copy og å lese til image for så og brenne jeg har prøvd. Men har merka at om jeg kjører CD'n (den originale) igjennom surface scan i nero, så viser den at noen av de første sporene ikke er lesbare. Dette gjelder alle de CD'ne jeg har testet, og på flere CD og DVD spillere, men den klarer jo å lese den bra nok til å boote og legge inn image, bare ikke kopiere....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...