Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G problemer med 255.0.0.0?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå satt opp modemet mitt fra nextgentel så den slipper gjennom wan ip'n. Når jeg kobler i pc'n min så fungerer alt som det skal. Maskinen min får wan ip, og internett fungerer smertefritt.

 

Problemet kommer når jeg kobler inn kabelen i routeren min (WRT54G).

Ser på status på den at den mottar riktig ip, dns osv. og på subnet står det da 255.0.0.0

 

Får ikke no nett tilkobling fra pc'n min. Får heller ikke det selv når jeg bruker ping funksjonen fra routeren. Defor lurte jeg på om det er no sperre e.l. som gjør at routeren ikke prater med 255.0.0.0?

 

Er det muligens en routing funksjon jeg ikke har satt inn? Skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere ellers :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på problemet ditt men jeg har også NGT og WRT54G router så jeg kan forklarer hvordan oppsett jeg har.

 

NGT router (Cisco) har ekstern WAN IP og 10.0.0.1 internt. Denne videresender all data til WRT54G.

 

WRT54G bruker statisk IP mot NGT router, 10.0.0.2. Den har subnet mask 255.255.255.0 og gateway 10.0.0.1 (NGT router).

 

IP-adressen til WRT54G internt er 192.168.1.1.

 

 

Det høres ut som om du har problemer med at WRT54G ikke har kontakt med NGT router, eller at PC'en din ikke finner WRT54G.

Du sier at routeren ikke prater med 255.0.0.0. Det er subnet som definerer en IP-range, og ikke en spesifikk IP man kan koble seg mot.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg riktig, så har du satt opp NGT-routermodemet til bridgemodus. Etter det jeg forstår, så fungerer dette ikke noe særlig bra i NGT's nett.

 

Alternative konfigurasjoner kan være å forwarde alle porter fra NGT-routermodemet til en fast IP-adresse du gir Linksys'en. Dette vil i praksis fungere omtrent som bridgemodus. Det andre alternativet er å konfigurere Linksys'en om til aksesspunkt, samt slå av DHCP.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er så rart. For hvis jeg kobler pc'n rett til "modemet", så fungerer internett helt bra, men hvis jeg kobler wrt54g'n til "modemet" så funker det dårlig..

 

Så det burde vel ligge en feil i routeren min? Men sikkert bare at den ikke klarer å snakke med ngt sin router :roll:

Lenke til kommentar
Så det burde vel ligge en feil i routeren min? Men sikkert bare at den ikke klarer å snakke med ngt sin router  :roll:

Det er en bug i firmwaren som lager litt krøll i slike tilfeller, har opplevd det selv.

Hvis ikke nyeste firmeare funker så løste Sveasoft Talisman disse problemene på den vi plagdes med.

 

Edit: La til IPen som trøblet på vår.

 

IP Address: 10.1.89.253

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 10.1.89.1

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...