Gå til innhold

Har windows xp serial men ikke cd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lisensen du har er ein OEM-lisens, det skal fungerer om du får tak i ein anna MS original OEM-plate (hp/compaq / dell / FS sine egenlagde cder trur eg ikkje virker)

 

Det vil heller ikkje fungere på ein oppgraderingscd (har testa det). Det kan hende at fullversjonene godtar OEM-lisensen men eg kan ikkje garantere det.

 

Eit siste alternativ er å bytte cd-keyen etter innstallering (og før aktivering) Korleis du gjer dette står på MS sine sider, men om det fungerer eller om du blir "tatt for" piratversjon kunne dei på support til MS ikkje svare meg på. Og sidan eg fann ei anna løysning på mitt problem, fekk eg ikkje testa det ut.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ring Microsoft Kundestøtte på nr: 22 02 25 50. Forklar problemet ditt, oppgi serialen din og du vil få tilsendt ny cd med ny kode. Hvis du har OEM så må du ta kontakt med den plassen du kjøpte pcen f. eks hos Komplett oppgi kundenummer eller lignende og si i fra at du har mista OS cden din, og du vil da få tilsendt en ny cd uten serial, men du kan da bruke din gamle serial... :thumbup:

 

EDIT: leif

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Har serial til windows xp pro, men har ikke installasjons cd. Kan da jeg da bruke en annen windows xp pro cd å installere med den og bruke mitt serial?

Har du klart å fikse problemet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...