Gå til innhold

Mist Socket A kit VS Asetek Waterchill KT12VA-L30


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg vannkjøling ganske snart....men er blitt veldig i tvil hva jeg skal kjøpe meg.

 

Jeg skal bygge kabinett selv i bjørk, som skal lakkeres for å få frem flammeringen i treverket.

 

Men skal ha vannkjøling for å få det stillest mulig i stua, siden PC'en skal bli en møbel der.

 

Hvis jeg skal kjøpe meg et Mist sett blir det kostene over 2800kr, med GPU og chipset blokk. Det er radiator for en vifte. Settet er meget stilig og ser kvalitetsmessig ut.

 

Så har vi Asetek sitt sett. Komplett sett med GPU og chipset koster 2600kr. Det er dobbelt radiator, og settet ser litt mer plastikk ut enn MIST settet.

 

Hva er å anbefale?

 

Jeg skal også ha nytt power, kabinett vifter og HK brett fra Microplex, så settene går vel i lik pris hvis man tar med frakt fra MPX.no.

 

 

Mine krav er lavt støynivå og kvalitet, samt at det skal funke bra, og at det skal være mulig å få settet over på en eventuell ny maskin senere. (Tenker da på bytte av HK, CPU og grafikkort)

 

Som power har jeg tenkt meg enten MIST 500w eller Hiper power. Vifter er Papst 120mm og 92mm.

 

Har et budsjett på rundt 4500kr +- 500kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg skal kjøpe meg et Mist sett blir det kostene over 2800kr, med GPU og chipset blokk. Det er radiator for en vifte. Settet er meget stilig og ser kvalitetsmessig ut.

Mist har jo sett med dual radiatorer også`?

Socked 754/939/940

Regner med at det er den du skal ha, men de har jo dual raddis til de andre sockelene også. Hvilke chipset blokk og gpu blokk vet jeg ikke hva jeg skal anbefale, side jeg ikke vet hvilke hw du har.

 

Jeg ville nokk gått for mist settet, mist er jo et kvalitetsmerke som gjør tingene sine.

 

Bare ikke kjøp bw :p

Lenke til kommentar

Jeg har Mist dual-rad-settet jeg og :p

Tenkte jeg kunne nevne mine temperaturer:

 

CPU: P4 "Northwood" 3.0ghz @ 3.5ghz (1.58v)

Idle ligger den på 32'C, load rundt 47'C ca. (har ikke testet skikkelig).

 

Akkurat nå kjøler jeg kun ned CPU og GPU ;)

 

 

[Edit:]Btw, anbefaler settet på det sterkeste. Super kvalitet, god kjøling (etter min mening ihvertfall, samt veldig stille :cool: Har dog ingen erfaring med Asetek, så kan nok dessverre ikke gi deg noen sammenligning melllom de to setta. Men igjen, MIST-settet anbefales :thumbup:

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Har vært bortreist i helga....så er litt sen å svare.

 

Jeg har for øyeblikket følgende hardware:

 

Amd XP 2500+ Barton (52grader idle)

MSI KT600 HK Chipset (45ggrader) Liten vifte som bråker mye!

 

Gainward Nvidia Geoforce 3 (platinum et eller annet, kjøpt brukt. Siste og beste modell i følge en fyr jeg kjøpte det av. Han byttet når ATI Raedon 9700 kom) Har ikke peil på temp, men vifte er støyete.

 

---------------------

 

Dette er hardware jeg har for øyeblikket, og som jeg skal ha ei stund til. Funker greit for meg akkurat nå. Men siden jeg bruker PC som stuemaskin, og til film, musikk og surfing, vil jeg ha en kjøling som er stille, og som jeg kan bruke til neste hardware jeg kjøper.

 

Venter på svar fra noen som kan svare meg på hvilke kjølere som er anbefalt til chipset og GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...