Gå til innhold

Zalman Reserator 1 Versus Thermaltake Rocket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Da var Reseratoren bestillt :D tror jeg må ha en liten bestilling på microplex også, for innkjøp av coolsleeves og gjengeteip til blokka ;)

takker dere for nyttig info :D

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Jeg kan nevne at en vannblokk av samme typen som den Zalman sender med settet sitt begynte det å komme vann ut av imellom kobberet og aluminiumen i PCen min. Dette laget et fint basseng i AGP-slotten(!). Altså, det er med andre ord ikke bare Thermaltake som klarer å få til lekasjer i vannblokken.

Så blokken er herpa? Sikkert brukerfeil.

Har du i det hele tatt sett en slik blokk? Brukerfeil skal være omtrendt umulig på denne. Jeg vet at det må være en eller annnen mekanisme som man kan bruke for å få opp blokken, men jeg vet ikke hvordan. Prøvde å skru litt på den for å sjekke om det var noe sånt som fikk den til å lekke, men den satt helt fullstendig fast og kunne ikke finne noen måter denne verken kunne fås opp eller igjen. Andre metoder som å prøve å presse den sammen prøvde jeg også.

Dette er blokken

 

128060-031_p001.jpg

Det er en aluminiumsklomp. Ikke noe plexi som på BW blokken. Hvis det er noe lekkasje er det enten fra fabrikken som er sjeldent eller at du ikke har satt på slangene rett. Eller at du har skrudd den alt for hardt på og metallet har rett og slett sprukket.

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar
Jeg har et luftkjølt geforce 6800gt GS som jeg også vil vannkjøle.

Bare en liten advarsel: Mitt Geforce 6800 Ultra gikk til helvette etter at det ble "kjølt" med Zalman sin vannblokk. Har en mistanke om at passiv kjøling av RAM hadde en finger med i spillet der også.

 

Til 6600GT derimot fungerer den glitrende. 40+ idle og 50- under load. :)

 

Ellers vil jeg nevne at Zalman reserator er et av de beste kjøpene jeg har gjort til PC. Den i kombinasjon med MIST nærmest lydløs PSU, HK uten vifte og Samsung HD gjør at jeg så vidt kan høre at PC'en står på.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake bestilte jeg zalman jeg også. Tok med passiv chipset kjøler til A8N SLI Deluxe HK i tilfelle jeg får problemer med knekk på slangene.

Har foreløpig ikke bestilt nye kabinettvifter så jeg er spent på hvordan dette kommer til å funke.

Skal montere senere i dag (først må jeg bære 20 kg fra posten og hjem :hmm: )

 

Får gi en tilbakemelding på hvor bra kjøling jeg får når alt er montert :thumbup:

 

edit: Forøvrig er min mor bekymret for at jeg skal pådra meg legionella hehe :D

Endret av LT^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...