Gå til innhold

Benq1640 Bulk eller Retail?


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg min Benq 1640 i posten :D

Det første jeg gjør er å koble den til for så å skulle oppdatere firmwaren.

Brenneren er kjøpt hos Norwaydisc og på deres sider står det klart og tydelig at dette er en Bulk brenner.

Altså skal jeg bruke "G***" Series firmware.

For sikkerhets skyld brukte jeg fwcheck (et programm fra Benq) og fant ut at brenneren hadde firmwaren "BSHB"

Vil dette si at jeg alikevel har en retail brenner?

"BSHB" er siste firmwaren til denne brenneren, hvorfor har min brenner allerede oppdatert firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er de forskjellige brennerne:

 

Retail: BSxB firmware

Bulk: BSxB firmware

OEM: GSxB firmware.

 

Som du ser er din bulk og du skal da bruke BSxB firmware som er samme som retail versjonen. Noen blander bulk (bulk=kun brenner og software uten emballasje) og OEM (OEM = Ment for bruk i PC'er der man ikke skal finne ut hvem den egentlige produsenten av delene er, navne ID'en byttes derfor ut med ATAPI i stedet for BenQ for at folk ikke skal umiddelbart se at det er en BenQ - firmwaren har derfor et annet versjonsnavn: GSxB).

 

Edit:

Sikker på at den hadde oppdatert firmware? Jeg vet ihvertfall at jeg ikke har oppdatert den - i så fall har de gjort det på fabrikken før de sendte brennerne derfra.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Dette er de forskjellige brennerne:

 

Retail: BSxB firmware

Bulk: BSxB firmware

OEM: GSxB firmware.

 

Som du ser er din bulk og du skal da bruke BSxB firmware som er samme som retail versjonen. Noen blander bulk (bulk=kun brenner og software uten emballasje) og OEM (OEM = Ment for bruk i PC'er der man ikke skal finne ut hvem den egentlige produsenten av delene er, navne ID'en byttes derfor ut med ATAPI i stedet for BenQ for at folk ikke skal umiddelbart se at det er en BenQ - firmwaren har derfor et annet versjonsnavn: GSxB).

 

Edit:

Sikker på at den hadde oppdatert firmware? Jeg vet ihvertfall at jeg ikke har oppdatert den - i så fall har de gjort det på fabrikken før de sendte brennerne derfra.

Ahh det forklarer jo det meste :p

Men ja, jeg er sikker på at jeg har nyeste firmware...

 

fwcheck:

post-62-1117631307_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da va første plata brent ;)

Verbatim DVD+R 16x (mcc004) brent på 12x for å forhindre et kvalitetsproblem som oppstår ved brenning på 16x

 

Kan ikke si dette er så veldig bra...

Tydelig at plata er dårlig på begynelsen men blir bedre utover mot slutten...

post-62-1117650309_thumb.jpg

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...