Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noen som har fått oppgradert telenor linja?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Hm, da eg først fikk denne linja.. Telenor ADSL, så var den på 704/128 ? til 349,- Men så, i fjor mener eg det var, ringte en kar fra Telenor og sa at vi kunne få den oppgradert til 1024/ett eller annet.. Vil eg da få oppgradert noe mer? (2000/xxx ?) :hmm:

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper økningen kommer snart. Fikk brev fra Telenor om at det skulle være arbeid på sentralen i løpet av de neste to ukene. Adsl-linja kunne falle ut på grunn av det og modemet måtte da restartes. Det stod ingenting om grunnen til arbeidet, men jeg håper jo det har noen med hastighetsøkningen å gjøre.

Lenke til kommentar
Dette skjer fysisk i selve sentralen, med montører som er ute i felten. Det er ikke bare noen tastetrykk så er di linje oppgradert.

 

Det var, etter hva jeg ble fortalt av Telenor, ikke noe behov for montør da de oppgraderte min linje fra 384Kbit til 700Kbit, så jeg kan ikke forstå at det skal være behov for det denne gangen heller.

 

Blir vel ikke lenge til jeg ringer dem for å mase etter oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Dette skjer fysisk i selve sentralen, med montører som er ute i felten. Det er ikke bare noen tastetrykk så er di linje oppgradert.

 

Det var, etter hva jeg ble fortalt av Telenor, ikke noe behov for montør da de oppgraderte min linje fra 384Kbit til 700Kbit, så jeg kan ikke forstå at det skal være behov for det denne gangen heller.

 

Blir vel ikke lenge til jeg ringer dem for å mase etter oppgraderingen.

Stemmer nok det ja :)

Er bare noen tastetrykk i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Dette skjer fysisk i selve sentralen, med montører som er ute i felten. Det er ikke bare noen tastetrykk så er di linje oppgradert.

 

Det var, etter hva jeg ble fortalt av Telenor, ikke noe behov for montør da de oppgraderte min linje fra 384Kbit til 700Kbit, så jeg kan ikke forstå at det skal være behov for det denne gangen heller.

 

Blir vel ikke lenge til jeg ringer dem for å mase etter oppgraderingen.

Stemmer nok det ja :)

Er bare noen tastetrykk i utgangspunktet

Hvis utstyret i sentralen har nok kapasitet til økningen er det nok en enkel sak å oppjustere hastigheten. I resten av tilfellene må det selvfølgelig gjøres fysiske forandringer i sentralene. Med mindre du vet nøyaktig status på din sentral, kan du ikke forvente noe som helst...

Lenke til kommentar

Jeg ringte 05000 og sa jeg kom til å si opp abonemanget , da jeg hadde fått et tilbud fra Tele 2 . Tele 2 skulle få meg opp på 4000/400 iløpet av 2 uker . Telenor fyren garanterte meg oppgradering i løpet av 2-3 uker . Gjenstår å se om han holder det han lovte . Sa jeg skulle beholde linja mi hos Telenor hvis jeg ble oppdatert iløpet av 2-3 uker .

Lenke til kommentar
Noen flere som har prøvd å ringe Telenor og spurt om det er mulig å få oppgraderingen av linjen til å gå raskere? I så fall, hvilken beskjed fikk dere?

Hvis du prøver å bytte abonnement (endre hastighet) via internett, får du denne beskjeden:

 

Vi implementerer nå de nye ADSL-hastighetene i våre systemer.

Det er derfor ikke mulig å endre hastighet i perioden fra 1. til 13. juni.

 

Vi beklager dette, og ønsker deg velkommen tilbake etter 13. juni.

 

Jeg ringte 05000 allerede 1.juni, og han jeg snakket med virket ikke helt forberedt/oppdatert, men han nevnte at det var mulig at endringer ikke kunne skje før 13. juni, men han virket temmelig usikker. Det ser nå ut til at alle slike bestillinger blir lagt på is frem til 13. juni, uansett om de kommer via internett eller telefon. Normalt skal det bare gå 2-3 dager før du får byttet hastighet. I mars 2004 økte Telenor hastigheten, og da gikk det bare 14 timer fra jeg ringte til jeg hadde fått den nye hastigheten.

 

Forøvrig oppdaget jeg til min store skuffelse at jeg ikke kunne få mer enn 3000/350 pga. begrensninger i linjenettet, så da ringte jeg 05000 igjen og bestilte nedgradering til ADSL Pluss (2000/300), som i realiteten er en oppgradering for 130 kr mindre pr. måned. De regnet med at endringen ville bli gjort i løpet av 2-3 dager, men det spørs om jeg ikke må vente til etter 13. juni.

Lenke til kommentar
I pressemeldingen går det frem at "de nye linjene skal være klare i løpet av 2005". Dvs at de har ganske god tid på seg til å bli ferdig. Typisk Telenor. Glad jeg slipper den mælja mer.

 

BKK all the way  :w00t:

Altså.. Er det ingen her som bruker mailen dere fikk av telenor?

[email protected]

Der fikk pappa mail for lenge siden at de skulle oppgradere, og at de ville satse på at de er ferdige i løpet av året..

 

Edit: Jeg snakker IKKE mot tekst i quote.. Jeg sier det samme ;) (om noen skulle missforstå)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til telenor jeg...

 

Når får jeg oppgradert hastigheten til 4000 ?

Kan dere skynde på litt siden jeg har alt av telefoni/internett hos dere!?

Vis at dere gir god service til gode kunder!

 

og jeg fikk dette som svar

 

Hei.

 

Da har jeg gjort det slik at du skal få din 4mbit (hvis linjelenge/kvalitet o.l er ok) innen kort tid.

 

Det kan ta opptil 3 uker.

 

Lykke til

 

:w00t:

________________________________________________________

 

Her!

 

Kategorier: Teknisk -> Oppkobling til Internett

 

Link

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Jepp, da var min 0,7Mbit linje oppgradert til litt over 2 Mbit. Skulle vel egentlig få bare 1 Mbit.Noen flere som har opplevd dette?

Det er flere som har meldt om det i dette forumet, blant annet i denne tråden:

 

Telenor ADSL - Har du fått oppgradert linja?

 

Har du testet hastigheten på DinSide (Surfometeret) for å se om du har fått noe i nærheten av 2000/300 (ADSL Pluss)? I så fall skulle det koste 419 kr/mnd, og du betaler vel bare 349 kr/mnd nå? Telenor gir vel ikke bort noe gratis? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg sendte en mail til telenor jeg...

 

Når får jeg oppgradert hastigheten til 4000 ?

Kan dere skynde på litt siden jeg har alt av telefoni/internett hos dere!?

Vis at dere gir god service til gode kunder!

 

og jeg fikk dette som svar

 

Hei.

 

Da har jeg gjort det slik at du skal få din 4mbit (hvis linjelenge/kvalitet o.l er ok) innen kort tid.

 

Det kan ta opptil 3 uker.

 

Lykke til

 

:w00t:

________________________________________________________

 

Her!

 

Kategorier: Teknisk -> Oppkobling til Internett

 

Link

Gjorde det samme som du...

 

Spørsmål:

"Når blir hastigheten oppgradert til 2000 på mitt abonnement? Ønsker å ta i bruk ny hastighet så snart som mulig."

 

Svar:

"Hei.

 

Jeg har bestilt en oppgradering for deg.. og du vil få de nye hastighetene innen 3 uker.. ( med forbehold med linjelengde/kvaltiet)

 

 

--

Med vennlig hilsen,

 

x.xxxxxx

Telenor Kundeservice"

 

Kanskje de som maser får ny hastighet raskere? Ble jo lovt innen 3 uker så jeg slipper å belage meg på å vente til utgangen av 2005.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

sendte mail eg også..

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Jeg har sendt inn din konto til hurtigmigrering. Du bør være på nett med ny hastighet innen 3 uker, med forbehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...