Gå til innhold

Outlook 2003, Kontakter, Hjemmeside?

hemo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det nokon som veit kva fliken "Hjemmeside" under "Egenskaper for Kontakter" i Microsoft Outlook 2003 er god for?

Edit: La inn eit betre bilde

post-26-1117613534_thumb.gif

Endret av hemo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror den brukes hvis du vil bruke en annen fil istedenfor den vanlige .pst-filen til kontaktene. Men ikke saksøk meg om jeg tar feil.

Skrevet

Nei, det gjør den ikke. Den funksjonen finnes for alle Outlook-mapper og brukes for å vise en HTML-side i stedet for det vanlige innholdet. Den brukes vanligvis ikke for standardmapper (naturlig nok i og med at man da ikke får sett hva som er i mappen) men for mapper man selv oppretter og og hvor man kan ha en HTML-side som man dermed kan navigere videre fra.

Du kan for eksempel opprette en Outlook-mappe som heter Forum og legge inn http://forum.hardware.no som hjemmeside og dermed kunne navigere rett til forumet uten å gå ut av Outlook.

Et annet eksempel er at en bedrift kan legge inn en fellesmappe for alle brukere hvor en HTML-side er forklaring til bruk av funksjoner som kan legges i undermapper. Det kan være både Outlook-funksjoner, tilgang til nettverksmapper etc. slik at det er enkelt for brukerne å benytte funksjonene fra et grensesnitt de er vant til.

Skrevet

Ikkje ein veldig spennande funksjon, mao...

Det blir jo på ein måte det same som at ein lagar ein snarveg, gjer det ikkje?

..ein peikar eller ein knapp...

Eg ser ikkje heilt logikken i å skulle ha dette som mappe.

Ein annan lett underleg ting med Outlook 2003 ligg her:

• Fil -> Ny -> Velg skjema...

Kva i dagar alle er poenget med den?

post-26-1117718300_thumb.gif

Skrevet

Som sagt: Nytten er for eksempel for å kunne få tilgang til nettsider uten å gå ut av Outlook eller for å legge inn egendefinerte HTML-sider (med lenker til alt fra lokale mapper og filer til nettsider og med forklaringer og instruksjoner til brukerne). Det siste er mye brukt i bedriftssammenheng og ofte helt uunværlig.

Skjemaer brukes for å lage egendefinerte skjemaer til å legge inn data. Man kan utforme skjemaer med akkurat de behovene og innstillingene en ønsker og dermed gjøre det enkelt for brukerne å legge inn informasjon. På den måten kan Outlook brukes som et fullverdig CRM-system uten tredjeparts-tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...