Gå til innhold

Still-Life noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe Still life. Synes det ser ganske interessant ut, men har på følelsen at det kan bli litt for ensformig. Hører at det ikke er mulig å påvirke utfallet av det som skjer? kan det stemme?. Har noen rukket å spille en stund, og gjort seg opp noen mening?

 

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har bare spilt det en liten stund (søstra mi spiller gjerne slike spill, slik som Den Lengste...), så jeg kan ikke si noen endelig mening om spillet, men jeg kan uttale meg om noen ting:

 

Spillet er alt, alt, alt for scriptet!

 

Og så kommer vi til skuespillet: DET SUGER (i allefall hovedrollen)! Herregud så dårlig det er!

Du spiller ei dame, og du hører skuespilleren er liksom sånn "nå må jeg spille kjempegod og være slik at publikum følger med meg".

Dette er akkurat hva hun gjør, men på en negativ måte!

Hun overspiller rollen, og du merker klart og tydelig at hun er en dårlig skuespiller som prøver så alt for hardt å gjøre det bra.

 

Du merker det hele tiden da hun liksom kommer med kommentarer som har helt snodig tonetrykk i forhold til hvor du er/hva du gjør akkurat da.

Hun er åpenbart ironisk noen ganger, men skuespilleren klarer ikke hele tiden å få det sagt på en "ironisk" måte, så ofte blir du sittende å lure på om hun faktisk mente det.

 

Forøvrig er spillet ganske grovt (ikke noe negativt), så om du liker spill som Den Lengste Reisen (altså uten noen form for vold), bør det ikke skaffes.

Men er du inne for en skikkelig rotten krim-fortelling hvor du har hovedrollen, er det absolutt verd et kjøp. :thumbup:

 

**MILD SPOILER FØLGER (ingen slutt-spoiler eller noe sånn)**

Men det er kult at de har med slike ting som at du blir flyttet tilbake i tid og får rollen som en detektiv på den tiden.

Lenke til kommentar

Spillet har en utrolig fengende historie og atmosfære. De fleste gåtene er logiske og lette, MEN et par av dem er derimot nesten umulige :) -Jeg ville gitt det 5, det får ikke 6 fordi det er altfor kort - og, for alle som har rundet det; la oss håpe på en oppfølger :)

 

ANBEFALES

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...