Gå til innhold

Tigging i WoW - Dine meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det som får meg til å flippe helt ut er de som åpner tradevinduet og skriver: "Give me 10s plz". Da klikker jeg i vinkel.

Gir aldri til tiggere. Låner gjerne bort til guildmates, så lenge jeg har råd til å låne bort. Meste jeg har lånt bort er 100g tror jeg. Meste jeg har lånt fra andre er 230g. Det var til epicmount.

Endret av Radhoo
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Situasjon:

Du har nettopp logget inn og står utenfor banken in IF for å sjekke mailen din. Du har fått en Laaaang mail fra GuildMaster der du blir bedt om å ta stilling til en del ting og beskyldninger som har kommet frem i en sak der to guildmedlemmer er uenige om noe.

Du kvesser penna, trykker reply, og skriver ca. en hel mail full av kloke og gjennomtenkte ting. Akkurat i det du skal trykke send dukker det plutselig opp et tradevindu fra en 36. lvl ukjent fjott opp i stedet for mailen du holdt på med, og følgende tell tikker inn:

"Can I have 5g, pls? I need it for steed..."

Da klikker jeg nok ikke bare i vinkel, men i vater også. Fy flate så glad jeg er for at de har innført "Can't trade with X. He/she is busy.", SELV om den bugger noe for jævlig.

Opplevde i tillegg en fyr som ville låne "kun" 80g av meg. Aldri sett fyrn tidligere, og han prøvde å bygge opp min tillit til at han ville betale tilbake med følgende historie:

"If I don't pay U back you can report me to GM, you know. I tried to rip off another dude earlier, and he told GM, so I know that I have to pay you back."....

Er det virkelig lov å ha internett når du er så tett?

Moralen? Letteste måten å sikre deg at du aldri ever vil få være med i grupper jeg arrangerer, eller får noe som helst av meg er å tigge og ikke ta et nei for et nei. Sender du derimot et høflig tell der du forklarer hvorfor du trenger whatever og spør om jeg kan hjelpe, så hender det nok at jeg prøver. Men aldri penger. Det er for lettvint.

Her i går så fikk jeg en tell fra en lvl 48 paladin som trengte "litt" hjelp som han selv sa det. Han ville gjøre en eller annen quest i det største tempelet i Hinterlands. Når jeg så spør om han vet hvor han skal oppe i tempelet så svarer han først litt unnvikende, for så å innrømme at han ikke har peiling. Når jeg da spør hvordan han da akter å gå frem, så mener han at det vil være lett for meg som lvl 60 å drepe alle mobs der. Jeg svarer tilbake at det nok vil være langt fra lett da mobsene er elite og får følgende svar tilbake:

"What do you take me for? I'm not lvl 2! I know this."

Jammen enkelt å havne på min ignoreliste, gitt. :p

-KJ

EDIT: Ord deling er skrekk elig.

Endret av jevel
Skrevet

Alle tiggere kan brenne. /ignore på alle jeg ser tigger, intet unntak.

Om noen i guilden spør om de kan låne så kan det hende, men hvis jeg ikke kjenner de så blir det lite.

Skrevet

Gir aldri bort penger til fremed folk, men til de i guildet så flyter penger veggimellom, har null oversikt over hvor mye jeg har gitt/fått.

Har iof en litt chill tanke rundt dette med penger, det kommer etterhvert.

\\Sp33D

Skrevet

Tigging er en skikkelig uting ja. Blir oppgitt over folk som ikke gidder å prøve å spille seg til pengene.

Har hatt et par episoder som virkelig fikk meg til å reagere.

Da magen min var i midten av 40-tallet skiftet jeg ut tailoring med mining og måtte følgelig jobbe opp mining skillen i noob områdene. Nede i kløftene mellom Razor Hill og Orgrim var det en god del ore så jeg ble joggende rundt der. Siden jeg allerede var der tenkte jeg at jeg kunne jo like gjerne hjelpe noobs der med Harpy questen. Snill som jeg var inviterte jeg første og beste noob som drev og denget harpys og begynte å sløye alt jeg fant av harpyer. Etter ca 2 minutter kommer første "Can you plz give gold plz pzl!". Jeg unnskyldte meg med at sorry, jeg har ikke så mye penger (jeg hadde kanskje 2-3 gull). Og slik fortsatte han å mase og mase i flere minutter. Til slutt orket jeg ikke å svare men ditchet teamet og satte ham på ignore. Hvor utakknemmelig går det an å bli?

Andre gangen som fikk meg til å reagere var for et par dager siden. Vi har nylig fusjonert med en annen guild, så jeg har ikke lenger noen inflytelse i lederskapet. Vel, uansett, en ny kar (nordmann) ble rekruttert inn i guilden under kriteriet "han er norsk, rekrutter xxx". Flesteparten av oss som var online ønsket ham velkommen. ANDRE setningen han skriver i guildchat er "noen som føler seg rike? Trenger penger til mount". Ikke en kjeft i guilden kjenner ham, og han kjenner ikke en kjeft selv. Så fulgte et par forsøk på å selge en vendor-trash item for 2g i guild chat. Jeg blei så forbanna at jeg satt og freste. Folk eier jo ikke skamvett. Hadde jeg hatt myndighet hadde jeg kastet ham ut av guilden på flekken. Det er heldigvis bare unntaksvis at det dukker opp sånne folk, men sånt gjør meg virkelig ille til mote. Tror dessverre han fortsatt er i guilden :thumbdown:

Skrevet

"give gold plz!!!!" = /ignore [nick]

"Excuse me Mister... Sorry to take up your time. Can you spare some change for an unfortunate cripple? I need some coppers for a small meal and maybe a bed for tonight. Can you find it in your heart to help Mister?" = "Sure. Here's a couple of silvers..."

Skrevet
Jeg sier "Nope, earn them yourself as I did" så spammer de meg litt helt til de innser at jeg ikke bryr meg. Mangler jeg litt penger låner jeg fra guildet (CORE) ;)

Hvilken server spiller du på?

-KJ

Skrevet

En ting jeg har begynt å gjøre med de tiggerene som bare kjører en /trade på deg og: "GIVE MOne#Y plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!1!!!!!!!!1", er å kjøre på med en 20 gull i trade vinduet, ikke trykke accept og bare gå og ta meg en røyk eller noe lignende. Alltid hyggelig å høre deres optimistiske: "OMG!!!!!!!!!!!!!! THX!!!!1111111111", "HELO!!!" "R U THR!!!".

Uansett. I vår guild har vi vel kicket to stykker som tigget offentlig. De fikk noen advarsler fra meg først selvsagt, og da stoppet de tilsynelatende. Men etter noen andre hendelser, var det "ha det bra" og "lykke til". 5 minutter etterpå stod en av de i Ironforge og tigget igjen.

Skrevet (endret)

Til de av dere som gir: dere opprettholder denne tradisjonen!

Til de av dere som svarer: hvorfor gidder dere??

Finnes ingenting som er enklere, kjappere og mindre arbeid for deg selv enn å ikke svare!! Dessuten tror jeg at det er nok som skriver "jobb for pengene selv" osv... tror de allerede har fått det med seg ;)

edit: og ja, en ting til:

Magubrothers: "Jeg gir ikke bort til tiggerne. Bare til de som har en del lvls under meg, og IKKE tigger=)"

Betyr det at du gir ikke penger til folk som tigger, men du gir til alle lave chars som du løper forbi om de ikke tigger?? :ermm: Forstod ikke helt den der..

Endret av tigergutten
Skrevet

jeg spiller litt wow inne i mellom selv, og har opplevd tigging en gang, en som skulle låne 5g til nytt våpen, jeg tenkte "mhm, nytt våpen ja..." hadde litt lite penger, men shitt au, ga han 5g, fikk tilbake 10g et par dager senere, i hvert fall noen som har hodet på plass, og takknemeligheten!

veldig hyggelig kar faktisk, og utrolig snilt av han å gi meg 5g ekstra, som jeg han fikk beholde de, er ikke kravstor heller.

men de andre som tigger, som ikke klarer å holde kjeft og bare spammer, rett på /ignore.

andre som jeg låner bort penger til er jo seff folk jeg kjenner.

Skrevet

har selv aldri mast om peng.. den eneste gangen jeg fikk lyst til å gjøre det var på lvl 6 eller noe og jeg magla 10c for å kjøpe den siste spellen (etter at jeg har solgt alt jeg hadde i inv) men selv om det sto en lvl 50 atmed meg så gikk jeg heller ut å drepte noen mobs..

har selv sendt ticket på en tigger.. har spurte eller forlangte å få peng. jeg sa høffelig nei. og da fikk jeg en stooor regle om at jeg var en fucker og masse andre "ufine" ord.. sendte en tell tilbake og sa at jeg sender en ticket på deg og setter deg på ignore.. han sa da fort tilbake: lool your fucking noob, this isnt my main cha.. eller noe..

svarte: tror du virkelig ikke at blizz klarer å finne ut hvem din main cha er. sendte ticket og /ignore..

har ingen problem med å låne peng til guildmates.. men der går grensen oxo.. låner aldri penger til folk jeg ikke vet hvem er.

Skrevet

Jeg hater tiggere. Folk kan greie å skaffe penger selv. Kan gi/låne bort penger til folk i guildet, men selv da er jeg skeptisk dersom jeg ikke vet så godt hvem den andre personen er

Skrevet (endret)

vi hadde en person som lånte en del gull av flere personer i guilden, hvor han quitta guilden umiddelbart etter han hadde fått penga. Heldigvis gjorde han opp for seg etter at vi sendte ut et par friske meldinger på general chatten forskjellige steder... Tok sin tid da..

Endret av dga01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...