Gå til innhold

Hva mangler i dagens MMORPG-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke døm spill ut i fra skjermbilder hvertfall, det blir bare dumt.

Jepp. Makan til høye krav.

Og jo, FoM spilles ut ifra dine ferdigheter med musa.

Skrevet

Det som mangler i dagens MMORPGs er sjel. Enkelt å greit. EverQuest hadde det i sin tid, men de dagene er forholdsvis over, selv om det glimter til innimellom.

Skrevet (endret)
MMRPG utforderer deg på andre ferdigheter enn å styre med musa. For meg ser det ut som det ikke er noe som kan tilfredsstille deg, så du får vel bare smøre deg med tålmodighet. Ikke døm spill ut i fra skjermbilder hvertfall, det blir bare dumt.

Synes ikke MMRPG blir for kjedelige eller for like. Hvis du spiller et spill i en sjanger forventes det at det holder en viss standard, og akkurat her ser det ut som det er "RPG" standarden du vil ha bort og komme frem til MMFPS eller.no.

Kanskje du har spilt litt for mye i det siste? Blitt lei av alt generelt? Noen spill trenger jo tid og innlevelse for at en plutselig skal bli fengslet av det.

De MMORPGs som er ute på markedet nå, de jeg har prøvd, utfordrer meg absolutt ikke på noen som helst måte. Det er det som er problemet. Jeg vil ha noe som krever hjerne, noe som krever tekning, bruk av taktikk og strategi, og et kampsystem som går på dine egne ferdigheter, som f.eks i FPS og slosspill.

Nei, jeg vil ikke ha bort RPG, jeg elsker RPG. Karakterutviklingen er minst like viktig, men karakterutviklingen i dagens MMORPG er også dårlig. Den er kjedelig og ensformig. Se på f.eks karakterutviklingen i Fallout-spillene, hvis du vil se et eksempel på hvordan det ikke blir kjedelig.

Har omtrent ikke spilt i det siste. Jeg spiller noen få timer i måneden, så jeg tror ikke det er problemet. Men jeg skal innrømme at det ikke er mange spill som fenger meg, men slik har det alltid vært.

Jepp. Makan til høye krav.

Og jo, FoM spilles ut ifra dine ferdigheter med musa.

Jeg har ikke sagt annet om FoM at det ikke er et spill for meg. Det har rett og slett for dårlig grafikk til at det er noen som helst sjanse for at jeg kunne klart å leve meg inn i spillet. Er det et problem for deg at jeg synes grafikken er for dårlig? Det er bare min smak.

Jeg syns dessuten ikke det er snakk om høye krav, det er ikke et høyt krav å forlange et spill som har grafikk bra nok til at verdenen man spiller i kan virke troverdig, slik at man kan leve seg inn i den.

Det er ikke et for høyt krav at jeg forlanger gameplay som ikke er tankeløst og repetivt og krever null av spilleren. Dagens MMORPG kan spilles av 12-åringer, så enkle er de.

Jeg vil ha et MMORPG lagd for voksne mennesker.

Age of Conan.

Jepp, håper dette spillet kommer til å innfri.

Endret av BTK
Skrevet

Men ffs, du har ikke engang spilt spillet! Jeg forteller deg, jo mer og mer du poster her, og jo mer du forteller om hva slags spil du vil ha, jo mer inntrykk får jeg av at dette spillet er perfekt for deg.

Men neivel, gjør som du vil.

Skrevet (endret)

Jeg trenger ikke prøve et spill for å se at grafikken er dårlig. Det ser jeg på skjermbildene.

Dessuten skulle ikke denne tråden handle om hvilket spill som er perfekt for meg, den skal ikke handle om at du eller andre anbefaler spill jeg burde prøve. Den skal handle om hva som mangler i dagens MMORPG-spill.

Hvis du ikke synes det mangler noe, hvis du er fornøyd med dem, så trenger du ikke skrive noe her.

Endret av BTK
Skrevet

Er enig at det er mye som kan forbedres i MMORPG- spill...

Som det blir nevnt er det alt for lite taktikk som kreves, når en spiller i dag. Som ting er nå er alt basert på level. Personlig likte jeg skill systemet i Ultima Online, men spillet ble kjedelig for meg etter Trammel ble inkludert.

Vet at norske Razorwax, er inne på rett spor i utviklingen av darkfall (www.darkfallonline.com), som faktisk prøver å implementere en blanding av din karakters ferdigheter og dine ferdigheter som spiller. Virker lovende, men er nok enda et godt stykke unna.

Dessuten liker jeg ikke at alle MMORPG er så basert på utstyr. Sånn som det er nå spiller liten rolle om du har høy skill eller level, så lenge du ikke har grindet til å anskaffe deg et "über utstyr av 1337 ganker", så er du sjanseløs i pvp.

Er sikkert mer, men kommer ikke på noe nå. Selv har jeg veldig tro på Darkfall, har ikke satt meg særlig inn i Age of Conan enda.

Skrevet
Jepp, prøvd det, det er bra det. En MMORPG versjon av det hadde vært rått, ja, bare med bedre combat denne gangen. Noe som det ser ut som Oblivion får, synd det ikke er online.

Litt av Elder scroll er friheten du kan gjere alt mulig :)

Skrevet

Jeg vil påstå at du kanskje stiller et litt feil spørsmål, det er vel ingenting som "mangler" i dagens MMORPG spill, dette er jo en egen sjanger som følger visse retningslinjer.

Men jeg skjønner hva du mener, kunne vært interessant med en type spill som du søker etter, men imo vil det da bli en ny sjanger du søker.

Mest pirking dette da, men hjernen er litt lammet etter en lang natt med WoW ;)

Skrevet
Er enig at det er mye som kan forbedres i MMORPG- spill...

Som det blir nevnt er det alt for lite taktikk som kreves, når en spiller i dag. Som ting er nå er alt basert på level. Personlig likte jeg skill systemet i Ultima Online, men spillet ble kjedelig for meg etter Trammel ble inkludert.

Vet at norske Razorwax, er inne på rett spor i utviklingen av darkfall (www.darkfallonline.com), som faktisk prøver å implementere en blanding av din karakters ferdigheter og dine ferdigheter som spiller. Virker lovende, men er nok enda et godt stykke unna.

Dessuten liker jeg ikke at alle MMORPG er så basert på utstyr. Sånn som det er nå spiller liten rolle om du har høy skill eller level, så lenge du ikke har grindet til å anskaffe deg et "über utstyr av 1337 ganker", så er du sjanseløs i pvp.

Er sikkert mer, men kommer ikke på noe nå. Selv har jeg veldig tro på Darkfall, har ikke satt meg særlig inn i Age of Conan enda.

GuildWars kan du ikke spille uten taktikk i det hele tatt i PvP, og i de questene du gjør i de høyeste levlene, altså nesten halve PvE spillet kan du heller ikke klare deg uten taktikk. Og det kreves forskjellig taktikk i PvE fra PvP. Du må til og med kanskje bygge om hele karakteren din for at den skal passe inn den gruppen du skal spille med.

Finnes sikkert flere eksempler på spill som kreves litt hjerne også.

Skrevet (endret)

Gunz tror jeg er et spill som tilfredstiller noen av dine behov BTK. Det har mye med skillz å gjøre, man kan løpe opp vegger, kaste seg til siden og etterhvert når man blir høyere lvl så kan man kjøpe bedre sverd, gønnere og klær. Liker sverdkampene best :cool: .

Sjekk det ut på Gunzonline's hjemmeside og se på filmene der.

BTW det er ikke mye rpg i det.

Endret av danger_of_death
  • 3 uker senere...
Skrevet
Gunz tror jeg er et spill som tilfredstiller noen av dine behov BTK. Det har mye med skillz å gjøre, man kan løpe opp vegger, kaste seg til siden og etterhvert når man blir høyere lvl så kan man kjøpe bedre sverd, gønnere og klær. Liker sverdkampene best :cool: .

Sjekk det ut på Gunzonline's hjemmeside og se på filmene der.

BTW det er ikke mye rpg i det.

prøvde dette spillet i dag.... veldig morroæ! :cool:

er som en blanding av Matrix, Unreal Turnament og Prince of Persia :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...