Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilket fag er verst?


Anbefalte innlegg

Tror Norsk og matte går av med seieren her blandt forumbrukerne..

 

Makan til søppelfag. Unyttig vrøvl og mas. Fordi Ivar Åsen ikke hadde ett liv betyr ikke at eg skal lide fordet.

Og kom bryr seg om cosnius og sinius. Matte gir meg hodepine.

 

Kan ikke uttale meg om fysikk eller kjemi for det valgte eg selvsagt vekk.

 

Eg ønsker ikke bare at nynorsk skal dø, men eg håper at hele landet begynner å snakke engelsk. Norsk er ett drittspråk.

 

Mer samfunnsfag og andre "softe" fag der eg kan bare lene meg tilbake og høre på å læreren preike og drøfte med seg sjøl :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting slår trykkelære på media og kommunikasjon. Hva i all verdens navn og rike er poenget med å lære elever om setting av trykk, man bruker det ikke. Trykking i seg selv er jo erstatet med digitaltrykk. Eneste fine med det faget er at man kunne gjemme seg bak datamaskinen og sove, så lenge man var smart nok til ikke og sovne på tastaturet. Taste merker i pannen er ganske avslørende!

 

På ungdomsskolen er fransk helt klart kjedeligst!

Lenke til kommentar
Tror Norsk og matte går av med seieren her blandt forumbrukerne..

 

Makan til søppelfag. Unyttig vrøvl og mas. Fordi Ivar Åsen ikke hadde ett liv betyr ikke at eg skal lide fordet.

Og kom bryr seg om cosnius og sinius. Matte gir meg hodepine.

6348099[/snapback]

Ivar Aasen er den viktigste språkvitenskapsmannen vi har hatt i Norge, og gjorde et uvurderlig arbeid i kartleggingen av norske dialekters ordforråd og grammatikk.

 

Sinus og cosinus (merk for øvrig skrivemåten) er faktisk enda nyttigere enn nynorsk, og selv for en med en så åpenbart negativ holdning til skolen som du har, må det jo være mulig å se nytteverdien her. Hadde du gått videre med matematikk (noe jeg går ut fra at du ikke har gjort), hadde du lært mer om hva funksjonene kan brukes til (og i det hele tatt hva de er), og kanskje fattet mer interesse for det.

 

Mer samfunnsfag og andre "softe" fag der eg kan bare lene meg tilbake og høre på å læreren preike og drøfte med seg sjøl :)

6348099[/snapback]

Hvorfor styrker dette mitt inntrykk av at du er utrolig negativ til skole?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...