Gå til innhold

High Speed problem med Icybox kabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt Icybox harddiskkabinett. Laptop`n detekterer den greit. Men jeg får opp melding om at high speed usb device er tilkoblet noe som ikek er high speed usb (laptop`n)

Både kabinettet og laptop`n har usb2. Hva er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det usb 2 ultraspeed noe sted? det er tregere enn highspeed. Hvis ikke kan det jo ha noe med drivere å gjøre eller at alle porter på lappen ikke er usb 2.0

Skrevet

Hvilket OS og versjon kjører du? Sjekk også BIOS-innstillingene. Prøv også en annen kabel, om mulig. En annen ting er at USB2 egentlig er inndelt i tre "klasser"; Hi Speed (480 Mbps), Full Speed (12 Mbps) og Low Speed (1,5 Mbps). Så med mindre det er spesifisert Hi Speed eller 480 Mbps, så er man egentlig ikke garantert denne ytelsen. Det kan derfor være verd å prøve en av de andre USB-portene.

Skrevet (endret)

Om du finner noe som aktiverer Hi Speed eller Full Speed USB e.l. Jeg kjenner ikke denne maskinen, og det er mange ulike BIOS-versjoner, så du får lete litt selv.

Edit: Hvilken Service Pack av XP kjører du?

Endret av sofTest
Skrevet (endret)

Har du USB2-oppdateringen for WinXP da? Denne kom med SP1, og er ikke tilgjengelig for individuell nedlasting fra Microsoft.

Edit: Uten denne, har ikke WinXP støtte for USB Hi Speed.

Endret av sofTest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...