Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fant det ut:)

 

dem hadde lagt til basis pakke: 3 års service neste arbeidsdag support og 30 dagers online multimedia undervisning [legg til 2 775,00 kr eller 102,-/måned1]

 

isteden for 1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

 

kan dere anbefale denne maskinen for en som spiller en del spill og surfer mye på nette??

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med min, og støyen synes er veldig lav og konstant. Se spek over. Det eneste er at trådløst oppsett suger. Får ikke trådløse til være stabilt oppe. Må frem og tilbake i innstillinger før den kommer opp. Etter reboot er det samme dritten igjen. Nei det er ikke noe galt med basen fordi jeg har en annen maskin som kjører mot den uten problem. Noen andre som fikk vanskeligheter med trådløs oppkobling til adsl?

Smaken er som baken, og jeg synes den ser bra ut. Litt plastikkfølelse på museknappene. Muspaden er genial. Litt dum plassering av luftingen under.

Batterilevetiden er utrolig fra jeg er vant med, 4 timer med lett surfing av og på.

Lenke til kommentar
Veldig fornøyd med min, og støyen synes er veldig lav og konstant.

Har du prøvd viftestyring ala i8kfan som er laget spesielt for dell pc'er?

Finnes her:

i8kfan

 

Flott om noen som har denne prøver/harprøvd og gir skikkelig tilbakemelding om programmet funker bra. Skal nesten sikkert kjøpe og vil gjerne vite om støyen "forsvinner".

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Vel, bare en som aldri har prøvd noe annet kan si at WXGA er bra! Når du først har brukt noe annet er det til å spy på. :sick:

 

Skal aldri ha noe mindre enn SXGA+ :no:

Ja, huff. :ohmy:

 

Bærbare skal ha god oppløsning synes nå jeg.

 

1920 x 1200 til 17" skjerm.

1680 x 1050 til 15" skjerm.

 

Men dette er min mening da. :)

Du mener vel til 15.4" skjerm?

Lenke til kommentar
Har du prøvd viftestyring ala i8kfan som er laget spesielt for dell pc'er?

Finnes her:

i8kfan

 

Flott om noen som har denne prøver/harprøvd og gir skikkelig tilbakemelding om programmet funker bra. Skal nesten sikkert kjøpe og vil gjerne vite om støyen "forsvinner".

 

På forhånd takk!

 

Jeg testa det i går ja, og viftestøyen forsvant så å si helt...hørte den ikke...

Men jeg fikk maskinen i går og har spurt litt rundt her om det kan være skadelig å ha det på, så jeg sletta det igjen i frykt for å ødelegge noe...

 

men kan godt få et svar av noen som har kunnskap om det om det er skadelig for maskinen.... det må vel være en grunn til at viften starter?

Lenke til kommentar

Inspiron 6000 (N05602)

Dato og klokkeslett: fredag 3 juni 2005 10:13

 

SYSTEMKOMPONENTER

--------------------------------------------------------------------------------

 

Inspiron 6000 (N05602)

 

Prosessor Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk 24891 [210-14054] 1

 

Microsoft Operativ System Microsoft® Windows® XP Professional SP2

 

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (1x512)

 

Grafikk-kort 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 27104

 

Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk

 

intern 8X DVD+/-RW Drv

 

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

 

Protect your new PC Norton™ Internet Security™ 2005 15-month subscription

 

primært 9-celle 80 WHr batteri 22257 [451-10202] 112

 

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD

 

Totalt beløp: 11.386,25 kr

Inkl. mva.

 

 

 

 

 

 

Bra ytelse/pris?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123

Jeg stusser litt over at enkelte på forumet her sier at viftestøyen forsvinner med FanGUI. Dette programmet klarer IKKE regulere hastigheten på vifta til I6000-modellen (noe som forøvrig ville vært en gave fra Gud); man kan derimot bestemme ved hvilken temperatur vifta skal slå inn. Dessverre finnes det bare to trinn på vifta; fort og latterlig fort, med tilsvarende støy. De som sier at viftestøyen forsvinner har kanskje satt FanGUI-termostaten på 80 grader og satser på garantien når komponentene smelter... Løsningen ville selvsagt vært at Dell hadde designet en bedre kjøleløsning som ikke krevde slik fart på vifta.

Lenke til kommentar
Inspiron 6000 (N05602)

Dato og klokkeslett: fredag 3 juni 2005 10:13 

 

SYSTEMKOMPONENTER

--------------------------------------------------------------------------------

 

Inspiron 6000 (N05602)

 

Prosessor Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk 24891 [210-14054] 1

 

Microsoft Operativ System Microsoft® Windows® XP Professional SP2

 

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (1x512)

 

Grafikk-kort 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 27104

 

Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk

 

intern 8X DVD+/-RW Drv

 

Trådløse forbindelser Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

 

Protect your new PC Norton™ Internet Security™ 2005 15-month subscription 

 

primært 9-celle 80 WHr batteri 22257 [451-10202] 112

 

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD

   

Totalt beløp:  11.386,25 kr 

Inkl. mva. 

 

 

 

 

 

 

Bra ytelse/pris?

Velg heller et oppsett med 512mb ram som standard, så du får 2x512mb, jeg får samme oppsett her med 1gb ram for 10.850,- :) (Legg til 900kr for XP Pro)

Det blir 400kr mer med en til 512mb brikke, så det lønner seg akkurat i forhold til ram pris på andre webshopper.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Jeg stusser litt over at enkelte på forumet her sier at viftestøyen forsvinner med FanGUI. Dette programmet klarer IKKE regulere hastigheten på vifta til I6000-modellen (noe som forøvrig ville vært en gave fra Gud); man kan derimot bestemme ved hvilken temperatur vifta skal slå inn. Dessverre finnes det bare to trinn på vifta; fort og latterlig fort, med tilsvarende støy. De som sier at viftestøyen forsvinner har kanskje satt FanGUI-termostaten på 80 grader og satser på garantien når komponentene smelter... Løsningen ville selvsagt vært at Dell hadde designet en bedre kjøleløsning som ikke krevde slik fart på vifta.

Nå er det også forskjell på å ronke og å rive av seg kølla da... Etter som jeg har forstått så har Dell en "default" instilling på 50 grader, så bare ved å sette opp grensa til 60 så skulle visst mye være gjort. Da skulle man i alle fall slippe at vifta gikk hele tiden, og istedenfor gå i korte perioder innimellom.

 

MEN jeg har ikke testa dette sel så det blir jo mest spekulering/andres erfaringer da..

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg litt frem i tid; sett at jeg må formatere pcen min en gang i fremtiden, hvordan er det da med drivere til pcen...er det enkelt å greit å legge inn nytt os?

 

Og så lurer jeg på en ting til; rektignok har dell gjort klar pcen til meg, og os fulgte jo med på maskinen, men ville jo gjerne hatt ei cd når jeg først har betalt 500 kroner (eller hva det nå enn var) for et os...ikke så mye mer penger for å fått et os PÅ cd som kunne vært sabla greit å hatt...

skal det egentlig følge med?

Lenke til kommentar

Vurderer å skifte harddisk for 40 GB er litt lite til midt bruk. Støtter maskinen alle slags ide 2,5 " harddisker?

Testet HL2 på den med 1280*800 og medium instillinger. Gikk fint det med ca 23 fps i snitt på testen.

Det at det er lufting for viften på undersiden av maskinen er en dårlig løsning. De fleste har vel den på bordet eller i fanget. Støyen på det meste er merkbar men ikke høyere eller mer plagsom enn andre bærbare.

Lenke til kommentar

Jeg valgte 60 gigabyte disk, noe som i og for seg er ganske lite hvis en har litt filmer og spill på den, men så var det sånn at jeg begynte å gå tom for diskplass på den stasjonære også, og da kjøpte jeg heller en ekstern harddisk på 250 gb - noe som jeg er meget godt fornøyd med i ettertid. Nå har jeg alt av filmer og backups på den, og trenger strengt tatt ikke store lagrings plassen på dataen... Henter bare over hvis jeg skulle ha bruk for noe.

 

Noe at viften støyer, det er greit det, men når den først har begynt å svive raskt, så går den aldri over til sen gange igjen...!

Og hvis vifta bråker, så hva gjør cdrom'en da? det er jo som et helikopter som tar av noen ganger, andre ganger er den helt stille...?

--> noen andre som opplever at cd-romen bråker så mye?

Lenke til kommentar

 

Noe at viften støyer, det er greit det, men når den først har begynt å svive raskt, så går den aldri over til sen gange igjen...!

Har lest et sted at du kan tvinge vifta til "stille" gange med Fn + L eller var det Ctrl + L. Da skulle visst vifta roe seg en stund for så å øke igjen hvis det var behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...