Gå til innhold

liste program til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som vet om et bra program til pc for å lage lister. Har lyst til å lage en liste over alle DVD'ene mine der jeg kan plassere de under forskjellige kategorier. Sjanger, regissør, hovedskuespiller... osv, slik at jeg ved et lett taste trykk kan få opp alle filmene jeg har under f.eks en bestemt regissør.

Noen som vet om et slik program? Helst freeware, men kom gjerne med andre forslag også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det du trenger er en database. Access er relativt enkelt (men ikke gratis).

Ellers kan du jo bruke Excel. Bare sett på Autofilter. :)

Skrevet (endret)
Jeg vil si at det du trenger er en database. Access er relativt enkelt (men ikke gratis).

Nå er ikke det du nevner noe jeg har særlig peiling på, men vil det ikke bli enormt tungvint i forhold til et program som er laget for dette formålet, som f.eks DVD Profiler? For å legge inn alt av info om en film trenger du jo bare nummeret som står under strekkoden.

Endret av Rikky
Skrevet

Nå er ikke det du nevner noe jeg har særlig peiling på, men vil det ikke bli enormt tungvint i forhold til et program som er laget for dette formålet, som f.eks DVD Profiler? For å legge inn alt av info om en film trenger du jo bare nummeret som står under strekkoden.

Joda, hvis man kun skal lagre info om DVDer er det absolutt tungvindt å starte fra bunn.

Men det er et alternativ og han nevnte "lister" i generel form. Excel er jo veldig enkelt å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...