$ig Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 hei, jeg har gått til inkjlp av TW: Rome, det er fett nok, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få spenn? Jeg sliter skikkelig å trenger hjelp med det. Jeg er på begynnelsen av spillet og skjønner ikke hvordan jeg skla tjene penger... any one knows? mvh $ig
Laserlasse Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Øk, skattene, bygg markedsplasser og andre ting som skaffer penger, ta over nye byer..
$ig Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Øk, skattene, bygg markedsplasser og andre ting som skaffer penger, ta over nye byer.. har liksom gjort alt det der, men funker ikke...men hvis jeg bygger markedsplasser, begynner den byen å trade med andre byer automatisk?
Benenzo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Med tanke rettskrivingen hans vil jeg påstå at et innkjøp av RTW ikke var et sjakktrekk. For da kommer du hvertfall ikke til å bruke mer tid til norsktimen!
Zapking Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Ta over byer som kontrollerer mest mulig ressurser, feks byer som ligger nærme gull/sølvgruver,og sett en guvernør med høyest mulig managementrating til å lede byen.
andre_sn Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at mine byer med lavt innbyggertall tjener mye mer enn de med masse innbyggere. Romerne er sprø
Shicca Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at mine byer med lavt innbyggertall tjener mye mer enn de med masse innbyggere. Romerne er sprø Merkelig og merkelig fru Blom... Byene mine går i minus alikevel. Handelsavtaler du liksom... Handelsavtaler er fint og flott som en konstant inntektskilde, men som i alle budsjetter er noe også utgifter. Hæren din er den største utgiftsposten ved siden av bygging av nye bygninger. De totale "lønnsutgiftene" for hæren din fordeles på alle byene etter befolkningsantallet. Derfor vil store byer ta en mye større pott, og dermed ofte vise stygge minus tall. Tatt fra Rome: Total War FAQ (1.272)
Nolander Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Shicca har rett. De store byene går nesten alltid i minus. Når det gjelder penger bør du ta over hellas så fort som mulig. De områdene er helt klart de du tjener mest på. Utenom det bør du forbedre veier, og utvide havnene dine. Da jeg spilte hadde jeg til slutt over 2 mill denarii ved å følge den taktikken.
DurinVIII Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Og hver eneste general du hadde var en korrupt, likeglad, feit og full boms... Prøv og hold pengene under 50000, da utvikler ikke generalene dårlige Traits
Hr. Jenssen Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 *Pirke pirke pirke* Spillet heter Rome: Total War, ikke Total: War Rome.
andre_sn Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 er det derfor ja. haha.. bygger veier og markeder som bare faen jeg, og penger tjener jeg. Men da er jo alt oppklart.. takker for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå