phun-ky Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 (endret) hvorfor vil dette: #com_main img{ border:1px solid #000000; } fungere i IExplore men ikke i Mozilla Firefox?! link: http://www.umedia.no/community.php (bildene til artiklene) Endret 30. mai 2005 av phun-ky
DevN Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Fordi det ikke eksisterer noen id med verdien "com_main", men det eksisterer en klasse med navnet. Prøv: .com_main img{ border:1px solid #000000; } Og ja, jeg stoler på et søk gjennom dokumentet med en tekstbehandler.
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 fungere i IExplore men ikke i Mozilla Firefox?! Svaret er i 99,9% av disse tilfellene at du har en feil i koden din.
DevN Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 fungere i IExplore men ikke i Mozilla Firefox?! Svaret er i 99,9% av disse tilfellene at du har en feil i koden din. Arg, sliter igjen med IE. Floater to div-bokser ved siden av hverandre. Funker utmerket i Opera og FF, men i IE ligger de 5-10px for mye fra hver side, så derfor vil de ikke floate ved siden av hverandre. if(browser==IE){ die("Forsvinn!"); }
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 if(browser==IE){ die("Forsvinn!"); } Eller: { header("Location: http://getfirefox.com"); } Nei, ditt problemet kan nok være IEs feiltolking av boksmodellen. Jeg anbefaler at du prøver med * { margin:0; padding:0; } ... og ser hvor du kommer med det. Obs: Da må du sette margin manuelt for alle elementer selv i CSS.
DevN Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 (endret) Tihi, jeg bruker alltid den kodesnutten: * { margin:0; padding:0; } Når jeg ikke satt margin på boksene lå de helt til kantene i alle nettlesere, men satt jeg f.eks. 10px i margin, var boksen ca 5-10 piksler for mye fra kanten (ikke fra toppen). Funket fint i Opera og Firefox. Løsningen som måtte til var å midtstille en ny div-boks, som var 100% bred minus 20 piksler (om jeg brukte 10px margin fra sidene). Ingen problemer kan ikke løses ved å bruke 50 ekstra div-bokser i IE. EDIT: Litt forvirrende alt pikselsnakket. En liten feil. EDIT2: Skrivefeil. Endret 29. mai 2005 av DevN
phun-ky Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 (endret) la meg si det sånn. det fungerer når jeg bruker: div id="com_main" men ikke når jeg bruker div class="com_main".. (.com_main / #com_main ) EDIT: nei vent nå litt.. det funket ikke. men hvorfor fungerte det før? *irritert* og: * { margin:0; padding:0; } funket ikke på den måten dere trodde Endret 29. mai 2005 av phun-ky
DevN Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 * { margin:0; padding:0; } funket ikke på den måten dere trodde Hva? Den koden var ikke til deg, da. Den fungerer dessuten utmerket. Angående problemet ditt, så henger jeg ikke helt med.
DevN Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Forresten, i HTML-dokumentet står det slik: <div id=com_main> Hva hvis du setter det slik heller: <div id="com_main">
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 så hvorfor prater du OFFTOPIC da?! Vi beklager så meget.
phun-ky Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Forresten, i HTML-dokumentet står det slik: <div id=com_main> Hva hvis du setter det slik heller: <div id="com_main"> hm.. nei.. gjorde ikke noe forskjell det.
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 man kan, men det vil ikke valideres Nei, man kan ikke.
phun-ky Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 vel. har fått det til å fungere. sjekk her: http://www.phun-ky.net/?s=venner
Equerm Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 man kan, men det vil ikke valideres Nei, man kan ikke. Hvor har du opplevd at man ikke kan det da?
Drømmemannen Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det er ikke snakk om hva som er mulig eller umulig. Det er snakk om hva som er korrekt og ikke korrekt. id skal være unik for alle elementer, og tilhørende CSS-tegn er # class kan brukes av flere elementer, og tilhørende CSS-tegn er . Forøvrig bør alle attributtverdier være om sluttet med "", og bruker man xhtml er det som kjent påbudt.
Equerm Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det er ikke snakk om hva som er mulig eller umulig. Det er snakk om hva som er korrekt og ikke korrekt. id skal være unik for alle elementer, og tilhørende CSS-tegn er # class kan brukes av flere elementer, og tilhørende CSS-tegn er . Forøvrig bør alle attributtverdier være om sluttet med "", og bruker man xhtml er det som kjent påbudt. Er fullt klar over det men ville bare vite hvor han hadde sett det Litt kverulering må vere lov
phun-ky Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 det skal jeg si meg enig i. men jeg har ikke kommet meg videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå