Sheriff_buford Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Har akkurat fått meg vannkjøling og skal til å overklokke min P4 3.2 prescott på et ABIT IC7-G max 2 hovedkort. Leste her på forumet at når en skal klokke en prescott bør en skaffe seg mosfetkjølere.. Iverftall om en går over 1.55vcore. Men hvor får en fatt i slike kjølere?
endrebjo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Mener du Abit IC7-MAX3, Abit IC7-G eller Abit IS7-MAX2? Abit IC7-MAX3 har allerede kjølere på MOSFET'ene (spenningsregulatorene), men om du har et av de andre kortene er det greiest å sage til noen små kjøleribber og lime dem på spenningsregulatorene (MOSFET) på kortet.
Chevelle Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Ta en titt på disse hos Microplex. Eller disse hos 3Dfxcool.
Sheriff_buford Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 (endret) Takker! Trur eg går for de på microplex, såg veldig bra ut. Har dette hovedkortet : IC7-G http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117442&cks=ACC EDIT: Fekk den opp i 3.8GHz med 1.41 vcore (temp load 56 grader-idle 48 grader) , går eg over det må det mer volt til. Men venter til eg får MOSFET kjølerene... Endret 29. mai 2005 av Sheriff_buford
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå