Gå til innhold

Lydproblemer i HL2 - kun front virker i 5.1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lydproblemer i Half-Life 2. Jeg har 5.1-annlegg og hovedkortet mitt er MSI K8N NEO4 F. Når jeg spiller Half-Life 2, virker visst bare fronthøyttalerne (og sub'en) når jeg har valgt 5.1... I andre programmer/spill går det helt fint, så det er ikke ledninger som ikke virker eller noe slikt :)

Noen som vet hva som kan være galt?

Vedlagt er DxDiag-tekstfilen, hvis den er av noen interresse.

DxDiag.txt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jupp, hl2 støtter full surround... spiller med det selv... er en del problemer med diverse lydkort med realtek chippen... har den selv på hovedkortet og den funka bare i 2 kanals stereo... men funker utmerket med sb audigy 2 ZS kortet..

Skrevet

Hvis det er et program som følgte med driveren til lydkortet så må du gå inn i det og sjekke at det står på "5.1" og ikke standard

Også sjekk at du har slått av denne:

(Det fikset mitt problem ihvertfall)

Skrevet (endret)
Hvis det er et program som følgte med driveren til lydkortet så må du gå inn i det og sjekke at det står på "5.1" og ikke standard

Også sjekk at du har slått av denne:

(Det fikset mitt problem ihvertfall)

Jeg har ikke den der, har faktisk ikke "Advanced" i det hele tatt (kan ikke velge "Advanced Controls").

Og som jeg sa i første posten, i andre spill/programmer virker ting fint, så det er ikke driverinstillingene som er gale!

Edit: Instillingene stod faktisk på 8 channel og ikke 6 channel, men det hadde visst ingenting å si...

*frustrert* :wallbash:

Vil spille CS: Source med 5.1!!!

Endret av MiSP
Skrevet

Oppdaterte driverne, problemet er nå fikset - tror jeg... I lydtesten i CS: Source kommer det lyd fra alle høyttalerne, men når bakhøyttalerne blir testet, kommer det også lyd fra fronthøyttalerne! Hvorfor det?

Skrevet
Oppdaterte driverne, problemet er nå fikset - tror jeg... I lydtesten i CS: Source kommer det lyd fra alle høyttalerne, men når bakhøyttalerne blir testet, kommer det også lyd fra fronthøyttalerne! Hvorfor det?

Fordi du har bak høytalerene entenfor langdt fra deg eller framme høytalerene for

nerme deg...

Jeg oppdaget for dette at de var mye bedre og ha fronthøytalerene 10 - 20 cm

på sidene og bak skjermen (vedlagdt bilde) :w00t:

Skrevet

Testet CSS soundtest opplegget og hos meg snakker han fyren på alle høytalerene samtidig, uansett hvilken som lyser! Soundtesten i driverprogrammet funker helt riktig dog.

Skrevet

Fordi du har bak høytalerene entenfor langdt fra deg eller framme høytalerene for

nerme deg...

Jeg oppdaget for dette at de var mye bedre og ha fronthøytalerene 10 - 20 cm

på sidene og bak skjermen (vedlagdt bilde) :w00t:

Skal vi se...

Fronthøyttalere: 1/2 meter

Bakhøyttalere: 2 meter

KAN være noe der ja... :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...