MiSP Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg har litt lydproblemer i Half-Life 2. Jeg har 5.1-annlegg og hovedkortet mitt er MSI K8N NEO4 F. Når jeg spiller Half-Life 2, virker visst bare fronthøyttalerne (og sub'en) når jeg har valgt 5.1... I andre programmer/spill går det helt fint, så det er ikke ledninger som ikke virker eller noe slikt Noen som vet hva som kan være galt? Vedlagt er DxDiag-tekstfilen, hvis den er av noen interresse. DxDiag.txt
Arne_F Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Har det samme problemet, så jeg tror at det bare er en bug.
Guybrush LeChuck Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 garantert driverproblemer........... hadde samme problemet(msi k8n neo2 intern lydkort).....helt til jeg bestillte et soundblaster audigy 2 ZS kort
Novocaine Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg også sliter med det, støtter HL2 virkelig surround? For det virker nesten ikke slik. Jeg bruker et onboard 7.1 lydkort på mitt Epox nForce Ultra.
Guybrush LeChuck Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 jupp, hl2 støtter full surround... spiller med det selv... er en del problemer med diverse lydkort med realtek chippen... har den selv på hovedkortet og den funka bare i 2 kanals stereo... men funker utmerket med sb audigy 2 ZS kortet..
MiSP Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Er det ingen måte å fikse dette problemet på? Jeg mener jeg bruker de siste driverne...
Torjus Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Hvis det er et program som følgte med driveren til lydkortet så må du gå inn i det og sjekke at det står på "5.1" og ikke standard Også sjekk at du har slått av denne: (Det fikset mitt problem ihvertfall)
MiSP Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 (endret) Hvis det er et program som følgte med driveren til lydkortet så må du gå inn i det og sjekke at det står på "5.1" og ikke standard Også sjekk at du har slått av denne: (Det fikset mitt problem ihvertfall) Jeg har ikke den der, har faktisk ikke "Advanced" i det hele tatt (kan ikke velge "Advanced Controls"). Og som jeg sa i første posten, i andre spill/programmer virker ting fint, så det er ikke driverinstillingene som er gale! Edit: Instillingene stod faktisk på 8 channel og ikke 6 channel, men det hadde visst ingenting å si... *frustrert* Vil spille CS: Source med 5.1!!! Endret 28. mai 2005 av MiSP
MiSP Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Oppdaterte driverne, problemet er nå fikset - tror jeg... I lydtesten i CS: Source kommer det lyd fra alle høyttalerne, men når bakhøyttalerne blir testet, kommer det også lyd fra fronthøyttalerne! Hvorfor det?
nree Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Oppdaterte driverne, problemet er nå fikset - tror jeg... I lydtesten i CS: Source kommer det lyd fra alle høyttalerne, men når bakhøyttalerne blir testet, kommer det også lyd fra fronthøyttalerne! Hvorfor det? Fordi du har bak høytalerene entenfor langdt fra deg eller framme høytalerene for nerme deg... Jeg oppdaget for dette at de var mye bedre og ha fronthøytalerene 10 - 20 cm på sidene og bak skjermen (vedlagdt bilde)
Novocaine Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Testet CSS soundtest opplegget og hos meg snakker han fyren på alle høytalerene samtidig, uansett hvilken som lyser! Soundtesten i driverprogrammet funker helt riktig dog.
MiSP Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Skrevet 28. mai 2005 Oppdaterte driverne, problemet er nå fikset - tror jeg... I lydtesten i CS: Source kommer det lyd fra alle høyttalerne, men når bakhøyttalerne blir testet, kommer det også lyd fra fronthøyttalerne! Hvorfor det? Fordi du har bak høytalerene entenfor langdt fra deg eller framme høytalerene for nerme deg... Jeg oppdaget for dette at de var mye bedre og ha fronthøytalerene 10 - 20 cm på sidene og bak skjermen (vedlagdt bilde) Skal vi se... Fronthøyttalere: 1/2 meter Bakhøyttalere: 2 meter KAN være noe der ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå