Gå til innhold

DVD-brenning og hastighet.


Anbefalte innlegg

Både brenneren min og DVD-platene støtter 16x, og brenning i denne hastigheten har ikke gitt meg noen problemer. Men det jeg likevel lurer på er om det er noen fordeler med å brenne i lavere hastighet f.eks 8x eller 4x.

Er det f.eks. forskjell på holbarhet på en 16x plate som er brent i lavere hastighet enn en brent i maks hastighet?

Er det noen forskjell i kompatibilitet?

Hva er forskjellen på plater som støtter 16x og de som f.eks bare støtter 2x?

Jeg bruker kun Verbatim - er det grunn til å tro at dagens 16x plater vil vare lenger eller tåle mer (eller mindre) enn de noe eldre 4x eller 1x platene?

Er det noen holdbarhetsforskjell på DVD-R og DVD+R?

Og til slutt: Er det noe som tilsier at Dual-Layer platene vil ha kortere eller lengre levetid eller tåle mindre enn de 'vanlige'? :hmm:

Endret av Thoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brenner du for fort kan det hende at brenneren din ikke lager "dype nok" spor som da etterhvert (alt fra 1 dag til 1 måned) kan bli visket vekk/bli halvødelagt

Dette er i beste fall bare delvis sant, og da kun på RW-media.

 

Erfaringen er dog at kompabiliteten ved avspilling på stuespillere er bedre om media er brent på lavere hastighet. Dette vil også variere med brennerprodusent, firmware, avspillerprodusent og media brukt. Forelår at dere tar en titt på denne siden for svar på spørsmålene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...