Nevnarion Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det kommer HELT an på hvordan du spiller. Spiller du over nett, eller sammen med venner så er det jo i og for seg ganske sosialt. Men spiller du alene så er det jo ikke sosialt. Men det er lærerikt, det er jeg hvertfall helt sikker på.
Shotgun Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Enig med Nevnarion. Kommer litt an på om man spiller alene, eller sammen med andre. Det kan jo være asosialt fordi man sitter inne å spiller, istedet for å være ute sammen med venner o.l Jeg trives i eget selskap, så for meg er det ikke asosialt i noen tilfeller. Men ho jeg bor sammen med, er ikke like begeistret for spilling hele tiden. Ho synes det er trist når jeg sitter å spiller om kveldene, istedet for å sitte i stua å se på TV.
Campari Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Min mening er at det er en myte at det å spille online er sosialt. Spilling generellt sett er asosialt bortsett fra når du fysisk er med flere personer tilstede. Feks. synger noen singstar sammen, bytter på å prøve ut et spill på pc'en eller spiller multiplayer med en konsoll: Da er det sosialt. Å sitte alene på rommet sitt mens mans spiller et online spill er etter min mening asosialt. Ikke at det er noe gærnt i det, så lenge man ikke blir for mye alene
Bear^ Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg vil nok si at det eneste sosiale med spilling er enten når du er på LAN eller når du spiller MP på delt skjerm med venner. Da er det sosialt etter min mening. Å sitter fremfor PCn og spille online MMORPG eller CS med personers som ikke er fysisk ved din side kaller ikke jeg sosialt. Jeg mener at det er sosialt når du er sammen med en gruppe mennesker fysisk, dvs at de er sammens med deg. Så spilling hvor du er fysisk alene er i min mening asosialt. Men hvem bryr seg Endret 26. mai 2005 av Bear^
Snorre Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Mariokart er et sosialt spill det. Da sitter du sammen med opp til 3 venner og har det kjempe morro. Ellers kan jeg være enig i at spesielt singleplayer spill kan være litt asosiale.
Bloody Mess Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg vil nok si at det eneste sosiale med spilling er enten når du er på LAN eller når du spiller MP på delt skjerm med venner. Da er det sosialt etter min mening. Å sitter fremfor PCn og spille online MMORPG eller CS med personers som ikke er fysisk ved din side kaller ikke jeg sosialt. Jeg mener at det er sosialt når du er sammen med en gruppe mennesker fysisk, dvs at de er sammens med deg. Så spilling hvor du er fysisk alene er i min mening asosialt. Men hvem bryr seg Hundre prosent enig! LAN er jeg aldri på, men jeg spiller en del konsoll med venner, da spiller vi gjerne mot hverandre eller med hverandre, sportsspill og slosspill for det meste. Det er sosialt. Endret 26. mai 2005 av BTK
espinos Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 dssverre er spilling generelt asisialt.. men visse unntak; lanparty osv.
H4ngm4N Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 LAN er sosialt som bare det Generelt er det nok litt asosialt, men hvis man spiller på nett med venner IRL så er det jo ikke noe spess ille at det gjør noe.
fenris1911 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Vil ikkje sei at mmorpg er asosialt viss ein bruker skype eller teamspeak og kjenner dei folkene ein speler saman med irl.
Steina Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Om man bare spiller online og snakker i chaten ingame, så er det noe sosialt.. også dataparties er veldig sosialt (synes da jeg) Men det spørs jo da.. Om man bare sitter i et gjørne, spiller SP og ikke snakker med noen f.eks.
pcp160 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Min mening er at det er en myte at det å spille online er sosialt. Spilling generellt sett er asosialt bortsett fra når du fysisk er med flere personer tilstede. Feks. synger noen singstar sammen, bytter på å prøve ut et spill på pc'en eller spiller multiplayer med en konsoll: Da er det sosialt. Å sitte alene på rommet sitt mens mans spiller et online spill er etter min mening asosialt. Ikke at det er noe gærnt i det, så lenge man ikke blir for mye alene Må si meg enig i det gitt. At man hevder at online spill er sosialt, er etter min mening en litt drøy definisjon av det å være sosial. Hvis man annser enhver form for komunikasjon for å være sosialt, så greit nok. For meg betyr og være sosial at man fysisk er tilstede sammen. Men ikke dermed sagt at jeg syns det er noe galt med det, selv betrakter jeg all min tid med bil-sim der jeg er sosial med Ai, som god kvalitets tid, men særlig sosialt er det jo ikke
Destructionz Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Nei det er like sosialt å spille online som å være ute på fylla med drita folk som ikke klarer prate engang. Har mange venner som sier jeg burde feste/drikke mer for det er sosialt, hvor er det sosialt henn? Like sosialt å snakke me voksne amerikanske folk på ett online spill Ellers så er det vell ikke feil å være asosial.
Campari Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Nei det er like sosialt å spille online som å være ute på fylla med dritafolk som ikke klarer prate engang. Har mange venner som sier jeg burde feste/drikke mer for det er sosialt, hvor er det sosialt henn? Like sosialt å snakke me voksne amerikanske folk på ett online spill Ellers så er det vell ikke feil å være asosial. Det er jo selvsagt mye mer sosialt å være sammen med andre enn å spille onlinespill. Om en person er drita, er det jo kanskje litt vanskelig å prate om noe lurt, men berusete folk er ofte ganske så sosiale og snakkesalige.
Destructionz Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Vell det er ikke min interesse å prate me folk som må drikke for å ha noe å snakke om.
Bloody Mess Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jepp, nå veit ikke hva slags venner Destructionz har, men jeg og mine venner drikker ikke til vi er dritings, og vi kan fint prate om alt mulig rart. Selvfølgelig er det mer sosialt å være i et lag med venner enn det er å sitte hjemme alene foran en PC og kommunisere over internett. Vell det er ikke min interesse å prate me folk som må drikke for å ha noeå snakke om. Er vel ingen som har sagt at man må drikke for å ha noe å prate om? Endret 26. mai 2005 av BTK
Destructionz Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Folk skal jo absolutt drikke hver eneste helg, det er jo standard blant ungdomm ivertfall. Det er jo da tydli at man må drikke for å henge med venner, ellers så kunne man jo bare si: "vi samles hos meg å spiller wow". lol. De fleste jeg kjenner drikker seg så drita at de ikke kan prestere så veldi mye, da mener jeg at det er mer sosialt og prate med online venner i ett online-spill. Endret 26. mai 2005 av Destructionz
Campari Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jaja, alle prioriterer helga si forskjellig og det er helt sikkert like sosialt å ta seg en fest som det er å arrangere et lan-party. Poenget mitt er at å spille online alene mener jeg er en veldig asosial greie. Jeg spiller nok av online selv, så jeg angriper ikke folk, jeg bare slår fast fakta. Noen ganger er det veldig digg å sitte alene å kose seg med et godt spill, men jeg prioriterer selvfølgelig venner i de fleste tilfeller.
pcp160 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Nå tror jeg vi begynner og rote, og blande begreper litt her. En ting er hva som faktisk kan kalles sosialt, en helt annen sak er jo hva som faktisk kan kalles trivelig/hyggelig. Jeg foretrekker også og hygge meg med Ai fremfor snøvlende drita mennesker, men det er ikke sosialt av den grunn. Edit; dette innlegget var ment og kommer før ditt Campari, det skjønte du kanskje. Endret 26. mai 2005 av pcp160
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå