Gå til innhold

Acer Ferrari 4000


Anbefalte innlegg

Litt Off-Topic: Det er ikke dekkene som er hovedgrunnen til at Ferrari ligger etter i VM-sammendraget i F1, altså da tenker vi mest på Schumi. Spesielt i hannes bil er det girkassen som ikke er som forventet. Dem har jo tatt i bruk Carbon-kasse, imotsettning til tidligere, og å bruke carbon har skapt varmeproblemer ogl.

Ville bare poengtere dette, men det er enda flere faktorer som også teller!

Jo, det er årsaken til at de har brutt ett eller to løp, men ikke årsaken til at de ikke holder følge med resten av feltet. De har også hatt problemer med elektronikk, men det de i hovedsak har slitt med mht "pace" er dekkene.

 

Dette at dem tar i bruk Carbon på maskinen, vil ikke dette gjøre at prisen vil hoppe i høgden enn ved bruk av f.eks aluminium??

Men det ser jo utrolig mye stiligere ut + at det er faktisk en Ferrari maskin, den SKAL ikke være billig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men unntak av cpu er spesifikasjonene mer eller mindre identiske med Acer TM 8100-serien, til og med vekt. Pris ser ut til å ligge over 8100 serien.

Acer Ferrari-serien har nok ligget i øvre sjikt prismessig, men de har alltid kostet mindre enn toppmodellene i Acer Travelmate-serien.

HW sitt anslag er ca 20 000, som er høyere en TM 8100 serien. Men time vil show. Acer Ferrari 3400 ligger i dag prismessig omtrent som TM 8103Lmi, så et tips om at den i pris lavest vil ligge i samme nivå som TM 8104Lmi gir vel neppe store odds.

 

Tja, jeg synes faktisk ikke den testen til GamePC er særlig representativ for ytelsesforholdet ettersom oppsettet de brukte ikke er relevant for prosessorer i bærbare.

Med unntak for strømforbruk burde allikevel testen si en god del om ytelse mellom cpu-ene. Husk at Intel bruker forrige generasjon bærbare chipsett, med lavere FSB enn nyere bærbare HK. Med unntak av hovedkort og cpu er tross alt oppsettene søkt å gjøre så like som mulige. Er ikke det rette måten å søke å teste cpu-ytelser mot hverandre. Slaktet i forumposten var etter min mening særdeles forsiktig.

 

Tja, da er du nok dessverre altfor pessimistisk. Det har allerede kommet en god del programvare for Windows x64 som drar nytte av 64-bit, som f.eks. Nero Recode, XviD, Dr. DivX, VirtualDub, Sonar 64, Beyond Media, mental ray, POV-Ray, Panorama Factory, Cinema 4D, LightWave 3D, WMware, IBM DB2, Oracle, MS SQL, SAP, Sun J2SE, 3D ACIS, PowerSI, D-Cubed og GEM for å nevne noen. Glem heller ikke at Turion 64 også har SSE3-støtte som kan være en fordel dersom man driver mye med multimedia lignende programvare.

Av disse er det bare Xvid som finnes på min bærbare i dag, og som aldri brukes (jeg ser ikke på film i redusert kvalitet). Og jeg lurer på hvor mange som har DB2, Oracle, MS SQL og SAP på sin bærbare. Dette er jo reinspikka tung serverprogramvare. Tror nok de fleste som kjører Cinema 4D og Lightwave 3D sitter på solide arbeidstasjoner. Så når du påstår at jeg er for pessimistisk, kom med programmene som den vanlige bruker normalt har på sin bærbare, og ikke primært server og arbeidstasjonsprogramvare.

 

Blir prisen somtrent den samme - ja da blir det faktisk et valg å ta.

 

Min vurdering er at Turion er en bra cpu for bærbare, og konkurrerer med Pentium-M langt på vei, men den er betydelig overhypet i visse miljøer.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Men unntak av cpu er spesifikasjonene mer eller mindre identiske med Acer TM 8100-serien, til og med vekt. Pris ser ut til å ligge over 8100 serien.

Acer Ferrari-serien har nok ligget i øvre sjikt prismessig, men de har alltid kostet mindre enn toppmodellene i Acer Travelmate-serien.

HW sitt anslag er ca 20 000, som er høyere en TM 8100 serien. Men time vil show. Acer Ferrari 3400 ligger i dag prismessig omtrent som TM 8103Lmi, så et tips om at den i pris lavest vil ligge i samme nivå som TM 8104Lmi gir vel neppe store odds.

Tja, de modellene kan på ingen måte sammenlignes ettersom de representerer to helt forskjellige generasjoner. Jeg husker godt at Acer Ferrari 3400 ble lansert så ble den priset godt under Acer Travelmate 8006 som da var toppmodellen. En Ferrari faller nemlig ikke like mye i pris som en Travelmate, så prisene i dag er ganske uinteressante sånn sett kanskje bortsett fra at de viser at en investering i en Acer Ferrari er et lurt kjøp :)

 

Tja, jeg synes faktisk ikke den testen til GamePC er særlig representativ for ytelsesforholdet ettersom oppsettet de brukte ikke er relevant for prosessorer i bærbare.

Med unntak for strømforbruk burde allikevel testen si en god del om ytelse mellom cpu-ene. Husk at Intel bruker forrige generasjon bærbare chipsett, med lavere FSB enn nyere bærbare HK. Med unntak av hovedkort og cpu er tross alt oppsettene søkt å gjøre så like som mulige. Er ikke det rette måten å søke å teste cpu-ytelser mot hverandre. Slaktet i forumposten var etter min mening særdeles forsiktig.

Tja, da kan du neppe ha lest alt jeg skrev her eller i den tråden jeg linket til. Acer Ferrari 4000 vs. Acer Travelmate 8104 blir nok den reelle testen på styrkeforholdet mellom disse plattformene, og basert på de foreløpige benchmarks jeg har nevnt så virker Ferrarien å yte hakket bedre :)

 

Tja, da er du nok dessverre altfor pessimistisk. Det har allerede kommet en god del programvare for Windows x64 som drar nytte av 64-bit, som f.eks. Nero Recode, XviD, Dr. DivX, VirtualDub, Sonar 64, Beyond Media, mental ray, POV-Ray, Panorama Factory, Cinema 4D, LightWave 3D, WMware, IBM DB2, Oracle, MS SQL, SAP, Sun J2SE, 3D ACIS, PowerSI, D-Cubed og GEM for å nevne noen. Glem heller ikke at Turion 64 også har SSE3-støtte som kan være en fordel dersom man driver mye med multimedia lignende programvare.

Av disse er det bare Xvid som finnes på min bærbare i dag, og som aldri brukes (jeg ser ikke på film i redusert kvalitet). Og jeg lurer på hvor mange som har DB2, Oracle, MS SQL og SAP på sin bærbare. Dette er jo reinspikka tung serverprogramvare. Tror nok de fleste som kjører Cinema 4D og Lightwave 3D sitter på solide arbeidstasjoner. Så når du påstår at jeg er for pessimistisk, kom med programmene som den vanlige bruker normalt har på sin bærbare, og ikke primært server og arbeidstasjonsprogramvare.

Jeg nevnte bare noen eksempler, og selv om du kanskje ikke har det behovet, så er det faktisk ganske mange som har behov for å gjøre videoredigering, bildebehandling, 3D-modellering, rendring, virtualisering, databehandling, programmering og numeriske beregninger på sin bærbare ettersom de fleste 64-bits programmene som jeg nevnte faktisk er klienter. Det finnes også en rekke standard desktop-programvare som er portet til 64-bit, som f.eks. Nero, Firefox, Putty, MD5, CloneDVD, AnyDVD, WinImage, Filedisk, MozBackup, SiSoft Sandra, ScienceMark, Prime95, Dependency Walker, Motherboard Monitor, Process Explorer, Regmon, Tiny Firewall, eTrust Antivirus, McAfee VirusScan, Symantec Antivirus, osv.

 

Blir prisen somtrent den samme - ja da blir det faktisk et valg å ta.

 

Min vurdering er at Turion er en bra cpu for bærbare, og konkurrerer med Pentium-M langt på vei, men den er betydelig overhypet i visse miljøer.

Du får vurdere og mene hva du vil, men jeg ville vært veldig forsiktig med å si noe altfor sikkert før skikkelige tester er ute.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

hvorfor kan ikke renault bærbar komme? :!: de ruler og på lokket kunne det ært signaturen til fernando alonso komende f1 mester

Er 90% sikker at det kommer nok en hp bmw f1 bærbar.

For et ferari digital kamera var først ute så kom bærbar mens hp nå har blå bmw kamera da kan ikke bærbar være langt unna :yes:

Lenke til kommentar
Vanvittig rå bærbar! :thumbs:

 

Dette er utvilsomt den beste skikkelige bærbare jeg har sett så langt, uansett plattform, og da regner jeg selvsagt ikke med slepbare monster-maskiner.

 

Jeg håper vi får se en test av denne fantastiske maskinen i Hardware.no så snart den kommer til landet :yes:

Men unntak av cpu er spesifikasjonene mer eller mindre identiske med Acer TM 8100-serien, til og med vekt. Pris ser ut til å ligge over 8100 serien.

 

Testresultatene til Turion er heller ikke så imponerende, se test på GamePC. Pentium-M vinner i de fleste. Testen er gjort på Desktop plattform, noe som burde være til ulempe for Intel, i og med at 855GME chipset er brukt.

 

Eneste fordelen jeg ser er 64 bit. Noe som pr dato ikke er store plusset for de fleste av oss som primært bruker programvare som ikke kommer i 64 bit før i 2006/2007 tidligst. Og det er heller ikke sikkert vi ser oss råd med å oppgradere.

 

Skal HW no kjøre en test bør Acer Ferrari testes mot Acer TM 8103/8104Lmi.

 

Men, den honnøren skal AMD ha, de har endelig fått en bærbar cpu som reelt kan ta opp konkurransen med Intel sin bærbare plattform.

 

Så om den er så rå og fantastisk, kommer vel ann på (hvilken grønnfarge brilleglassene har). Tror nok Dell Inspiron XPS Gen 2 tar kaka der, selv om den nærmer seg slepbar.

 

Blir prisen ca 20.000 eller mer for samme spec som TM 8104Lmi, er jeg ihvertfall ikke i tvil om hva jeg velger.

Helt enig, ser ikke hva som er så revlusjonerende med denne :hmm:

 

I’m a bit under whelmed by the performance of our first generation Turion64 processors, especially in comparison to Intel’s latest generation Pentium-M chips

 

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...urion64&page=13

Lenke til kommentar
Vil det være mulig med en slik SSD i maskinen?

Hvis den bruker et standard 2.5" IDE grensesnitt så ser jeg ikke bort i fra at det skal være mulig :)

 

Her er forøvrig den offisielle pressemeldingen fra Acer:

http://global.acer.com/about/news.asp?id=6595

 

Flere bilder av Acer Ferrari 4000 her:

http://nb.zol.com.cn/2005/0526/173542.shtml

http://www.pocket-lint.co.uk/newsimage.php...Id=1261&image=1

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder pris på Acer Ferrari 4000 er Acer sine siste opplysninger om retailpriser, ca $ 2.200. Skulle tilsi pris mellom kr 18.000 og 20.000 inkl mva her i Norge.

En Ferrari faller nemlig ikke like mye i pris som en Travelmate, så prisene i dag er ganske uinteressante sånn sett kanskje bortsett fra at de viser at en investering i en Acer Ferrari er et lurt kjøp
Investering med negativ avksatning er aldri noe lurt kjøp. Eneste som kan forsvare det økonomisk er nytte/bruksverdi. Ellers er din sammenligning bak mål. Det er helt andre mekanismer som påvirker her. Trolig har Intel valgt mer aggressiv prising av nyeste Pentium-M, rett og slett fordi konkurransen virker.
Jeg nevnte bare noen eksempler, og selv om du kanskje ikke har det behovet, så er det faktisk ganske mange som har behov for å gjøre videoredigering, bildebehandling, 3D-modellering, rendring, virtualisering, databehandling, programmering og numeriske beregninger på sin bærbare ettersom de fleste 64-bits programmene som jeg nevnte faktisk er klienter. Det finnes også en rekke standard desktop-programvare som er portet til 64-bit, som f.eks. Nero, Firefox, Putty, MD5, CloneDVD, AnyDVD, WinImage, Filedisk, MozBackup, SiSoft Sandra, ScienceMark, Prime95, Dependency Walker, Motherboard Monitor, Process Explorer, Regmon, Tiny Firewall, eTrust Antivirus, McAfee VirusScan, Symantec Antivirus, osv.
Skal ikke være uenig i at en del har disse behovene. Men skal jeg virkelig tippe flertallet av brukere sin bruk tar de programmene som du nevner en 1 - 5 % av total bruk. Med unntak av Firefox, som jeg bare klarer å finne i 64bit versjon for Linux (offisiell build). Og Firefox kjører som bare rakkern på min Intel PII 450 Mhz med Fedora Core 3.

 

Jeg leste hele tråden, og alt det andre du linka til. Eneste jeg kan se tråden gir av benchmark er 3Mark2003 og 2005. Mer som antagelser - og uten reell kilde. Men enig at testsammenligning mellom Ferrari 4000 og TM 8104Lmi vil være den beste sammenligningen.

 

Og når jeg påpeker at det er et reellt valg, da er det en riktig honnør til AMD. Valg betyr at jeg vurderer plattformene totalt sett som omtrent likeverdige. Men for en som neppe hadde vurdert Intel som vinner selv om en Intel bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg. For det er en klar realitet fram til i dag at Intel har vært AMD klart overlegne på bærbar sida. Glimrende at vi kanskje kan få konkurranse også her. Men dessverre er den økonomiske situasjonen i AMD nesten katastrofal. AMD har en inntjening pr aksje i % på bare 0,5 %, motsvarende Intel med nesten 5 %.

Lenke til kommentar
Når X800 blir tilgjenelig for bærbare, vil det da være mulig å bestille f.eks. denne modellen med dette skjermkortet? (spesialbestille)

Mobility Radeon X800 er allerede tilgjengelig, men den har det samme problemet som GeForce Go 6800, nemlig høyt strømforbruk. Det er såvidt jeg har sett bare maskiner over 3 kg som benytter seg av slike skjermkort. Men heller ikke maskiner som har 17" skjerm og veier under 3,4 kg kan benytte seg av disse skjermkortene på grunn av begrensede termiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Og når jeg påpeker at det er et reellt valg, da er det en riktig honnør til AMD. Valg betyr at jeg vurderer plattformene totalt sett som omtrent likeverdige. Men for en som neppe hadde vurdert Intel som vinner selv om en Intel bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg. For det er en klar realitet fram til i dag at Intel har vært AMD klart overlegne på bærbar sida. Glimrende at vi kanskje kan få konkurranse også her. Men dessverre er den økonomiske situasjonen i AMD nesten katastrofal. AMD har en inntjening pr aksje i % på bare 0,5 %, motsvarende Intel med nesten 5 %.

 

kunne ikke sagt det bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvilken modell av Turion blir inkludért i maskinen? (Kan dette variére?)

 

Edit: Jeg har sett at en del bilder av en ferrari-mus i sammen med acer ferrari-maskiner. Er dette noe som følger med, eller må det kjøpes i tillegg?

 

Edit2: Bruker maskinen "slot in" dvd-brenner?

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Når det gjelder pris på Acer Ferrari 4000 er Acer sine siste opplysninger om retailpriser, ca $ 2.200. Skulle tilsi pris mellom kr 18.000 og 20.000 inkl mva her i Norge.

Joda, men Acer sine priser for Acer Travelmate 8104 ligger over dette igjen så da er du like langt. Jeg er iallefall ganske overbevist om at Acer Ferrari 4000 vil bli introdusert til en litt lavere pris i Norge enn hva Acer Travelmate 8104 ble.

 

Trolig har Intel valgt mer aggressiv prising av nyeste Pentium-M, rett og slett fordi konkurransen virker.

Svært lite tyder på det, ettersom prisene på toppmodellene i Pentium-M serien er minst like høye nå i forhold til konkurransen som tidligere. Forhåpentligvis så vil sterk konkurranse fra AMDs Turion 64 medføre at Intel etterhvert setter ned prisene på Pentium-M til et mer fornuftig nivå.

 

Skal ikke være uenig i at en del har disse behovene. Men skal jeg virkelig tippe flertallet av brukere sin bruk tar de programmene som du nevner en 1 - 5 % av total bruk. Med unntak av Firefox, som jeg bare klarer å finne i 64bit versjon for Linux (offisiell build). Og Firefox kjører som bare rakkern på min Intel PII 450 Mhz med Fedora Core 3.

64-bit er selvsagt bare et poeng for virkelig krevende brukere, og ikke noe for brukere som deg der best mulig ytelse tydeligvis alltid kommer i andre rekke. Du kan forøvrig laste ned en 64-bit versjon av Firefox for Windows x64 her:

http://www.mozilla-x86-64.com/firefox/firefox-20050422.zip

 

Jeg leste hele tråden, og alt det andre du linka til. Eneste jeg kan se tråden gir av benchmark er 3Mark2003 og 2005. Mer som antagelser - og uten reell kilde. Men enig at testsammenligning mellom Ferrari 4000 og TM 8104Lmi vil være den beste sammenligningen.

Ja, og som disse foreløpige benchmarkene viste så er Acer Ferrari 4000 klart raskere enn Acer Travelmate 8104. Kilden er forøvrig reell nok den, ettersom den er foretatt av en bruker som har tilgang til begge maskinene. Forhåpentligvis kommer det likevel flere skikkelige tester snart slik at enhver tvil fordufter.

 

Og når jeg påpeker at det er et reellt valg, da er det en riktig honnør til AMD. Valg betyr at jeg vurderer plattformene totalt sett som omtrent likeverdige. Men for en som neppe hadde vurdert Intel som vinner selv om en Intel bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg.

Tja, i realiteten konkurrerer ikke plattformene på like vilkår så det hjelper lite om du synes de ellers er omtrent likeverdige valg. Men for en som neppe hadde vurdert AMD som vinner selv om en AMD bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg ;)

 

For det er en klar realitet fram til i dag at Intel har vært AMD klart overlegne på bærbar sida. Glimrende at vi kanskje kan få konkurranse også her.

Intel har kun vært AMD overlegne mhp. salg, men langt ifra alltid på alle andre ting. Konkurranse er som regel alltid bra, så fremt den selvsagt foregår i ærlige og redelige former.

 

Men dessverre er den økonomiske situasjonen i AMD nesten katastrofal. AMD har en inntjening pr aksje i % på bare 0,5 %, motsvarende Intel med nesten 5 %.

Med mindre man er aksjemegler uten sans for kvalitet og nyvinning så er dette totalt irrelevant, og hvis du hadde vært like konsekvent mhp. synet på konkurranse i prosessormarkedet som du åpenbart er for nettlesere så hadde dette kanskje vært interessant å diskutere:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3982923

Og ikke minst medfører større bruk av Opera og Firefox konkurranse, noe som også vil gi en bedre IE, og i neste omgang bedre nettlesere totalt.

Som f.eks: "Og ikke minst medfører større bruk av prosessorer fra Transmeta og AMD konkurranse, noe som også vil gi bedre Intel prosessorer, og i neste omgang bedre prosessorer totalt."

 

:cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hvilken modell av Turion blir inkludért i maskinen? (Kan dette variére?)

Enten Turion 64 ML-37 eller Turion 64 MT-37.

 

Edit: Jeg har sett at en del bilder av en ferrari-mus i sammen med acer ferrari-maskiner. Er dette noe som følger med, eller må det kjøpes i tillegg?

Det følger med en Ferrari-mus på alle Acer Ferrari-modellene, og denne er intet unntak. Faktisk så medfølger det en oppladbar trådløs Bluetooth mini optisk mus med Acer Ferrari 4000 :)

 

Edit2: Bruker maskinen "slot in" dvd-brenner?

Ja, dual layer.

Lenke til kommentar

Blir ikke lei meg om du har rett når det gjelder pris.

Skal ikke være uenig i at en del har disse behovene. Men skal jeg virkelig tippe flertallet av brukere sin bruk tar de programmene som du nevner en 1 - 5 % av total bruk. Med unntak av Firefox, som jeg bare klarer å finne i 64bit versjon for Linux (offisiell build). Og Firefox kjører som bare rakkern på min Intel PII 450 Mhz med Fedora Core 3.

 

64-bit er selvsagt bare et poeng for virkelig krevende brukere, og ikke noe for brukere som deg der best mulig ytelse tydeligvis alltid kommer i andre rekke. Du kan forøvrig laste ned en 64-bit versjon av Firefox for Windows x64 her:

http://www.mozilla-x86-64.com/firefox/firefox-20050422.zip

Jeg oppfatter ikke Firefox som akkurat et ressurskrevende program. Har aldri påstått at 64-bit er dumt, og har ikke tvil om at det etterhvert vil gi bedre ytelse (som dual-core også vil gi). Jeg konstaterer bare at de fleste program jeg bruker mye, og som den vanlige bruker bruker mest ikke kommer i 64-bit på en stund. Og ytelse betyr noe, men primært i programmer jeg bruker særdeles mye, f.eks Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, MySql, Indesign, OpenOffice etc.

 

Ja, og som disse foreløpige benchmarkene viste så er Acer Ferrari 4000 klart raskere enn Acer Travelmate 8104. Kilden er forøvrig reell nok den, ettersom den er foretatt av en bruker som har tilgang til begge maskinene. Forhåpentligvis kommer det likevel flere skikkelige tester snart slik at enhver tvil fordufter.

Kildekritikk hadde ikke vært dumt. En person som poster sine 3dMark resultater kan ikke kalles foreløpige benchmark engang. Litt mer seriøsitet takk, særlig når du slakter en test som muligens er ikke relevant fordi den er kjørt på desktop oppsett, men som tross alt har søkt å gjøre oppsettene så identisk som mulig, og således skulle fortelle en del om forholdet mellom cpu-ene. Skal du forsøke å være seriøs, bør du behandle alle tester og indikasjoner om resultater like kritisk. Jeg trakk heller ikke noen konklusjon av testen i PCGame, bare linket til den som noe som kunne indikere reell ytelse hos Turion kontra Pentium-M

 

Og når jeg påpeker at det er et reellt valg, da er det en riktig honnør til AMD. Valg betyr at jeg vurderer plattformene totalt sett som omtrent likeverdige. Men for en som neppe hadde vurdert Intel som vinner selv om en Intel bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg.

 

Tja, i realiteten konkurrerer ikke plattformene på like vilkår så det hjelper lite om du synes de ellers er likeverdige. Men for en som neppe hadde vurdert AMD som vinner selv om en AMD bærbar var 15 - 25 % bedre er det klart at det ikke er et valg

Ved likeverdige produkter - da er jeg indifferent i valg. Og jeg mener det her er snakk om nær likeverdige produkter. Og så lenge begge produktene er tilgjengelige i markedet har de etter min mening like vilkår. Uansett om noen leverandører ikke leverer.

 

For det er en klar realitet fram til i dag at Intel har vært AMD klart overlegne på bærbar sida. Glimrende at vi kanskje kan få konkurranse også her.

 

Intel har kun vært AMD overlegne mhp. salg, men langt ifra alltid på alle andre ting. Konkurranse er som regel alltid bra, så fremt det selvsagt foregår i ryddige og ærlige former.

Tror svært få vil være uenig med meg at Intel har hatt en klart bedre bærbar plattform en AMD, fram til i dag. Med Turion er jeg ikke i tvil om at AMD har skapt en reell konkurrent.

 

Men dessverre er den økonomiske situasjonen i AMD nesten katastrofal. AMD har en inntjening pr aksje i % på bare 0,5 %, motsvarende Intel med nesten 5 %.

 

Med mindre man er aksjemegler uten sans for kvalitet så er dette totalt irrelevant, og hvis du hadde vært like konsekvent mhp. synet på konkurranse i prosessormarkedet som du åpenbart er for nettlesere så hadde dette kanskje vært interessant å diskutere:

Dette er særdeles relevant. AMDs manglende inntjening er alvorlig av flere grunner. For det første kan det skape problemer med å finansiere videre utvikling av produkter og teknologier. For det andre forteller det at AMD trolig priser sine produkter i laveste laget i forhold til kostnadene. For det tredje kan det medføre at aksjonærene stiller krav til at selskapet omorganiserer drift med mer, noe som igjen kan gå ut over blant annet utviklingsbiten.

 

Det verste er at AMD totalt sett har mindre inntekter og dårligere resultat for første kvartal i år enn de hadde i 2004, selv om de har økt markedsandeler. Dette er beklagelig, og viser at AMD trenger en betydelig kostnadsreduksjon og mer spisset forretningsstrategi for å kunne konkurrere med Intel på lang sikt. Mulig de burde selge eller etablere partnerskap på hele flashminne produksjonen sin. Og jeg håper jeg tar feil. Ellers betyr ikke kvalitet at man lykkes, - skal man lykkes er det andre faktorer som er vel så viktige, om ikke viktigere.

 

Jeg er konsekvent når det gjelder konkurranse. Hvorfor tror du jeg skriver

Glimrende at vi kanskje kan få konkurranse også her.
Og jeg skriver kanskje fordi jeg er i tvil om AMD har kompetansen forretningsmessig til å lykkes. Er nemlig ikke i tvil om at de har innovasjonsmessig produkter på øverste hylle og vel så det.
Lenke til kommentar
For det andre forteller det at AMD trolig priser sine produkter i laveste laget i forhold til kostnadene

 

Dette er egentlig en inntresang ting, fordi det er "greit" at AMD dumper prisene så de ikke har inntjening, men om Intel gjør det samme blir de dratt inn for div domstoler og dømt for fusk. Og ikke for å forglemme det ramaskriket enkelte klarer å lage på div forum da :hmm:

Er det virkelig slik at det er "greit" at en driver med prisdumping menst det er ille om en annen gjør dette :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...