Gå til innhold

Nokia-backup mellom modeller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det dessverre er umulig. 6610 og 6230 er det ganske store forskjell på, men det skal ikke mye til før backupen ikke virker.

På SE kan du ikke legge inn backupen på P800/P900/P910i på en av de andre. Og de er det ikke store forskjellene på. Det er Nokia det er snakk om nå da, og ikke SE, men jeg tviler på at det vil virke på Nokia siden det ikke virker på SE. Det er samme problemet :)

Lenke til kommentar

PC suite har jo en innebygd funsjon som synkroniserer kontaktene dine mellom forskjellige enheter. Dette skal jeg allikevel ikke si for sikkert siden også denne programvaren har forskjellige versjoner ettersom hvilken tlf du har.

 

Som jeg kan se så finnes det en 6610 og 6610i og 6230 og 6230i så hvilken av de er det så snakk om.

 

Det som følger av nokia sine sider er at du kan synkronisere ved hjelp av pc-suite. Denne synkroniserer kontaktene dine i adresseboken i windows xp. Dermed skulle det gå greit.

 

Dersom det ikke gjør det så går det an å anskaffe seg tredje parts programmer (kun java som jeg kan se utifra at disse har serie 40 plattform) som gjør den jobben.

 

Med tanke på meldingene så blir det litt vanskeligere. Verken 6610 eller 6610i har støtte for minnekort noe som vil si at du ikke kan eksportere de til det.

 

Der må du nok finne en annen måte å overføre de på. Har ikke prøvd med 6230 eller 6230i, men dersom jeg skal overføre meldinger (Nokia 6600 og N-gage) så går jeg inn i internminnet c: og minnekortet e: via en filemangaer (3.parts program) og kopierer disse til minnekort.

 

Ellers finnes pc-mobile drive som er et program som lar deg gå inn i telefonens internminne som en lokal disk via bluetooth.

 

Pc-suite vil nok bare synkronisere kontaktene, men angående meldingen du vil ta vare på må det nok trikses med.

 

Lykke til! :yes:

Lenke til kommentar

Begge mobilene støtter siste versjon av PC-suit. På min 6230i får jeg direkte tilgang til telefonminnet, og kan råkopiere ut det meste, meldinger og kontakter inkludert. Så lenge du får tilgang til det samme på din telefon ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være mulig å kopiere dette tilbake igjen til en 6230i. Det er tross alt rene dataformater det er snakk om, så formatet bør være kompatibelt.

Lenke til kommentar
Begge mobilene støtter siste versjon av PC-suit. På min 6230i får jeg direkte tilgang til telefonminnet, og kan råkopiere ut det meste, meldinger og kontakter inkludert. Så lenge du får tilgang til det samme på din telefon ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være mulig å kopiere dette tilbake igjen til en 6230i. Det er tross alt rene dataformater det er snakk om, så formatet bør være kompatibelt.

Den direkte tilgangen til mappestrukturen på telefonen er bra! Hos meg var det ei mappe som het "galleri", og en som het "gallery". Mulig dette ble endret i forbindelse med en firmwareoppdatering. Uansett fikk jeg frigjort 200 kb plass, noe som er ganske mye på en telefon med ca 0,7 Mb minne totalt, ved å slette gamle bilder og ringelyder som jeg ikke ante var skjult på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...