Gå til innhold

Prissjekk på tur fra Stavanger til Bergen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der.

Håpet noen her kan hjelpe meg med å finne ut pris for å kjøre tur-retur fra stavanger til bergen.

Så langt har jeg funnet ut at jeg må betale 90,- ved rennfast og 153,- for båt over til arsvågen. Da gjenstår resten av veien.

Er det noen her som vet hvor mange bomstasjoner og ferjer som gjenstår for å komme seg til bergen, og hva dem koster for vanlig personbil?

Tusen takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja..

Bergen har vel bomring, det koster vel 10 spenn ellerno.

I tillegg til Mortavika-Rennfast-ferja, samt bomstasjonen ved Rennfast, så er det vel ei ferje ved Fitjar/Haljem, et stykke før Flesland og slikt..

Bomstasjoner vet jeg ikke.. Det er vel en undersjøisk tunnel lenger oppe på turen, aner ikke om denne er bompengfinansiert.

Skrevet

tur/retur bergen stavanger er vell ca 1000-1100 med alt av freger bommer , og bensin , avskrivnig i verdi på bilen forsikring ol

prisen kan varier ut i fra forbruk på bilen og bensinpriser

men grovt sett sier man 12kr mila + alle bommer og ferger

Skrevet

Bømlafjordtunnellen er finansiert både ved 80kr pr passering (for personbiler), samt fire fotobokser. Ferja Halhjem-Sandvikvåg koster vel 150-160 kroner for en bil uten passasjerer.

I tillegg har vi det som du har funnet ut selv: 90+153 kr

Tilsammen blir det ca 500 kr i bom/ferje, i tillegg er det ca 200 km å kjøre. Da blir det ca 700 kr. I tillegg til dette må du kanskje ha litt mat og avis på ferja så da sier vi 800 kr.

Bussen koster 500-600 kr tur/retur

Flaggruten koster vel ca 600 tur/retur

Bil uten passasjer koster 1400 tur/retur

Konklusjon: Ta med passasjerer i bilen som sørger for underholding :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...