Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja jeg har kopi og hvis dete er nerde treff hvorfor skal vi ikke diskuterer det ? det fritt land og er det noen en andre en hardware.no som har forum man kan diskutere sånt på her er de modratene gærne :thumbdown:

 

ps hw er bra og men ikke når det gjelder forum

Viss du har et problem med å vere her på forumet, så er det berre å forlate det.

Ingen tvinger deg til å vere her og ingen kjem heller til å sakne deg.

Kanskje du kan finne deg et rettskrivingsforum, trur du vil ha stor nytte av det.

Lenke til kommentar
brsseb: Du er inne på noe...men jeg har ikke helt troen på at det kommer til å skje...

 

Se på microsoft, først nå har de begynt å differensiere prisene sine fra land til land, til nå har vel Windows kostet det samme i alle land, dvs. en tusenlapp i Norge (lommerusk) og noen årslønner i Thailand. Så noe skjer jo. Er vel en grunn til at man får kjøpt pirat-software i de store kjøpesenterene i Thailand/Russland (etter det jeg hører)

Problemet er vel at det til syvende og sist ikke finnes noen prisstruktur som kan slå GRATIS..... :hmm:

 

Hehe, hadde en litt sprø idè om hvordan løse crackingen av spill. Istedet for å gi en produktnøkkel og kreve at man har i CDen, hvorfor ikke la alt d være "hardware", f.eks at man i spilletuiet fikk med en USBnøkkel (ala d man får på MSI.-hovedkort) der lisensen er ren hardware. Og man må ha den i for å starte spillet. En nøkkel er ikke bare å brenne. Men det er vel måter å komme unna den også... :D (og man ville endt om med en forferdelig nøkkelring har man mange spill....;))

Lenke til kommentar

Må nok melde meg inn i majoriteten her..

 

_men_ det skal sies at takket være mitt koselige universitet som var med i Microsoft Academic Alliance så har eg helt lovlige student lisenser til alle mine MS programmer som eg kan bruke så lenge eg ikkje tjener penger på dei, student eller ikkje. Men dette hadde helt klart ikkje vært tilfelle hadde eg måtte ta opp ektra lån for å dekke programmvaren. Det finnes jo selfølgelig en del spill/programmer (Starcraft, opera etc) som helt enkelt er verdt penga og disse står nok på en hylle en plass her..

 

har også prøvd å bruke FreeBSD, opera, openoffice, gimp og gcc - dette funka helt fint til eg fikk nytt nForce2 hk med en "høykvalitets" S-ATA kontroller fra SiL :roll:

Lenke til kommentar

Tar avstand fra spørsmålet ditt, da ingen andre har noe som helst med mine programvarer og om de er lisensierte eller ikke(med unntak for onkel da)..

 

Snuten var innom sist storLAN jeg var på(omlag 200 personer), og de gjorde heller lite(les: ingenting), selv om tilogmed adminsa på det LANet kjørte FTP'er med DivX, programmer og cracka spill.

Lenke til kommentar

1:JA

2:JA

 

Kommer aldrig til å kjøpe et eneste program til i mitt liv.

 

Her er grunnen til det. Kjøpte et program som heter ripcast for ca 150kr det virket helt fint og alt var berre lekkert men så kom problemet da, måtte re installere xp på nytt det som da skjedde var at koden jeg fikk til ripcast ikke virket lengre :hmm: sendete dem mail og fikk som svar at det ikke var lov å ha det på mer enn en pc. For noen tosker spør du meg må være lov å installere pc sin på nytt da. for å bruke det nå er jeg nøtt å cracke det eller betale for det en gang til, Gjett hvem jeg velger :green:

Lenke til kommentar

1. Ja.

2. Ja, om enn ikke i en veldig stor skala.

 

Det er så mye lettere å bare laste ned en trialversjon og en crack enn det er å sende $5 til den som lagde programmet, så jeg laster ned crack i samme slengen på refleks nå. Når det gjelder min deling av programvare, er det helst kun med venner dette skjer, sender et program/spill osv. til en kamerat om han ønsker det. Hadde en liten stund en fserve på en bortgjemt og bortglemt irc-server, men jeg sluttet da ISPen fikk nyss om det (en privateid ISP, hadde 4mbit ut og inn, ganske grei til fserve :) ). Jeg tjente uansett ikke noe spesielt på det mht rask tilgang til det nyeste.

 

Kan vel legge til at om bittorrent regnes som sharing, skjer det vel litt oftere enn jeg ønsker. Liker meg best som leech, men det er vanskelig når det er snakk om bt. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...