Gå til innhold

Skjermkort til Battlefield2


Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Sitter på et gammel hovedkort fra 2001 som selvdølgelig ikke har støtte for pci express.

 

Har lenge ventet på Battlefield2, Men Har et gammel skjermkort av typen geforce med 64 ram. Sikkert mange som får seg en god latter nå :p

 

Men opplegge er at jeg så gjerne ønsker å bytte skjermkort så jeg kan nyte grafikken i Battlefield2 når den kommer. Tenkte på skjermkort med 256 ram minst. Men siden jeg ikke kan kjøpe pci express kort. Så står jeg igjen med alternativet agp. Men jeg ikke lyst på å bruke 4-5000 kr på et bra agp kort som jeg må kaste når jeg oppgraderer pcen om kansje 1 eller 2 år. Det er svært få hovedkort som selges med agp i dag.

 

Så Dilemma er kjøpe nytt hovedkort, ram, cpu, skjermkort. Skal jeg ha s-ata må jeg kansje kjøpe nye hd og? eller finnes det convertere som man kan bruke.

 

eller

 

kjøpe et billig agp kort som jeg kan bruke et/to år og kaste uten at det svir i lommeboken når jeg kjøper ny pce en gang.

 

Skal køjpe ny laptop med sonomo platformen og har ikke lyst på å bruke alle ferie pengene på pcutstyr :p:no::(

 

Håper på ider forslag og gode tips :D

 

Har selvfølgelig leste masse tester på hw, uten at det har løst problemet for meg :no:

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp PC for spill som ikke har kommet ut enda.

 

Kjøper du noe rimelig bra, så kommer det selvfølgelig til å kjøre BF2 helt greit. Hvis du skal ha det beste til BF2, så må du nok vente til det kommer noen benchmarks.

 

Kjøp/oppgrader for å nyte dagens spill er mye lurere synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Tradisjonelt har BAttlefieldserien likt seg best sammen med ATI-baserte skjermkort.. Det var vel slik både for 1942 og vietnam...

Det er jo kun en mnd til release, og prisene på skjermkort går neppe opp på den tiden.. Det tar vel ca 3 dager å få et nytt kort i posten, så jeg ville vel ha ventet var jeg deg.. (selv om jeg ikke gjorde det selv... :) )

Lenke til kommentar
Tror nok du skal klare deg fint med et 6600GT. Ingen vits i å kjøpe noe kraftigere da CPU ikke klarer å holde følge ;)

hepp

 

er det et pci kort eller?

Søker jeg på 6600GT får jeg alt fra geforce til asus?

 

Hva anbefaler du?

Samma kva slags produsent du velger, ingen forskjel. Berre på bundle

Lenke til kommentar
Tror nok du skal klare deg fint med et 6600GT. Ingen vits i å kjøpe noe kraftigere da CPU ikke klarer å holde følge ;)

hepp

 

er det et pci kort eller?

Søker jeg på 6600GT får jeg alt fra geforce til asus?

 

Hva anbefaler du?

Samma kva slags produsent du velger, ingen forskjel. Berre på bundle

ok

 

Men da går jeg ut fra at du mener 128mb kortene og ikke 256?

 

Går det fint å spille bf2 på 128mb kort?

Lenke til kommentar
Tror nok du skal klare deg fint med et 6600GT. Ingen vits i å kjøpe noe kraftigere da CPU ikke klarer å holde følge ;)

hepp

 

er det et pci kort eller?

Søker jeg på 6600GT får jeg alt fra geforce til asus?

 

Hva anbefaler du?

Samma kva slags produsent du velger, ingen forskjel. Berre på bundle

ok

 

Men da går jeg ut fra at du mener 128mb kortene og ikke 256?

 

Går det fint å spille bf2 på 128mb kort?

Antall mb ram er ikke alltid like viktig som hvor godt produsenten har klart å utnytte det som står i. 128 kjappe mb er mye bedre enn 256 slappe.

Lenke til kommentar

Sjekk demokorta på komplett, MANGE agp kort i alle prisklasser der!

 

Hva du velger blir opp til økonomien, jeg spiller med et 9800pro, og sliter ikke veldig mye, tror prosessoren min begrenser meg.. P4@2,4... Alt over det skal nok fungere greit, men kjenner ikke alle kravene til BF2.

Lenke til kommentar

Hepp

 

Da har jeg bestilt denne

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122279

 

Følte at det var et av de bedre kortene på demo torvet til komplett. Litt merkelig at det ikke selges mer. Sjekket litt rundt, kansje de har sluttet å produsere det. :hmm:

 

Vet ikke om det var et bra kort, men får det hjem i posten til 800 kr som er ok eller?

 

Så får jeg heller kjøpe et bra kort om 1-2 år.

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...