Gå til innhold

Maskinen restarter pga. WoW - tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et intrykk av at det er flere som har problem med at maskinen restarter seg på grunn av WoW så derfor lager jeg en liten tråd om det.

 

Jeg har lenge slitt med dette problemet. Noen ganger starter WoW helt fint, mens andre ganger restarter maskina seg rett etter at WoW er lastet og en er inne i spillet...

 

Av og til hjelper det å alt+tabbe seg til skrivebordet før WoW er lastet, noen ganger hjelper det å skifte til en annen character på en annen server og noen ganger funker det av seg selv.

 

I dag slo jeg av restarting ved feil slik at jeg skulle få sjans til å se på blåskjermen som kommer opp og dette stod:

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Tekninsk informasjon:

 

*** STOP: 0x000000DI (0c0000000e, 0x00000002, 0x00000000, 0x0000000E)

 

Starter dumping av fysisk minne.

Dumping av fysisk minne er ferdig.

 

------------------------------------------------

 

Noen som vet hva som er galt? Har mistanker om at det er noe galt med den ene minneporten på hovedkortet mitt, men vet ikke sikkert.

 

Det er ikke tempratur relatert.

 

Det er ikke på grunn av overklokking av skjermkort for jeg har prøvd både med klokket og uklokket når problemet er der.

 

Tror ikke at det er HDD relatert da jeg har hatt problemet både når jeg hadde WoW på C: og på en annen partisjon bare for seg selv.

 

Formatering og reinstallering har ikke julpet.

 

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den står allerede på 4x både overklokket og vanlig :(

 

Men en annen ting det står på blåskjermen hvis problemet vedvarer:

 

Deaktiver BIOS-minnealternativer som buffring eller skygging.

 

Jeg så etter noe alternativer for dette i BIOS men fant ingenting som liknet...

Lenke til kommentar

Har hatt mange problemer med WoW før. Bluescreen og reboot, div. errorer osv. Feilmeldingene pekte mot minne problemer.

Fant ingen feil med komponentene i maskinen, utenom at spenningen generelt var unormal.

Etter bytte av PSU så har absolutt alle WoW relaterte problemer løst seg.

Så konklusjonen min ble at strømforsyningen rett og slett ikke var kraftig nok, og dermed har, etter størst sansynlighet, dette gått utover minnet.

 

Den gamle strømforsyningen var en 400W, byttet til 520W. 400W'en er nå i en annen maskin og funker helt fin, jevn og normal spennig slik det skal være. Så den er ikke defekt på noen vis.

 

Kan forøvrig nevne at i ettertid, så kom jeg til og tenke på at div. katoder jeg har i kabinettet ikke kunne settes på uten at strømmen til pc'en gikk. Nå funker det helt fint med lys i kabinettet, så dette styrker alt rotet med strømforsyningen enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...