Gå til innhold

Før jeg sprayer løs!


Anbefalte innlegg

Finnes det metoder jeg kan teste mine spraye ferdigheter? Jeg har et Svart Chieftec matrix kabinett som jeg ikke vil messe up... Jeg lurte på om noen vet hvordan jeg kan teste om den hvite lakken vil bli hvit på det svarte kabinettet så jeg ikke driter meg ut...

 

PS. Renner billakk?

PS2. Tenkte også på å kjøpe et brukt AT(X) tower for å teste, men frakten gjør også at prisen blir rundt 300kr...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo prøve på innsiden av kabinettdøra først. Hvis du alikevel skal lakke den senere er det bare å pusse bort det du har lakkert.

 

Lakk renner ikke med mindre du sprøyter for mye på. Trikset er å lakke forbi det du skal lakke på begge sider. (ufattelig usmart setning, i know)

Bedre forklart: du må ikke begynne eller slutte å spraye PÅ det du skal lakke, begynn å sprøyte på siden av det du skal lakke og før det helt over og ut på andre sida før du slipper sprayknappen.

 

Hvis du gidder søke litt på http://www.google.com etter casemods og lakkering så finner du garantert flere gode how-to`s på hvordan du best går frem.

 

Good luck on ya.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha ha en liten hvit "rund" dott med spray på siden, med en blå Shite Inside logo... Kan sikkert poste bilder, bestilte kabinett fra komplett for et par dager siden, men de har jo sommerferie... Skal legge hele Prosjektet på internett...

 

Prosjekte blir stort med masse Case og mus moding, vannkjøling, bygging av datan, overklokking! Med masse bilder og sikkert videoer.

 

Resultatet kommer så snarest jeg får kabinettet av komplett...

 

Er 16 og har hele sommerferien på meg!

Lenke til kommentar

Før du begynner å lakke så kan du jo ta deg en tur ut og snakke med en bil-lakkerer. Han kan sikkert lære deg alle triksa hvis han gidder/er i humør :smile:

 

Ellers så er dynga en fin plass for å finne metalldeler/kabinetter du kan øve på :smile:

 

Alternativt så kan du rive av forskjermen på bilen til fatter'n din :wink:

 

Som de andre har sagt så må du bruke "flytende"/"bølgende" bevegelser. Og for all del ikke hold sprayboksen i ro! Altid i BEVEGELSE!!

Lenke til kommentar

du skal ha den under rennende varmt vann, ikke en sveiseflamme :grin:

 

 

MEN hvis jeg skulle lakkert et svart karbinett måtte det vært å "stripe" det med lysegrønt... stilig til svart :wink:

om man hadde hatt ferdigheter/muligheter til å ha et slags lyn motiv hvitt i midten og lysegrønt utenpå hvis dere skjønner hva jeg mener... det hadde jo vært dødsstilig *drømme* :smile:

Lenke til kommentar

hmmm! hørte jeg lakk :smile: for det første så kan jeg nevne at vanlige spraybokser tåler varme opp til 50C. før de smeller ,og det med å varme opp boksen, tja etter min erfaring med disse boksene er at det er liten hensikt siden lakken er flytende pluss at den er selv blandene, hjelper det for andre så er det jo bare til å gjøre som de sier å holde den under varmt vann en stund. Men det som er uhyre viktigt med disse boksene er at du må riste dem godt, spray avstanden skal være på ca 30 cm og spraye i tynne lag, det som er noe dritt med disse boksene er som regel tutene , de har tendens til å lekke og når det nærmer seg slutten av den så prupper den og du ender opp med lakk partikler og støv i steden for ren lakk , de støver også en del mere enn ei vanlig lakk sprøyte fordi de blir drevet med gass og ikke luft , det er mere komrimert kan du si.( lakk aldrig med disse boxene innendørs). jeg skal ikke komme så langt inn på dette med å lakkere ettersom dette krever litt mere enn 2 min , men hovedsaken er at du tar deg god tid og , ang bevegelser så skal du ikke bevege håndleddet når du lakker , hold over armen i ro og la underarmen jobbe fra side til side med en ca 30 cm fra objektet . Grund arbeidet er også viktigt i denne saken for et godt resultat. Ang metalikk lakk så er dette et kapittel for seg selv , den er blandet på en helt annen måte en vanlig lakk og er dermed mye vanskeligere å lakke med og den tåler mindre, (klar lakk er et must ved bruk av denne type lakk).

Jeg vil ikke anbefale å bruke vanlige sprayboxer til denne type lakkeringer og jeg vil heller ikke anbefale å lakkere med metalikk over vanlig lakk uten å pusse og grunne først. Jeg går ikke noe nærmere inn på dette nå men hør med et lakkerings værksted før du begynner med dette , metalikk lakk er som vann og har du ikke gjort dette før så tviler jeg på at du får et godt resultat , i såfall så har du innmari flax :smile:

ps . det er stor forskjell på å bruke gass og luft som driv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 14:25, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-07-18 11:13, DJ-Sonic skrev:

( lakk aldrig med disse boxene innendørs).


 

hvorfor? har gjort det mange ganger med bra resultat jeg :smile:

 

tenkte ikke på resultatet ditt men mere på gass og støv hehe

som sikkert alle vet så støver og gasser disse boxene litt, men det er jo opp til deg da , tengte mere på helse messige ting og tang jeg da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 17:44, normal skrev:

du skal ha den under rennende varmt vann, ikke en sveiseflamme
:grin:


MEN hvis jeg skulle lakkert et svart karbinett måtte det vært å "stripe" det med lysegrønt... stilig til svart :wink:

om man hadde hatt ferdigheter/muligheter til å ha et slags lyn motiv hvitt i midten og lysegrønt utenpå hvis dere skjønner hva jeg mener... det hadde jo vært dødsstilig *drømme* :smile:


 

 

Du kan jo berre lage et "lynmønster" på et stort ark å legge over då.. og så "jevne ut" fargane me å spraye meir og/llr mindre her og der, og kanshe finpusse me gult i kantane... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 12:12, DJ-Sonic skrev:


tenkte ikke på resultatet ditt men mere på gass og støv hehe

som sikkert alle vet så støver og gasser disse boxene litt, men det er jo opp til deg da , tengte mere på helse messige ting og tang jeg da :smile:



 

helse? slikt bryr vi oss ikke om :grin: Om jeg får en "funny feeling" så er det bare en positiv bieffekt det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...