Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset tilgang til Internet med Telenor Online?


Anbefalte innlegg

Har du problemer med Telenor ADSL? Kun surfing, dvs. port 80, som funker? Fildeling, online spill, etc. streiker?

 

I såfall er det stor sannsynlighet for at Telenor har begrenset kontoen din slik at du kun har tilgang til port 80!

 

Hvorfor?

Fordi du har virus og/eller trojanere på maskina di som sender ut spam og prøver å infisere andre maskiner.

 

Løsning:

Sjekk mailkontoen din ([email protected]), ved å logge inn på http://online.no.

Der ligger det en e-post fra Telenor som forklarer hva som har skjedd, hvorfor, og hva du kan gjøre for å rydde opp og få åpnet kontoen din igjen.

 

Sjurba

 

PS: Lei av å svare folk som har dette problemet. Kanskje denne kunne gjøres sticky? Mods? Uansett, nå kan jeg i allefall bare sende link til denne tråden.

 

Edit:

Du kan i det minste redusere ambisjonsnivået på topicen din.
Godt forslag. Endret av sjurba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der kan eg bekrefte.

Ein kammerat av meg fikk sperra sin oppkobling (isdn!)

Han fikk kun surfe på nettet, ingen andre greier funka!

 

For og fjerne sperra kan du gå inn på www.online.no og logge på konto sidene dine.

Trur du må restarte routern din før endringene trår i kraft. Veit ikkje heilt om det er samme sperra, men den ligner i allefall.

 

 

Økt sikkerhet for ADSL

 

Dersom du ønsker en høyere sikkerhet kan du benytte Telenor Plus sin aksessliste. Med denne funksjonen gjør du det vanskeligere for andre å få tilgang til din PC, mens du selv surfer like godt på nettet.

 

Denne funksjonen stenger en del porter på din PC som blant annet rommer trafikk som ip-telefoni, peer to peer og lignende. Dette er trafikk som kan tappe av kapasiteten din. Enkelt sagt vil det si at filteret tillater det meste av trafikken som blir generert fra deg ut til Internett, og sperre for det meste som blir sendt til deg fra Internett. Dette for å redusere uønsket trafikk inn til deg, som vil redusere din hastighet.

 

MERK:

 

    * Hvis du oppdager at noen tjenester slutter å virke, kan du fjerne filteret for å sjekke om det er det som er årsaken.

    * Har du installert wlan (trådløst nettverk), må du selv sørge for nødvendig sikkerhet. Denne funksjonen er kun laget for din trafikk til Internet, ikke ditt trådløse nett.

 

Denne funksjonen vil ikke fungere før du har logget deg ut og inn igjen.

 

Du har ingen aksessliste i bruk.

 

Kammeraten min hadde ein liten virusfarm som yngla og spredde seg litt kan du sei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...