Gå til innhold

Feilstilt 2500+ Barton?


Anbefalte innlegg

Har et litt kjipt problem her. Har nettopp flytta hovedkortet mitt fra ett kabinett til et annet. Men med flyttinga blei BIOS resetta. Så nå kjører min 2500+ på 1,10Ghz. Den er originalt 1833mhz. Så jeg tenkte "ja, da setter jeg core speed på 180 og multiplier på 10, det burde vel funke?" Men akk ja, det gjorde det ikke. Resette bios igjen. Står fremdeles på 1,10ghz. Noen som veit innstillingene som må til for å få den rettstilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket hovedkort er det?

 

Multiplieren er sikkert låst, så den kan du ikke gjøre noe med.. den skal stå på 11. Sett core speed på 166...

Ofte er det en jumper på hovedkortet for å stille mellom 100 og 166 fsb, men hvis du har brukt det hovedkortet før og ikke flyttet på den jumperen så er vel det lite sannsynlig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har ikke flytta på jumperen, og den var 333fsb før reset.

Hovedkortet er et EpoX 8K9A7I.

Her virker det som om det er noe vesentlig du ikke har fått med deg..

Når man gjør såpass store endringer som her.. demonter og flytte HK/Hw over i nytt kabinett.. så vil Bios ofte resettes til "default safe settings"..

I ditt tilfelle betyr det FSB100..

Da kan du se at 100x11 = 1100Mhz. Barton 2500+ har en MP på 11. og er med stor sannsynliget låst (jeg har dog en som er åpen).. ;)

Gå inn i Bios "Frequency/Voltage Control".. og sett FSB til 166.. så vil alt fungere så meget bedre... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...