eivindkj Skrevet 20. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Halloen Fatern har en Opel Vectra 1.6_16v 99 modell og jeg lurer på hva egentlig en 4-sylindret motor er og hva betyr det at en bil har 16 ventiler? Er det noe spesielt med 16 ventiler? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Flytter tråden til "Bil->Annet" da den passer bedre der. Forøvrig må du forandre emnetittelen til noe som beskriver det du lurer på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 20. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 At en motor er 4 sylindret betyr at den har 4 kompresjonskamre(og tilsvarende fire sylindre). alle sylinderene gjør det samme, suger inn blandingen av luft og forstøvet drivstoff, komprimerer,(ved hjelp av tennplugg antennes den komprimerte blandingen), og trykker forbrent blanding(eksos) ut igjen. 4 sylindre er veldig vanlig, andre velkjente muligheter: 3,5,6 8 og 10 ( noen i V, andre på rekke og atter andre i boxer varianten) At Motoren har 16 ventiler betyr at den har 4 ventiler for hver sylinder(i ditt tilfelle), noe som stort sett etter dagens standarder er vanlig. 2 for innsug og 2 for utblås. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Er det noe spesielt med 16 ventiler? Nei, Nesten alle nyare motora har 16 ventila, ingenting spesielt med det, ingenting og skryte av.. Btw, 1,6 literen til opel er en Bån motor, dårlig drag i den Lenke til kommentar
eivindkj Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Halllo Ska huske på å legge innlegget i rett forum neste gang. Her helt ny her skjønner du Opus. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Vectra B er jo en helt OK bil spør du meg... (har selv en Vectra A, da med 2.0i og syns det er en prima bil) Synd at det er 1.6l da, men men De har litt høyere toleranse for de "ferske" her, så tror nok det går bra Velkommen til forumet forresten Lenke til kommentar
eivindkj Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2005 Takk for det pluggen nei det er ikke store motoren på den opelen nei men men Ha en fin natt Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Er det noe spesielt med 16 ventiler? Nei, Nesten alle nyare motora har 16 ventila, ingenting spesielt med det, ingenting og skryte av.. Btw, 1,6 literen til opel er en Bån motor, dårlig drag i den ikke værdens sprekeste motor muligens.. men mye bedre drag i den en 1.6 l til audi.. Jeg har kjørt begge, men muligens det kan ha med at audi bilen (a3 sportback) ikke har blitt innkjørt eller noe sånt noe.. Uansett jeg liker den 1.6l motoren jeg 105 hk 1.8l har 115 hk, trur ikke den er så mye sprekere. Endret 21. mai 2005 av freddy85 Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 21. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 Ehm, kjøp og salg er ikkje tilatt på forumet.. les Retningslinjene, det kjem vel en moddis og fjerna anonsa di snart:P Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 Ehm, kjøp og salg er ikkje tilatt på forumet.. les Retningslinjene, det kjem vel en moddis og fjerna anonsa di snart:P ok, sry.. Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 www.howstuffworks.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå