Gå til innhold

Trygden vår er verdiskapningen


Anbefalte innlegg

Fra: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104766

 

Han [Jan Davidsen] vil ha full stans av konkurranseutsetting av offentlige velferdstjenester, reversere oppmykingen av arbeidsmiljøloven og innføre sekstimersdag. Alt sammen svekker vår evne til fremtidig verdiskaping, som er det eneste folketrygden kan og må basere seg på, tordnet Jensen.

 

Torden eller ikke, jeg er så fullstendig enig med Siv Jensen!

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen

Velferdssamfunnet er ikke basert på rettferdig fordeling!

Velferdssamfunnet er basert på et sunt næringsliv og verdiskapning!

 

Dette har ikke LO og sosialistene forstått. Derfor er jeg livredd for det rødgrønne flertallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må faktisk være litt enig - Problemet ligger i fagforeningene som LO, YS osv. De vil seff det beste for sine arbeidere, men når det resulterer i meget strenge lover, med rare regler så blir det til slutt dyrt å ansette folk. Det er skummelt det.

 

Sykelønnsordningen - kan ligge hjemme fyllesyk, eller bare fordi man er i dårlig form en dag -> så får man lønn for det.

Greit å kunne ta fri en skjelden gang iblandt, det kan jo skje uforutsette ting. Men med lønn????

 

Det finnes sikkert andre lure ting (har ikke satt meg så mye inn i hva som er krangelen i dag).

 

Ta problemet udugelige arbeidstakere - Du kan ikke sparke dem, det er ikke lov det. På en side så er det bra, fordi eg vil påstå at 75% av ledere i norge er banan i hue, og ville derfor kvitte seg med "udugelige" folk etter trynefaktor. "Jeg liker ikke deg, derfor så kan jeg vise min makt og sparke deg, og skylde på udugelighet".

Men det er nok av bedrifter som sliter med at folk er udugelige. Ser man på det offentlige så er jo det drømmeplassen for udugelige folk (lærere?).

 

Men jeg regner med at en av de store diskusjonene idag er å liberalisere loven om vikartjenester osv. Det høres fint ut, men det vil føre til at de som er vikarer står utenfor og mangler rettigheter i arbeidslivet, mens de som har fast arbeid svømmer i rettigheter og goder. Hvorfor det er slik? Vikarer kan ikke organisere seg. De har ikke en stabil jobb og må hele tiden gjøre vikarbyrået til laks, organisering er ikke positivt. Ingen går inn for å organisere vikarer heller. Ingen vil ha vikarer som medlemer, fordi de vil ha folk som fast ansatt og straffer da vikarer med ikke å ta dem inn.

En bedrift kan veldig lett sparke vikarer på trynefaktor, og siden de er uorganiserte så har de ikke samme støtteapparat i ryggen. Går vikaren til sak så får personen aldri jobb igjenn (ingen ansetter en bråkmaker som går til sak).

Lenke til kommentar
Fra: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104766

 

Han [Jan Davidsen] vil ha full stans av konkurranseutsetting av offentlige velferdstjenester, reversere oppmykingen av arbeidsmiljøloven og innføre sekstimersdag. Alt sammen svekker vår evne til fremtidig verdiskaping, som er det eneste folketrygden kan og må basere seg på, tordnet Jensen.

 

Torden eller ikke, jeg er så fullstendig enig med Siv Jensen!

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen

Velferdssamfunnet er ikke basert på rettferdig fordeling!

Velferdssamfunnet er basert på et sunt næringsliv og verdiskapning!

 

Dette har ikke LO og sosialistene forstått. Derfor er jeg livredd for det rødgrønne flertallet.

Her stiller jeg meg 100% enig. Jeg tror enkelte har glemt å lese det avsnittet i læreboka hvor det står at ting her i verden koster penger, inkludert velferd og sosialstøtte.. Selv om noen påstår så, tror jeg ikke at den norske stat plukker penger fra et tre.

 

Jeg vet ikke hvor mye de rødgrønne får utrettet eller ikke, men jeg er enig med deg; det er ikke verdt å ta sjanser.

Lenke til kommentar

Angående problemstillingen med udugelige arbeidstakere, har jeg selv sett massevis av eksempler på dette. Jeg synes enkelte bedrifter blir straffet hardt via lovvedtak som sier at man ikke kan gi dem sparken. Jeg er for en svak oppmyking, men vi må som du sier passe på at vi ikke gir sjefen muligheten til å sparke pga trynefaktor.

Mitt forslag da, går ut på at man kan sparke udugelige arbeidstakere, etter flere advarsler, gjerne tilbud om kursing først, og etter at man har samlet et godt, bredt bevismateriale, samlet over lenger tid. Hvis arbeidstaker da protesterer, skulle man ha et lite organ som tar opp slike saker til evaluering, og gir en slags "dom". Det er klart at dette ikke vil ta seg godt ut på senere jobbinterviuer, men når man flere ganger får sjansen til å gå på kurs for å lære seg det aktuelle problemet, og man får opptil flere advarsler, da tror jeg ikke problemet ligger hos samfunnet lenger, det ligger hos individet.

 

Er man mislikt av sjefen i dag, er det mennesker som lider "verre" skjebner enn å få sparken (tror de selv hvertfall). En del sarte sjeler føler seg utsatt for mobbing og har det "fælt" på arbeidsplassen. Jeg kommer aldri til å havne i den sitausjonen, fordi jeg har et litt bedre selvbilde/selvtillit enn disse ofrene, og jeg har også evnen til å gi f...

Lenke til kommentar
Men jeg regner med at en av de store diskusjonene idag er å liberalisere loven om vikartjenester osv. Det høres fint ut, men det vil føre til at de som er vikarer står utenfor og mangler rettigheter i arbeidslivet, mens de som har fast arbeid svømmer i rettigheter og goder. Hvorfor det er slik? Vikarer kan ikke organisere seg. De har ikke en stabil jobb og må hele tiden gjøre vikarbyrået til laks, organisering er ikke positivt. Ingen går inn for å organisere vikarer heller. Ingen vil ha vikarer som medlemer, fordi de vil ha folk som fast ansatt og straffer da vikarer med ikke å ta dem inn.

Løsningen: Avskaff særbehandling. Frata fagforeninger lovbeskyttede rettigheter uorganiserte ikke har. Vis respekt for frivillig inngåtte arbeidsavtaler, og gi alle likt utgangspunkt!

Lenke til kommentar

Jepp - et slags konfliktløsningsorgan for bedrifter kunne nok vært en god løsning. For da ender ikke saken i rettsvesenet og ut i media, ergo så vil ikke arbeidstakeren bli stemplet ved videre jobbsøkning.

 

Men hvem skal sitte i et slikt organ ... Ikke bedriften selv, ikke andre bedrifter heller ... fordi kompisfaktoren er ofte høy blandt ledere. Og blir det staten så koster det masse penger...

 

Når det gjelder mobbing så er det litt vanskeligt å si noe på. Merkeligt nok så har noen personer et behov for å gjøre seg til offer, og dermed lage intriger og problemer når det ikke er et problem. Antageligt fordi de har et behov for oppmerksomhet, og at noen syns synd på dem stimmulerer da disse menneskene.

 

Men ... de fleste tilfeller av mobbing jeg selv har sett ... er mer den trakkaseringen av andre mennesker fordi mobberen er rett og slett ... apekatt i hue ... mildt uttrykk, men de har ofte iq på høyde med en hudorm...

 

Dilbert har litt rett der (om man leser den stripa) det er de udugelige, og de som er apekatt i hue som blir sjefer.

Lenke til kommentar
Fra: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104766

 

Han [Jan Davidsen] vil ha full stans av konkurranseutsetting av offentlige velferdstjenester, reversere oppmykingen av arbeidsmiljøloven og innføre sekstimersdag. Alt sammen svekker vår evne til fremtidig verdiskaping, som er det eneste folketrygden kan og må basere seg på, tordnet Jensen.

 

Torden eller ikke, jeg er så fullstendig enig med Siv Jensen!

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen

Velferdssamfunnet er ikke basert på rettferdig fordeling!

Velferdssamfunnet er basert på et sunt næringsliv og verdiskapning!

 

Dette har ikke LO og sosialistene forstått. Derfor er jeg livredd for det rødgrønne flertallet.

Fordi noen har vokst opp med sølvskje i ræva, betyr ikke at Norge er et paradis for resten. Konkurranseutsetning av offentlige tjenester... ta en titt på sykehusforetakene.. allerede korrupsjon med "kreativ bokføring", prioritering av lukrative operasjoner/oppgaver, "feilregistrering" av operasjoner og topplønningene. Oppmykingen av arbeidsmiljøloven: kun for å presse ned lønninger og kunne gi sesongbetonte bedrifter mulighet til å si opp ansatte.

 

Frp sin finanspolitikk er forlengs latterliggjort, så her har dem lite troverdighet.

Lenke til kommentar

Frp sin finanspolitikk er forlengs latterliggjort, så her har dem lite troverdighet.

Latterliggjøring av andre er hersketeknikk man må ty til når man ikke har gode nok argument til å ta en saklig sikusjon.

Forøvrig en teknikk Frp utøver på innvandrer ukentlig.

Lenke til kommentar
Forøvrig en teknikk Frp utøver på innvandrer ukentlig.

Jeg vil gjerne se eksempler.. Det er forskjell på å latterliggjøre ved å komme med motargumenter som viser at motpartens argumentasjon faller på sin egen urimelighet, og å finne et par fine ord i en tekst som man siterer og slenger en vittig kommentar til som vedheng..

Lenke til kommentar

Frp sin finanspolitikk er forlengs latterliggjort, så her har dem lite troverdighet.

Latterliggjøring av andre er hersketeknikk man må ty til når man ikke har gode nok argument til å ta en saklig sikusjon.

Forøvrig en teknikk Frp utøver på innvandrer ukentlig.

Den påstanden ville det vært interresant å se deg forsøke å begrunne. :yes:

Lenke til kommentar
Stortingskandidat Christian Tybring-Gjedde (Oslo), gikk på Fremskrittspartiets landsmøte hardt ut mot norsk innvandringspolitikk. - Dette er feighet satt i system, raste han.

 

Stortingskandidaten sa videre at det nå er på tide det blir ropt varsku.

- Fremskrittspartiet må si stopp, særlig når vi ser at ikke-vestlige medlemmer av blant annet bystyret i Oslo tar ordre fra Islamsk råd i byen. Erna Solberg kan jo overhodet ikke ha fulgt med i timen, tordnet Tybring-Gjedde

 

Ifølge Tybring-Gjedde vil umistelige verdier forsvinne hvis situasjonen ikke bedres.

- Intoleranse øker i toleransens navn og vi vil avkle de andre partiene så det virkelig kjennes. Vi kan kalle det eventyret om keiserens nye klær.

 

ref.

Lenke til kommentar
- Stortingsflertallet har dårlig samvittighet for å ha ført en mislykket innvandrings- og integreringspolitikk de siste 15 årene. Nå ser de at 60 prosent av innvandrerne lever i en gettoisert underklasse, og som kompensasjon vedtar de denne loven. I tillegg har det samme flertallet vedtatt en ny statsborgerskapslov, som nærmest gir alle rett til å bli norske statsborgere.

 

ref.

Lenke til kommentar
Forslagsstillerne viser til at Fremskrittspartiet (FrP) lenge har advart mot en utvikling der innvandrere krever at det norske samfunn skal tilpasse seg dem, og ikke omvendt. Forslagsstillerne mener at et grunnleggende prinsipp i integreringspolitikken må være at innvandrere som kommer til Norge, skal være innforstått med at de må tilpasse seg de generelle leveregler og samfunnsnormer som er gjeldende i landet. Det blir galt dersom stadig nye særkrav fra innvandrergrupper skal presse frem endringer som objektivt sett ikke er tjenlige eller ønskelige.

 

ref.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...