Gå til innhold

IBM disker , NOK EN GANG


Anbefalte innlegg

Det har vert flere lignende tråder om dette, så jeg er visst ikke alene om problemet mitt. Nå er jeg DRITTLEI IBM harddiskene mine. Har to 40GB harddisker, og den ene "mista" en partisjon for en stund siden -> 20GB tapt data. Heldigvis hadde jeg backup av det viktigste. Så på lørdag tok den andre partisjonen med Windows XP på kvelden. XP ville ikke starte i safe mode en gang. Boota win me fra en anen disk og tok "through" scandisk på denne disken. Scandisk LÅSTE SEG faktisk(!) . Blei forbanna og reiste på nermeste databutikk og kjøpte en Western Digital Caviar 80GB 7200 rpm. Jeg vet at du får den billigere, men er 1340,- svindel for denne disken? Uansett.. jeg trengte den der og da. Kopierte over fra den lesbare partisjonen og fjernet begge partisjonene på den gamle disken , laget to nye , og formaterte med Partitionmagic 7. Nå prøvde jeg scandisk på ny , igjen den "grundige" varianten. Nå fant jeg en masse bad sectors, og disken er plutselig 10GB mindre =( ... Kjøper ALDRI IBM mer

 

Har jeg noen klagemulighet? Disken er to år gammel ca. tror jeg.

 

Jeg er forøvrig godt for nøyd med min WDC disk hittil.. har bare hatt den to dager da =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, IBM har tre års garanti. Det finnes en dato på disken (type "Aug/2000")som forteller deg når garantien startet å løpe, derfra er det tre år til du kan få erstatning som sikkert også tryner før garantitiden er gått ut...er det rart de solgte seg til stakkars, intetanende Hitachi?

 

ps. Ikke kast disken i allefall, jeg tar den gjerne over, jeg trenger et sunt kretskort for å prøve å fikse min.

Lenke til kommentar

The serial number you have provided was sold to an Original Equipment Manufacturer (OEM) and is not eligible to be returned directly to IBM. You must go back to your point of purchase to obtain warranty support.

 

 

**** da?? hva skal jeg gjøre. kjøpte den hos kOmplOTT.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 05:07, w0lla skrev:

The serial number you have provided was sold to an Original Equipment Manufacturer (OEM) and is not eligible to be returned directly to IBM. You must go back to your point of purchase to obtain warranty support.



**** da?? hva skal jeg gjøre. kjøpte den hos kOmplOTT.no



Da kontakter du Komplett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-16 18:28, RulleRimfrost skrev:

Kjøpsloven går alltid foran leverandørgarantier. Nytt i denne er vel også at vi snart kan kreve penga tilbake, ikke bare nytt produkt...


 

Det har lenge stått i kjøpsloven at vi kan kreve penga tilbake, men selger har også rett til å foreta omlevering. Dvs, de kan gi deg en ny en, men hvis ikke den funker heller, har du rett til penga tilbake...

 

-Rolf-

Lenke til kommentar

Quote:


Det har lenge stått i kjøpsloven at vi kan kreve penga tilbake, men selger har også rett til å foreta omlevering. Dvs, de kan gi deg en ny en, men hvis ikke den funker heller, har du rett til penga tilbake...


 

Det siste stemmer ikke helt. Dagens kjøpslov gir deg faktisk ikke rett på pengene tilbake hvis selger ikke klarer å reparere produktet ved første forsøk. Du må faktisk tåle at han forsøker seg flere ganger. Begreper som "innen rimelig tid" ol. er vage defenisjoner.

 

Det arbeides imidlertid med en kjøpslov son gir selger EN og KUN EN mulighet til å rette feilen før pengene kan kreves tilbake.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 13:23, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 13:11, EggePromp skrev:

Ø? Garantien begynner vel å løpe når disken selges, ikke når den er ferdig produsert?


 

Riktig!

 

Hmm... mente at produsentes garanti gikk fra da den ble produsert/shipped, mens selgers garanti går fra den dagen du mottar varen.

Hvis ikke så kan man jo godsnakke litt med en eller anna man kjenner i en databutikk og få 3-årsgarantien til å vare på eldre produkter. (Si at du kjøpte disken 1 år senere enn du gjorde) Og det blir jo for teit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...