Gå til innhold

6600GT!hvor varmt kan den bli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det står max 145c på instillingene. det er 6600GT PCI-E! vet ikke hva gt kort er

Med "gtkort" mener jeg 6600GT kortet ditt.

 

Dersom du har ett annet pcikort stående i pcislotten rett under 6600GT kortet dit, kan det være lurt å fytte dette lengre ned.

Lenke til kommentar

ingen kort under grafikk kortet nei. Hva skal jeg gjøre da, vis 80c når jeg spiller er mye? skal jeg si ifra til butikken jeg kjøpte pcen til, og spørre om de kan skyfte ut grafikk kortet?er virkelig ikke 80c normalt?den ligger på 79.80c hele tiden da jeg spiller! aldri over, elr kan kanskje nå 81

Lenke til kommentar

har nettop instalert et lydkort(audigy2 zs) men grafikkortet mitt ligger på 60-80 konstant :hrm: noe jeg kan gjøre med det ell?? irriterende fordi gkortet varmer opp resten av pc min og...

 

en anen ting er varmesensoren på HK(abit AV8) mitt viser konstant 60-80 som til visse ganger fører til at pc uler som en alarm men når jeg tar på kjøleren er den så vidt lunka(thermalright XP90) er det noe jeg kan gjøre for og fikse probet? klippe av sensoren? :ermm:

Lenke til kommentar
har nettop instalert et lydkort(audigy2 zs) men grafikkortet mitt ligger på 60-80 konstant :hrm: noe jeg kan gjøre med det ell?? irriterende fordi gkortet varmer opp resten av pc min og...

 

en anen ting er varmesensoren på HK(abit AV8) mitt viser konstant 60-80 som til visse ganger fører til at pc uler som en alarm men når jeg tar på kjøleren er den så vidt lunka(thermalright XP90) er det noe jeg kan gjøre for og fikse probet? klippe av sensoren? :ermm:

Skru av alarm for cpu-vifte/temp eller øk temperaturgrense for alarm.

 

Du kan også oppgradere bios. Nyere bios er noe mindre bortinatta når det ghelder temp-sensor.

Lenke til kommentar
gotta ask: hvordan oppdaterer du bios?(og hva har det egentlig med saken å gjøre)

Når det gjelder rapportering av CPU-temp, styres dette av hovedkort/Bios.

 

AV8 er beryktet for tullete høye temperatur-rapporteringer.

De har (delvis) rettet dette i de siste biosene.

Lenke til kommentar
har nettop instalert et lydkort(audigy2 zs) men grafikkortet mitt ligger på 60-80 konstant  :hrm: noe jeg kan gjøre med det ell??  irriterende fordi gkortet varmer opp resten av pc min og...

 

en anen ting er varmesensoren på HK(abit AV8) mitt viser konstant 60-80 som til visse ganger fører til at pc uler som en alarm men når jeg tar på kjøleren er den så vidt lunka(thermalright XP90) er det noe jeg kan gjøre for og fikse probet? klippe av sensoren?  :ermm:

Skru av alarm for cpu-vifte/temp eller øk temperaturgrense for alarm.

 

Du kan også oppgradere bios. Nyere bios er noe mindre bortinatta når det ghelder temp-sensor.

jeg har den nyeste BIOS,en (v20) men den gorde det bare værre!!! nå er den 70 konstant :nei: mens ribba ikke er fingervarm en gang..... men jeg får bare drite i det... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å fjerne vifteribba, skifte kjølepasta og sette på vifteribba igjen. Mitt Xfx 6600gt gikk ned 10 grader Celsius på det. Lå vel på 80 under last i Warcraft 3(Dota) med alt påslått. Etterpå lå den på 70 grader under last.

 

Så skiftet jegtil Thermaltake Bigwater.

Nå ligger tempen på rundt 50 grader under last, (48-51). Cpu kjerne tempen er dårligere og ligger på 55-60 grader under last. Cpu ekstern ligger gjerne på 45 grader, mens kassetempen ligger på rundt 38 grader. Maxtor diskene mine ligger konstant på 28-31 grader.

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med å stripse en 80mm. vifte over originalkjøleren og la denne rusle på 1500rpm. Da får du mye mere luft og bedre kjøling av gpu og minnebrikker.

Temperatur og støy sank betraktelig på mitt GF4Ti4200 så jeg vil nok eksperimentere med det samme på mitt nye Leadtek 6600gt.

Lenke til kommentar

Mitt x800xt pe kjører på 35-40 idle og ca 52-55 etter timer med spilling.

 

De som har kort opp i 80 tror jeg nok trenger litt bedre luftgjennomstrømming, ved evt å fjerne pci kort som står for nært samt kanske investere i en kabinettvifte.

 

Husk det er sommer og det er stor forskjell på 8 grader til 20 grader ute!!

 

synes nok at 80 grader på et 6600gt er litt kjipt, kanskje de har spart litt peng på kjøle løsningen der *host*.

 

 

:thumbup:

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...