Gå til innhold

Hva er forskjellen på Nikon D70 og D70s?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen vits å gå for D70s fremfor D70. Forskjellene er få og små, prisforskjellen stor, og hvis du oppdaterer firmware'n på D70, tror jeg eneste forskjellen er at skjermen på D70s er 0,2 tommer større.

 

Men vær rask... D70 går ut, og blir altså erstattet av den langt dyrere D70s. D70 får du til godt under 8000 med original kitlinse (18-70) mens samme løsning for D70s vil koste over 10.000 på de billigste stedene. D70s er nå lansert, og da er det ingen flere butikker som får D70 vil jeg tro. Derfor er det viktig å være rask så man sikrer seg et resteksemplar.

Lenke til kommentar
D70s er nå lansert, og da er det ingen flere butikker som får D70 vil jeg tro. Derfor er det viktig å være rask så man sikrer seg et resteksemplar.

 

 

Jepp kom akkurat fra Ekspert på Jarlsberg, kjøpte meg et ekstra D70 kit 18-70 kjekkt å ha på en regnværsdag.

Oppgraderingen er så liten at det er bare å kline til med standard D70 fremfor D 70s , så lenge lagrene holder.

 

Vurderte lenge et brukt D1x som reserve, men fornuften seiret håper jeg. :yes:

Lenke til kommentar
D70s er nå lansert, og da er det ingen flere butikker som får D70 vil jeg tro. Derfor er det viktig å være rask så man sikrer seg et resteksemplar.

Jeg fikk også min D70 i dag. Fikk opp farta da jeg kjønte at det snart kunne bli tomt. Utrolig fornøyd. Kjøp D70 nå, ikke vits å betale 2000 for +0,2" LCD.

Lenke til kommentar
Jeg fikk også min D70 i dag. Fikk opp farta da jeg kjønte at det snart kunne bli tomt. Utrolig fornøyd. Kjøp D70 nå, ikke vits å betale 2000 for +0,2" LCD.

 

Ja jeg sitter og koser meg med 2 stk D70. Det første kjøpte jeg i november 2004 for 12500, det jeg kjøpte nå fikk jeg for 7500 i samme butikk :yes: . ekspiditøren ga meg 500 i avslag, snakk om prisreduksjon da :roll:

Tenkte så her at det var kjekt å ha to like hus, samme ladere samme program fjenutløser osv. Hoved grunnen med to hus er å slippe objetiv bytte under dårlige forhold. Skal prøve å selge det ene kit objektivet men det kan nok bli vanskelig tenker jeg, for de fleste er levert med 18-70. Får jeg ikke solgt det så er det greit å ha som backup :D

 

Ps. åssen er det en siterer inleggene her med sånn fjong ramme?

Lenke til kommentar
Ja jeg sitter og koser meg med 2 stk D70. Det første kjøpte jeg i november 2004 for 12500, det jeg kjøpte nå fikk jeg for 7500 i samme butikk :yes: . ekspiditøren ga meg 500 i avslag, snakk om prisreduksjon da :roll:

(...)

Skal prøve å selge det ene kit objektivet men det kan nok bli vanskelig tenker jeg, for de fleste er levert med 18-70. Får jeg ikke solgt det så er det greit å ha som backup :D

 

Ps. åssen er det en siterer inleggene her med sånn fjong ramme?

Ja, 500 er nok maks de kan gi. Prisene er veldig presset, så 7500 var en meget bra pris ja. Der jeg jobber, gir vi ikke avslag på huset, men heller på ekstrautstyr. Når D70+18-70 går for 7750 og vi gir 300 avslag på 1GB minnekort så kommer vi også ned på omtrent samme pris, men det er smertegrensen. Prisene er til forskjell fra før ferdigprutet. For hvis en butikk ikke har "ferdigprutet" prisene sine for tiden, så vil jo de som ser prisene bare gå videre fordi det var så mye dyrere der. Derfor irriterer det meg litt når kunder blir sure når de ikke får mer avslag når de skal kjøpe kamera.

 

Men hvorfor kjøpte du ikke bare huset hvis du uansett skal selge objektivet? Da kunne du spart en tusenlapp til (eller mer, avhengig av prisene i butikken du kjøpte det i).

 

Siteringsramme får du ved å velge "quote" over det innlegget du vil sitere.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Ja jeg sitter og koser meg med 2 stk D70. Det første kjøpte jeg i november 2004 for 12500, det jeg kjøpte nå fikk jeg for 7500 i samme butikk :yes: . ekspiditøren ga meg 500 i avslag, snakk om prisreduksjon da :roll:

(...)

Skal prøve å selge det ene kit objektivet men det kan nok bli vanskelig tenker jeg, for de fleste er levert med 18-70. Får jeg ikke solgt det så er det greit å ha som backup :D

 

Ps. åssen er det en siterer inleggene her med sånn fjong ramme?

Ja, 500 er nok maks de kan gi. Prisene er veldig presset, så 7500 var en meget bra pris ja. Der jeg jobber, gir vi ikke avslag på huset, men heller på ekstrautstyr. Når D70+18-70 går for 7750 og vi gir 300 avslag på 1GB minnekort så kommer vi også ned på omtrent samme pris, men det er smertegrensen. Prisene er til forskjell fra før ferdigprutet. For hvis en butikk ikke har "ferdigprutet" prisene sine for tiden, så vil jo de som ser prisene bare gå videre fordi det var så mye dyrere der. Derfor irriterer det meg litt når kunder blir sure når de ikke får mer avslag når de skal kjøpe kamera.

 

Men hvorfor kjøpte du ikke bare huset hvis du uansett skal selge objektivet? Da kunne du spart en tusenlapp til (eller mer, avhengig av prisene i butikken du kjøpte det i).

 

Siteringsramme får du ved å velge "quote" over det innlegget du vil sitere.

Ja det det var den beste prisen jeg fant. De solgte bare kitet, av den grunn måtte jeg ta med objektivet.

Han hadde 11prosent fortjeneste på 7999.-, så med å gi 500 i rabatt her så var det ikke stort igjen. Men det skal jo sies at jeg hadde kjøpt for noen månder siden samme kitet av ham for nesten ordinær pris.

 

Apropos, lcd skjerm på d70s og vanlig d70. En bruker jo ikke lcdskjermen på et speilrefleks kamera på samme måten som kompakt kamera. Derav liten betydning for meg med denne oppgraderingen av lcdskjerm.

Lenke til kommentar
De solgte bare kitet, av den grunn måtte jeg ta med objektivet.

Tips til de i samme situasjon: Der jeg jobbet gikk vi tom for pakker med kun hus for en stund siden (tomt hos importør). Det vi da gjorde om en kunde kun ville ha hus, var at vi tok huset og alt som tilhørte det ut av kit-boksen, så kunne kunden få hus men ikke boksen. Objektivet og boksen beholdt vi. Dette gikk samtlige kunder med på. Når hus da ble tilgjengelig igjen, kjøpte vi noen ekstra av disse som vi da la ned i kit-boksen der det allerede var objektiv. Eneste vi trengte å gjøre, var å forandre serienummeret på utsiden av boksen. En fullt legitim måte å gjøre det på, og vi fikk flere fornøyde kunder.

 

Nå blir det kanskje litt annerledes med tanke på at D70 er på vei ut, og D70s på vei inn. Men eneste forskjellen på kit-boksen til D70 og D70s er at det er en "S" på den nye boksen. Om kunden ikke er spesielt pirkete, så må det gå ann å ordne det. Boksen er jo det minst viktige når man gjør et slikt kjøp. Men for de som gjerne vil ha originalboksen, så kan man jo ha noen D70s originalkit som de kan få kjøpe. Derfor kan du spørre butikken om de kan gjøre det på samme måte, om du kommer over en butikk som kun har igjen kit, mens du kun behøver huset. Du har imidlertid ingen rett til å kreve dette, men det går ann å spørre.

 

Vet heller ikke hvordan praksisen på akkurat dette er der jeg jobber, men tror ikke det er en problemstilling pr. dags dato da vi har en del enkle hus igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...