erikrp1 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Noen som har noe tips til gode musikk/video avspillings programmer?? Uten om winamp og windows media player:P
efikkan Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg kan nevne noen: DivX Player, Quicktime og Real Player
Aalton Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Gutt, VLC er programmet til video, og Itunes er til musikk Det finnest ingen over og ingen ved siden..
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Som sagt så er VLC bra til video! Spiller av det meste.
miCro Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 VLC har et dårlig GUI, og derfor bruker jeg Media Player Classic i stedet. Ved hjelp av K-Lite Mega Codec Pack klarer også MPC å spille av alle formater, og det i en meget brukervennlig innpakning.
Garathor Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 For meg er foobar2000 (lydavspiller) helt overlegen alt annet jeg har prøvd. Det er en teknisk god spiller som kan konfigureres i veldig høy grad. Den appellerer mest til de som er mer interessert i en god spiller, enn tåpeligheter som skins. Den har gode dekodere, støtte for mange format, og gapless playback. Ønsker du derimot en spiller der utseendet/skins er prioritert, kan du nok hoppe over foobar2000.
_Adler_ Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 DivX Player eller QuickTime Player da ? DivX player er bra, men Quicktime er jo elendig til video! Bruker mest VLC, Windows Mediaplayer Classic og til musikk bruker jeg iTunes.
Cerb89 Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 (endret) hva er VLC egentlig? Endret 20. mai 2005 av johnny Bravo
LuggagE Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 hva er VLC egentlig? VLC: Video Lan Player (Compressor?) er en avspiller som er laget for "harde" videofiler. Den har en elendig interface (spiller bare av en fil av ganger med mindre du skal bruke en "spill-liste" som ikke fungerer ordentlig) og er rettet mot de mer avanserte brukerene. Dette er ikke en mediaspiller for hverdagen, dette er en mediaspiller for de harde filene og for streaming. Jepp, streaming, derfra navnet Video Lan Player/compressor. Den fungerer som en TV-sender, du kan streame det du ser over nettverk, og vise det til andre. Den er også skrevet/laget sånn at den jobber rett fra kjernen i PC'en, og er derfor ikke alltid like kjapp som andre, men den er sterkere (med tanke på kodeker osv). Så, konklusjonen er at det ikke er en hverdagslig spiller, dårlig interface, men utrolig "sterk". Eksempler på dette er: - Den spiller av filer som er beskyttet (selv om man ikke ser noe, så spiller den det uansett) - Den spiller av filer fra alle formater (OGM er et godt eksempel her, et format som ofte brukes på avanserte film-filer som har tale og tekst innebygget (så du kan endre på det mens det spilles) Haha som jeg babler ^^ Uansett, dette er en sterk mediaspiller, men den er ikke egnet for hverdagslig bruk. Mitt tips: Ha den installert, men ikke bruk den før du må (Hvis du skal se på en fil i et rart format så klarer VLC den, hvis du skal se på en fil med vanskelige kodeker så klarer VLC den, osv, osv, osv). Når det kommer til hverdagslig bruk så anbefaler jeg WinAmp faktisk, jeg syns den har det beste interfacet og bruker minst resurser også.
_Adler_ Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Når det kommer til hverdagslig bruk så anbefaler jeg WinAmp faktisk, jeg syns den har det beste interfacet og bruker minst resurser også. Jeg rippet en film, og alt fungerte greit i f.eks. Windows Mediaplayer, altså når jeg spilte den av. Så åpnet jeg filmen i Winamp, og pc'en krasjet totalt. Fargene ble satt til en veldig lav verdi, oppløsningen var ikke mer enn 300 og noe og alt var helt kaos. Så restartet jeg pc'en og kom meg ikke inn i Windows igjen, pga. at jeg fikk syserror eller noe slikt. Husker ikke helt, skal ha en screenshot liggende av hvordan det så ut etter at windowsen hadde krasja, skal se om jeg finner den. Dette er sikkert et enkelttilfelle, men det er sikkert et bra program til slikt. Jeg kommer ikke til å bruke Winampt til å spille av video fra nå av .
Spragleknas Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 VLC har et dårlig GUI, og derfor bruker jeg Media Player Classic i stedet. Ved hjelp av K-Lite Mega Codec Pack klarer også MPC å spille av alle formater, og det i en meget brukervennlig innpakning. Quintessential er også bra.... kan i likhet med WA integreres med MediaMonkey
andesam Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 VLC står for Video Lan Client. Det finnes også VLC, altså Video Lan Server. Serveren streamer ut video eller lyd filer og disse kan vises på dataer (i nettverket) som har VLC. Har ikke testa denne funksjonen egentlig, men den skal visst funke flott.
_Adler_ Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 VLC funker bra den, og ikke bare til helt spesielle tilfeller. Ser ingen grunn til at den ikke bør brukest hele tiden, til all video. Vet at den har et dårlig GUI, men det gjør ikke noe. Det er det som er sjarmen med VLC
Gjest medlem-16183 Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 VLC er klart det beste jeg har prøvd, danker ut media player og BS player lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå